راضی کردن دخترانی که قصد ازدواج ندارند

يکی از مشکلات پسران در ازدواج سنتی، روبرو شدن با جواب منفی دخترها است. این جواب‌ها، همیشه به خاطر شرایط پسر و خصوصیات او نیست
 ازدواج

یک نت ـ یکی از مشکلات پسران در ازدواج سنتی، روبرو شدن با جواب منفی دخترها است. این جواب‌ها، همیشه به خاطر شرایط پسر و خصوصیات آن‌ها نیست؛ بلکه گاهی دختر می‌گوید قصد ازدواج ندارم! در این نوشتار قصد داریم این مسئله را بررسی کنیم و ببنیم آیا راهکاری برای راضی کردن چنین افرادی وجود دارد یا خیر؟

خواستگاری مکرر

هیچ فرد عاقلی یک مورد خوب برای ازدواج را به راحتی از دست نمی‌دهد. لذا وقتی به خواستگاری فردی می‌روید که شرایط ایده‌آلی دارید و می‌دانید جواب منفی  او به خاطر نداشتن تناسب‌های لازم با شما نیست، بهتر است زود پاپس نکشید و چندین بار دیگر به خواستگاری او بروید. شاید بگویید این کار غرور من و خانواده ام را می‌شکند. در پاسخ باید عرض کنم اولا اگر بخواهید اینگونه فکر کنید، این مسئله در مورد اصل خواستگاری هم هست؛ یعنی شما باید بگویید اگر من به خواستگاری دختری بروم، غرورم می‌شکند. پس او باید به خواستگاری من بیاید! خیر اینگونه نیست؛ چون همیشه پسر طالب و دختر مطلوب است و تلاش پسر برای به دست آوردن گوهر، شکستن غرورش نیست ثانیا بر فرض قبول کنیم که این کار برای خانواده سختی‌هایی را به همراه دارد باز هم به خاطر ارزش نتیجه‌ای که به دست می‌آید، خالی از فایده نیست.

درخواست‌اشنایی بیشتر

گاهی دختر بدون اینکه شما را بشناسد جواب رد می‌دهد؛ چون در نگاه اول مسائل دیگری مثل درس و ... را مهمتر از ازدواج می‌داند ولی ممکن است با شناختن شما و دانستن موقعیت شما نظرش در این باره عوض شود. لذا سعی کنید از خانواده طرف اجازه چند جلسه خواستگاری و‌اشنایی بیشتر بگیرید.

فرستادن واسطه

گاهی خواستگاری‌های مکرر هم طرف را قانع نمی‌کند. در این صورت می‌توانید فردی را که مورد اعتماد طرف و خانواده آنهاست پیدا کنید و او را واسطه این امر خیر قرار دهید. اصرار شما و فرستادن واسطه به راضی شدن ایشان کمک خواهد کرد. در مواردی اگر بتوانید از طریق خواهر یا مادر خود یکی از دوستان ایشان را که روی تفکراتش نفوذ دارد پیدا کنید، به راضی کردن ایشان کمک خواهد کرد.

فاصله‌انداختن و خواستگاری مجدد

اگر بعد از اصرار اولیه و فرستان واسطه باز هم با جواب منفی روبرو شدید بهتر است مدتی متواری شوید. اصطلاحاً گفته می‌شود مدتی به طرف فرصت فکر کردن بدهید و بعد از مدتی دوباره برای خواستگاری از ایشان اقدام کنید. البته این به معنای تعطیل کردن روند ازدواج در این مدت نیست؛ بلکه شما می‌توانید در این مدت دنبال موردهای دیگری هم باشید. اما اگر تا آن موقع هنوز نمیه گمشده خود را پیدا نکرده بودید، دوباره خواستگاری از افرادی که مدت پیش از آنها جواب منفی گرفته بودید را امتحان کنید. تجربه نشان می‌دهد احتمال گرفتن جواب مثبت در این شرایط کم نیست!

تک‌روی نکنید

گاهی افراد فکر می‌کنند اگر در این شرایط خودشان اقدام کنند و سعی کنند دختر را قانع کنند زودتر به نتیجه می‌رسند در حالی که این روش از جهات مختلفی مطلوب نیست. اول اینکه رابطه با نامحرم باید همراه با احتیاط باشد و ورود از این طریق ممکن است موجب لغرش شود. دوم اینکه در صورتی که طرف مذهبی باشد با این کار نه تنها راضی نمی‌شود بلکه ممکن است شما را یک فرد بی چشم و رو دانسته و در رد کردن شما مصمم‌تر شود. سوم اینکه نظر خودش به تنهایی برای ازدواج کافی نیست و خانواده‌ها هم باید نسبت به این ازدواج راضی باشند. لذا ممکن است شما دختر را راضی کنید ولی خانواده‌اش مخالفت کنند. چهارم اینکه خواستگاری مقدمه شناخت است. بنابراین اگر شما از طریق رابطه وارد شوی و بعد از مدتی نسبت به ایشان وابستگی پیدا کنی، این وابستگی مسئله شناخت را مختل می‌کند و احتمال خطا در تصمیم گیری را افزایش می‌دهد.

از خدا طلب خیر کنید

گاهی اوقات دلیل جور نشدن کاری این است که صلاح شما در آن کار نیست و با تمام تلاشی که می‌کنید به آن نمی‌رسید. بنابراین همیشه از خداوند طلب خیر کنید و با گفتن ذکر «أَستَخیرُ بِالله وَ العافیة» بهترین‌ها را از خدا طلب کنید.

وابسته نشوید

ممکن است با تمام تلاش‌هایی که می‌کنید نظر دختر تغییر نکند. لذا سعی کنید به او وابسته نشوید تا در صورت فراهم نشدن شرایط ازدواج، بتوانید به راحتی او را فراموش کنید و به دنبال مورد دیگری باشید.

امتیاز: 
میانگین: 3 (1 vote)

دیدگاه‌ها

وابسته نشویم !!! وقتی به کسی وابسته نشویم چه طور اصلا به خواستگاریش برویم ! مگه کشکه ععععع نععععع مخالفمممم
عالی بود ممنون