عكس/ بمباران داعش توسط جنگنده‌های ایران

نشریه هافینگتون‌پست به نقل از یک مقام دفاعی آمریکایی اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی ایران مواضع داعش در عراق را بمباران کرده‌اند.
بمباران داعش

یک نت ـ یک مقام دفاعی آمریکا در گفتگو با هافینگتون‌پست گفت که ایالات متحده از بمباران‌های هواپیماهای ایران در همان حریم فضایی که ائتلاف تحت رهبری آمریکا داعش را هدف قرار می‌دهند، آگاه است.

این مقام آمریکایی گفت که بر این باور است که بمباران ایرانی‌ها تا زمانی که عراق همچنان از جانب گروه افراطی داعش احساس تهدید کند ادامه خواهد داشت.

به گفته وی تا زمانی که ایران تهدید مستقیمی را متوجه نیروهای (هواپیماهای) آمریکایی در آسمان نکند، نیازمند واکنش و پاسخ آمریکا نخواهد بود.
وی همچنین اشاره کرد مناطقی که هواپیماهای ایرانی آن را بمباران کرده‌اند از مناطقی که آمریکا و ائتلاف بین‌المللی بر فراز آن فعالیت دارند، متفاوت است.
در حالی که گزارش‌های پیشین دال بر این بود که ایران سلاح و تجهیزات (نظامی) را برای دولت عراق تأمین می‌کند، اظهارات این مقام دفاعی آمریکایی اولین تأیید انجام شده در مورد وارد شدن و مشارکت نیروی هوایی ایران در نبرد عراق علیه داعش است.
به نوشته هافینگتون‌پست، این واقعیت که ایالات متحده این سطح از درگیر شدن ایران (در عراق) را با چالش مواجه نمی‌کند، قوی‌ترین شاهد بر این است که دولت اوباما، به دولت ایران به چشم یک شریک تاکتیکی در خاورمیانه می‌نگرد.

این رویکرد البته با وجود متحدان آمریکا - شامل اسرائیل و دولت‌های عربی  همچون عربستان و امارات - که احساس می‌کنند از سوی ایران مورد تهدید قرار گرفته‌اند، مناقشه برانگیز است.
این اظهارات مقام دفاعی آمریکایی در واقع شاهدی برای ادعای اخیر حضور یک جت ایرانی بر فراز آسمان عراق است که از سوی هفته‌نامه دفاعی جینز، و نشریه اسرائیلی هاآرتص اعلام شده بود.

گزارش نشریه صهیونیستی از جنگنده ایرانی

به نوشته این دو نشریه، این جت ایرانی در یک ویدئوی منتشر شده از سوی شبکه الجزیره در اواخر نوامبر تشخیص داده شده بود.

منبع : شبكه خبر

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

مرگ بر داعش مرگ بر آمریکا
درود بر رزمندگان اسلام