ادعای انهدام هواپیمای نیروی انتظامی از سوی گروهک جیش‌العدل دروغ بزرگی است

یک نت ـ عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادعای صلاح‌الدین فاروقی را در منهدم کردن هواپیمای نیروی انتظامی یک بلوف دانست و گفت: آن‌ها توان چنین اقداماتی را ندارند.

نیروی انتظامی

یک نت ـ صلاح‌الدین فاروقی فرمانده گروهک جیش‌العدل در استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با روزنامه عربستانی الوطن مدعی شد که نیروهای این گروهک، هواپیمای نظامی ایران را که در تاریخ 11 اکتبر ( شنبه 2014.10.11) بر فراز بلوچستان و مشخصا در منطقه کوهستانی نصرت‌آباد در پرواز بود، منهدم کرده است که طی آن هفت تن از افسران ارشد سپاه پاسداران ایران به شهادت رسیدند.

این در صورتی است که بعد از حادثه سقوط هواپیمای نیروی انتظامی، مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی نقص فنی و برخورد با مانع را علت سقوط هواپیمای ناجا اعلام و بیان کرده بود که اجساد شهدای این سانحه قابل شناسایی است.

همچنین احمدی‌مقدم، رییس پلیس کشور نیز فرضیه احتمال تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیما را کاملا مردود دانست و بیان کرد که برخی در تلاش هستند تا با طرح چنین مباحثی تروریست‌ها را قدرتمند جلوه دهند و فضا را ناامن کنند.

بر همین اساس برای اطمینان از صحت و سقم ادعای فرمانده گروهک جیش‌العدل با "اسماعیل کوثری" رئیس کمیته نظامی مجلس گفتگویی را انجام دادیم که وی با رد ادعای صلاح‌الدین فاروقی بیان کرد که هواپیمای ملخی نیروی انتظامی به دلیل نقص فنی سقوط کرده است و این سخنان دروغی بیش نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه آن‌ها این‌گونه سخنان را تنها برای خوراک تعدادی افراد بی‌اطلاع بیان می‌کنند تا موجب تزلزل آن افراد شوند، گفت: اگر هواپیما به دست تروریست‌ها سقوط کرده بود ما خودمان اعلام می‌کردیم زیرا ما با هرگونه اقدامات تروریستی علیه امنیت کشورمان تعارفی نداریم.

وی تصریح کرد: اگر این هواپیما در اثر حادثه تروریستی سقوط کرده بود مطمئنا ما به دنبال علت آن می‌گشتیم و ادعای حضور آن‌ها در کشورمان دروغی بیش نیست.

"محمدحسن آصفری" عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز ادعای صلاح‌الدین فاروقی را یک بلوف دانست و گفت: آن‌ها توان چنین اقداماتی را ندارند.

نماینده اراک و کمیجان بیان داشت: مطمئنا اگر آن‌ها توان چنین اقداماتی را داشتند، جمهوری اسلامی ایران در قبال آن‌ها سکوت نمی‌کرد و این ادعا حتی قابل بررسی نیز نیست.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده