خودارضایی به چه قیمتی؟

یک نت ـ انزال زودرس تازه شروع یک مصیبت وحشتناک است به دلیل اینکه زمانی که فرد ازدواج می‌کند، دیگر از پسِ ارضای همسر خود بر نمی‌آید و همین امر موجب اختلافات شدید و نعوذبالله به انحراف جنسی طرف مقابل منجر می‌شود.
خودارضایی

یک نت ـ متأسفانه در بین جوانان، عملی شیوع پیدا کرده است که به دلایل مختلفی از جمله غلبه شهوت، علاقه و عشق نسبت به دیگری، تنهایی و اختللال درشخصیت و ... صورت می‌گیرد که فرد اقدام به ارضای شهوت خود از غیر مجرای طبیعی می‌کند اما غافل از این که این اقدام لطمات و آسیب‌های جبران ناپذیری را به فرد می‌زند و آرام آرام بدون اینکه متوجه باشد خود را به سمت نابودی می‌کشاند.

در اینجا به چند نمونه از اثرات مخرب خودارضایی یا استمنا اشاره می‌نماییم:

ا. اولین و بدترین اثر خود ارضایی اعتیاد به آن است به طوری که شخص در ابتدا به خیال اینکه هفته‌ای یک بار ضرر ندارد و یا من گرفتار آن نمی‌شوم و هر موقع بخواهم آن را ترک می‌کنم، مرتکب این عمل می‌شود و بعد از آن احساس پشیمانی می‌کند، اما رفته رفته بدون اینکه بخواهد در منجلاب استمنا فرو می‌رود و هفته ای یک بار به روزی چند بار تبدیل می‌شود. این عمل فقط به اینجا ختم نمی‌شود بلکه در بعد ازدواج هم فرد نمی‌تواند آن را ترک کند چرا که مدتی بعد از ازدواج او دیگرنمی‌تواند ازهمسر خود لذت ببرد و دوباره به عادت خود رجوع می‌کندا.

2. زمانیکه یک فرد جوان دست به خود ارضایی می‌زند، بازه زمانی، برای او هیچ اهمیتی ندارد و ترجیح می‌دهد که هر چه سریعتر خود را تخلیه کند. در علم روانشناسی این امر نهایتاً منجر به بروز عارضه ی انزال زودرس در فرد می‌شود. علاوه بر این، استمناء سبب انبساط عضلات اسفنکتر می شود که این عامل به نوبه‌ی خود موجبات انزال زودرس را بیش از پیش فراهم خواهد آورد.  انزال زودرس تازه شروع یک مصیبت وحشتناک است به دلیل اینکه زمانی که فرد ازدواج می‌کند، دیگر از پسِ ارضای همسر خود بر نمی‌آید و همین امر موجب اختلافات شدید و نعوذبالله به انحراف جنسی طرف مقابل منجر می‌شود.

3.ساموئل اون ویر در کتاب خود اینطور نوشته است که "فسادی که به واسطه خود ارضایی ایجاد می شود، قابلیت ها و توانایی های مغزی را به طور کامل از بین می برد. افراد باید توجه داشته باشند که ارتباط تنگاتنگی میان منی و مغز وجود دارد.

مغز برای منی از اهمیت ویژه ای برخودار است و منی هم برای مغز مهم است. مغز برای منی انرژی ایجاد کرده و سبب انتقال آنها می شود، منی هم ذهن را تصفیه کرده و اگر در جهت درست هدایت شود، توانایی های آن را ارتقا می‌بخشد.  چه بسیار افرادی زیادی با چهره های زیبا بوده اند که در اثر انجام این کار زیبایی خود را از دست داده اند! چه بسیار مغزهایی که منحط و فاسد شده اند! و ... همه و همه‌ی این وقایع به دلیل آن است که انزال در شرایط و موقیعت و زمان مناسب انجام نپذیرفته2.

اینها گوشه کوچکی از آسیب‌های خود ارضایی است اما می‌توان به آن ضعف عمومی بدن،ضعف حافظه، ضعف اعصاب، ناراحتی‌های تناسلی، کم خونی، ضعف چشم و حس شنوایی و... از همه بدتر قهر و غضب خدا را باید اضافه کرد که به دلیل عدم اطاله کلام از توضیح آن پرهیزمی‌کنیم.

حال این سوال را از خود بپرسیم: خود ارضایی(10ثانیه لذت) به چه قیمتی؟

پی‌نوشت:

در مشاوره‌ها و گفتگوهایی که با بعضی از جوانان و دوستان داشتیم به کرّات با این نمونه‌ها مواجه شدیم.
آموزش‌های بنیادین، بخش نوجوانی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده