به دبیر فیزیک خود که مرد هست علاقه پیدا کردم

یک نت ـ دختر 15 ساله هستم و به دبیر فیزیک خود که مرد هستند. علاقه پیدا کردم. خیلی به خودم فشار اوردم فراموششان کنم اما نشد لطف کنید کمکم کنید.
علاقه

یک نت ـ  دختر 15 ساله هستم و به دبیر فیزیک خود که مرد هستند. علاقه پیدا کردم. خیلی به خودم فشار اوردم فراموششان کنم اما نشد لطف کنید کمکم کنید.
 

با سلام

به طور کلی هر انسانی در یک وضعیت عادی از سه سالگی احساس استقلال و هویت شخصی خودش را تجربه می کند و به این مطلب پی می برد موجودی جدای از والدین خویش است روان شناسان این دوره را دوره تفرد- جدایی می نامند. با این وجود وضعیت شما مشخص نیست که دوران سه سالگی شما چگونه بوده است البته رگه هایی از وابستگی در افرادی که در خانواده پر تنش زندگی می کند و یا دختر هایی که در کنار پدر به نیازها و انتظارات خودشان نمی رسند این کمبودها و نیازهای برآورده نشده را با خود حمل می کنند و ممکن است در یک رابطه استاد شاگردی و یک رابطه علمی به تدریج و نا خودآگاه وارد وابستگی عاطفی شوند بعد از اینکه به صورت ناهشیار وابستگی صورت گرفته شما هشیارانه این وابستگی را احساس و تجربه می کنید برای بهتر شدن اوضاع راهکارهای زیر مفید است:

.1از لحاظ روانشناسی یکی از علل ایجاد افسردگی در افراد, شکل گیری دلبستگی های بیجا بین افراد و سپس گسسته شدن این دلبستگی است.تحقیقات متعدد هم این امر را اثبات نموده است.پس قبل از اینکه سروکارتان با قرص های آرام بخش و شوک الکتریکی و ... بیفتد به فکر سلامت روان خود باشید و ارداه جدی در فراموشی  فرد مذکور را پیشه خود کنید.

2-علاوه بر کنترل نگاه، دل خود را کنترل کنید و از فکر کردن به او خودداری کنید و هرگونه آثاری که شما را به یاد او می اندازد از قبیل نوشته، جزوه، کتاب، عکس و... را از خود دور کنید.

3- به خود بگویی که چرا من باید علاقه و انرژی عاطفی خودم را روی فردی هزینه کنم که هیچ تناسب و سنخیت و هدفی در این رابطه نیست. من باید این علاقه ها و عواطف ر ا برای کسی خرج کنم که خریدار باشد و برای زندگی آینده ام مفید باشد.
4-تا آنجا که امکان دارد کمتر در تنهایی قرار بگیرید زیرا هنگام تنهایی آن فرد بیشتر در ذهن شما مجسم می شود و ذهن و دل شما را به خود مشغول می کند.

5- کمبودها و نیازهای عاطفی خودتان را شناسایی کنید و از روش مناسب آنها را برآورده کنید

6-  افراد مهر طلب نیاز به محبت دیگران دارند ولی افراد مستقل از نظر شخصیتی مستقل هستند و از احترام و توجه دیگران لذت می برند ولی نیاز ندارند.

7- سعی کنید با توجه به استعداد ها و خوبی های خودتان انرژی درونی بگیرید و برای شخصیت خودتان آنقدر ارزش قایل شوید که نیاز به توجه و وابستگی به دیگران را نداشته باشید.

موفق باشید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده