بالاخره كي روش با تيم ملي فوتبال ايران تمديد كرد

یک نت ـ بالاخره كي روش با تيم ملي فوتبال ايران تمديد كرد
كي روش

بالاخره كي روش با تيم ملي فوتبال ايران تمديد كرد

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 21:15 چهارشنبه از طریق پرواز دبی - تهران وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد.

طبق اعلام کی‌روش مقرر شد تا وی در روز پنجشنبه در نشستی با کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تمدید قراردادش صحبت کند تا سرنوشت سرمربی‌گری تیم ملی برای ماندن کی‌روش در تیم ملی مشخص شود.

در زیر و طی گزارشی اتفاقات 24 ساعت گذشته از زمانی که کارلوس کی‌روش به کشورمان بازگشت تا لحظه‌ای که سرمربی پرتغالی تیم ملی در نشست خبری، از توافق با کفاشیان خبر داد را مرور می‌کنیم:

*کی‌روش: معتقدم می‌توانیم به یکسری نتایج برسیم/ اخبار مربوط به دست بردن در قرارداد صحت ندارد

کارلوس کی‌روش در پاسخ به این سؤال که زودتر از اینها انتظار داشتیم تا به کشورمان بازگردید، گفت: مهم‌ترین مسئله این است که امروز من اینجا هستم. جلسه پنجشنبه با آقای کفاشیان هماهنگ شده و امیدوار هستم که در جلسه پنجشنبه مسائلی که باقیمانده را حل کنیم و دقیقاً من به این دلیل در اینجا هستم.

کی‌روش ادامه داد: به اینجا نیامده‌ام تا وقت‌کشی کرده و وقت خود و شخص آقای کفاشیان را تلف کنم. مسائل مهمی را با آن طرف هستیم که راجع‌ به تیم ملی ایران است، همانطور که قبلاً گفتم واقعاً فکر من این است و به این موضوع معتقدم که زمان با ارزشی را از دست داده‌ایم و جام ملت‌های آسیا را در زمان کوتاهی در پیش داریم.

وی افزود: تمام تیم‌های ملی که تا الان برنامه‌های آنها را چک کرده‌ام از جمله حریفان ایران در جام ملت‌های آسیا برنامه‌های خود را به صورت مدون اجرا کرده و ما هم باید هرچه سریع‌تر بتوانیم به یک تصمیم واحد برسیم تا مهم‌ترین مسئله را حل کنیم که مهم‌ترین مسئله منافع تیم ملی ایران است.

کی‌روش گفت: تکرار می‌کنم که با افتخار اینجا هستم و باعث افتخار من است که در خدمت هواداران فوتبال ایران باشم، مطمئنم هرآنچه تفاوت ‌نظر و سوءتفاهم فقط بین شخص من و کفاشیان وجود داشته باشد را حل خواهیم کرد. ضمن اینکه باید عرض کنم که هیچ شخصی بهتر از کفاشیان به منافع تیم ملی اشراف ندارد و به فکر منافع تیم ملی نیست و وقتی او از من دعوت کرد به ایران بیایم درخواست او را قبول کردم و از ایشان تشکر می‌‌کنم.

وی در پاسخ سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه که آیا در قرارداد وی دست برده شده بود و اینکه در خصوص اضافه شدن بندی مبنی بر حضور مجدد سرپرست در تیم ملی اعتراض به عمل آورده بود، گفت: خوشحالم که به این مطلب اشاره کردید، چون طبق اطلاعاتی که درآوردم روزنامه اکیپ فرانسه از قول من مطالبی را مطرح کرده بود که صحت نداشت، طبیعی است که منابع دیگر هم به این روزنامه استناد کرده و مطالب آن را بردارند. شاید این مطالب از سوی افرادی که ارتباطات فرانسوی دارند مطرح شده است اما در عین حال صحت ندارد. مطلع هستم افرادی که ارتباطات فرانسوی دارند به چه منظور این صحبت‌ها را مطرح کردند و باز هم تأکید می‌کنم که این صحبت‌ها صحت ندارند.

کی‌روش افزود: تکرار می‌کنم که به یک دلیل واحد به ایران آمده‌ام و الان زمان بازی و اتلاف وقت نیست. من با یک ذهن باز به ایران آمده‌ام و اعتقاد دارم که در جلسه پنجشنبه می‌توانیم به یک‌سری نتایج برسیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال آیا به دلیل تأخیر در برنامه‌های تیم ملی سفرش را به تعویق انداخته است، گفت: چنین چیزی نیست و روزی که از طرف کفاشیان هماهنگ شد به ایران بیایم این کار را کردم. مطمئناً بدون دعوت نمی‌شد آمد!

وی در پاسخ به این سؤال که داور بازی دیدار ایران و آرژانتین قضاوت دیدار سه‌شنبه شب گذشته‌ بشیکتاش و آرسنال را بر عهده داشت و در پایان این مسابقه آرسن ‌ونگر نیز از این داور گلایه کرد، گفت: ‌بازی را دیدم و فکر می‌کنم کارت زرد دوم که منجر به اخراج شد تصمیم تندی بود بنابراین اگر فکر می‌کنید کار سختی را در جام جهانی پشت ‌سر گذاشتید، در جام ملت‌ها کار سخت‌تری داریم. در درجه اول با سه تیم از حاشیه خلیج‌فارس بازی خواهیم کرد؛ تیمی مثل بحرین حریفی دشوار خواهد بود، قطر که می‌دانید حریفی آسان نبوده و امارات که در حال حاضر یکی از بهترین‌های آسیاست. طبیعتاً اگر داوری مثل داور صربستانی که در جام جهانی برای ما سوت زد نیز در استرالیا حضور داشته باشد باید بسیار آماده‌تر و قوی‌تر در این رقابت‌ها حاضر شویم.

کی‌روش گفت: امارات در ماهی که پیش‌رو داریم یک اردوی 25 روزه را در اتریش پشت‌ سر گذاشته و برنامه قطر را خودتان می‌توانید چک کنید. بار دیگر تکرار می‌کنم با کفاشیان صحبت کردم و باید خیلی کار کنیم و سخت کار کنیم. البته این در حال حاضر نقطه نظر من است و باید تا پنجشنبه صبر کرد.

کی‌روش در پایان پس از تشکر خبرنگار فارس از بابت اظهار همدردی با خانواده مرحوم مهدی نفر و دوستان و آشنایانش گفت: متأسفانه وقتی این خبر را شنیدیم خیلی ناراحت شدم و این افتخار را داشتم که از نزدیک با او آشنا شوم و بار دیگر از همین‌جا به خانواده، دوستان و نزدیکان مهدی نفر و اصحاب رسانه تسلیت می‌گویم. خیلی او را دوست داشتم. در طول 4 سال گذشته که ایران بودم بارها بر قلب من تأثیر گذاشته بود و به واقع در قلب من جای داشت، یک‌بار دیگر به خانواده او تسلیت خود را اعلام می‌کنم خود من هم یک برادرم را در سانحه رانندگی از دست داده‌ام و به معنای واقعی این حادثه تلخ و از دست دادن یک انسان عزیز را حس می‌کنم.

 

*کفاشیان قبل از جلسه:

نمی‌خواهیم کار را با اختلاف با کی‌روش آغاز کنیم/ صد درصد به تمدید قرارداد خوشبین هستم

به گزارش فارس،‌ علی کفاشیان ‌اظهار داشت: قرار است در جلسه با کی‌روش برنامه‌هایمان را مورد بررسی قرار داده و سعی می‌کنیم آن را به سرانجام برسانیم. البته 95 درصد کارها تمام شده است و تفاهمات حاصل شده و 5 درصد مسائل باقی مانده که آن هم قابل حل است. هرچند که بر سر آن 5 درصد هم ما کوتاه می‌آییم و کار را به سرانجام خواهیم رساند.

وی ادامه داد: روی کلیات بحث‌های مالی و شکلی تفاهم شده و فقط در خصوص برخی بندها، صحبت‌ها باقی مانده که آن هم قرار شد کی‌روش با وکلایش به مشورت بپردازد و ما نیز بر اساس قانون کشور خودمان روی این مسائل به بررسی بپردازیم. با این حال برخی خواسته‌ها مطرح شده که ما با آن مشکلی نداریم و می‌توانیم آن را  انجام دهیم. در هر صورت باید با تفاهم کار را آغاز کرد و با تعامل کار را جلو ببریم و نمی‌توان از همین آغاز کار را با اختلاف آغاز کرد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه به بستن قرارداد با کی‌روش امیدوار است، گفت:‌ صد درصد خوشبینم و مشکلی نیست. فکر نمی‌کنم مشکل خاصی پیش بیاید و اگر موردی هم باشد قابل حل است.

 

*کی‌روش قبل از جلسه:

خواسته من و کفاشیان این است که قرارداد زودتر امضا شود

به گزارش فارس،‌ کارلوس کی‌روش که برای تمدید قرارداد با تیم ملی فوتبال ایران صبح پنجشنبه به فدراسیون فوتبال آمده بود در پاسخ به این سوال که آیا قراردادش در همین روز تمدید خواهد شد یا خیر، در مصاحبه‌ای کوتاه گفت: مطمئن هستم که در این جلسه صحبت‌های مثبتی را با کفاشیان خواهیم داشت چون مطمئن هستم همان چیزهایی که خواسته من است خواسته رئیس فدراسیون فوتبال ایران هم است تا زودتر قرارداد امضا شود، چون وقت بسیار کم است.

وی ادامه داد: اگر هم اختلاف نظری باشد به طور حتم حل‌شدنی خواهد بود.

 

*کفاشیان در اواسط جلسه:

در خصوص کلیات با کی‌روش به تفاهم رسیده‌ایم/ فقط جزئیات باقی مانده است

به گزارش فارس، علی کفاشیان که برای دقایقی جلسه خود با کی‌روش را ترک کرده بود با بیان اینکه الان همچنان در حال مذاکره با کی‌روش هستیم، اظهار داشت: باید در خصوص یکسری جزئیات به تفاهم برسیم البته قبلا توافقات کلی صورت گرفته بود و فقط جزئیات مانده که در حال رایزنی و مذاکره با کی‌روش هستیم تا این تفاهم نیز انجام شود. باز هم تأکید می‌کنم که تفاهم اصلی با کی‌روش صورت گرفته و فقط مقداری از جزئیات مانده که آن هم حل خواهد شد.

وی در مورد حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال گفت:‌ تاج برای جلسه در خصوص حق پخش به فدراسیون آمده بود و قبل از حضور کی‌روش، جلسه‌ای را با من برگزار کرد و در جلسه‌ای که با کی‌روش داشتم او حضور نداشت.

 

*کی‌روش و کفاشیان به توافق رسیدند

به گزارش فارس، کارلوس کی‌روش و علی کفاشیان برای تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به توافق رسیدند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی که برای تمدید قرارداد با تیم ملی فوتبال ایران صبح امروز به فدراسیون فوتبال آمده بود جلسه‌ای را با کفاشیان و عباس ترابیان برگزار کرد.

با اعلام کی‌روش در پایان این جلسه ظاهراً طرفین برای عقد قرارداد با هم به توافق رسیدند.

 

*قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال یک‌شنبه امضا می‌شود

جلسه کارلوس کی‌روش با علی کفاشیان و عباس ترابیان امروز در محل فدراسیون برگزار و در پایان طرفین برای تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باهم به توافق رسیدند. به این ترتیب قرار شد، قرارداد جدید کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران روز یک‌‌شنبه به امضا برسد.

 

*کی‌روش در پایان جلسه:

در مورد قرارداد صحبت نمی‌کنم چون شخصی است/برنده جلسه امروز کفاشیان بود

به گزارش فارس، کارلوس کی‌روش پس از توافق با مسئولان فدراسیون فوتبال برای ادامه همکاری با تیم ملی ایران گفت:‌ به تمام دوستان حاضر خسته‌نباشید و خوشامد می‌‌گویم مهم‌ترین هدف ما این بود که جلسه‌ای را برگزار کنیم تا تمام سوءتفاهماتی که در هفته‌های گذشته با آن روبرو بودیم را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به آنالیزها و بررسی‌هایی که داشتیم به نتیجه بسیار خوبی رسیدیم در نتیجه کفاشیان و من تمام مسائل را بررسی کرده و به توافق رسیدیم. شخصاً از رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر اینکه بار دیگر این فرصت را به من داد که در خدمت تیم ملی ایران باشم تشکر می‌کنم و با خدمتم می‌خواهم از مردم ایران به خاطر حمایتی که از من و تیم ملی ایران داشتند قدردانی کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه تنها مسائل کوچک اداری باقی مانده است که امیدواریم تا یکشنبه پشت سر گذاشته شود، گفت:‌فکر می‌کنم توافق ما در یکشنبه نهایی شود و می‌‌گویم که الان دیگر زمان کار کردن است.

کارلوس کی‌روش در خصوص زمان قراردادش با تیم ملی فوتبال ایران گفت: هدف اصلی فدراسیون فوتبال و هیأت رئیسه همکاری تا جام جهانی 2018 روسیه بود البته جام ملت‌های آسیا را هم پیش رو داریم اما هدف اصلی ما حضور در جام جهانی روسیه خواهد بود. مطلبی که کفاشیان از من خواست صعود به جام جهانی بعدی بود از همین حالا باید آماده شویم و از جام ملت‌های آسیا آماده‌سازی را برای جام جهانی بعدی آغاز خواهیم کرد. هدف اصلی ما روسیه 2018 خواهد بود و این هدف را از همین امروز دنبال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم تمام شما از من شناخت دارید و می‌دانید که همیشه می‌خواهم برنده بازی بعدی و آینده باشم. از همین الان برنامه خواهیم داشت و مسائل را در نظر خواهیم گرفت چون همیشه می خواهم برنده بازی آینده باشم.

کی‌روش ادامه داد: امروز در مورد مسائل کلی به توافق رسیدیم و در صحبت‌های کامل و مفصل ما در مورد مسائل جزئی حرفی نشد البته درخواست فدراسیون فوتبال این است که همیشه دو دستیار ایرانی مانند گذشته در کنار تیم به خاطر مسائل آموزشی حضور داشته باشند مانند زمانی که مارکار و نمازی در کنار تیم بودند. البته هیچ مطلبی به صورت جزئی صحبت و بررسی نشد و در هفته‌های آینده در این باره صحبت خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر همان برنامه‌ای را که به فدراسیون فوتبال ارائه کرده بودم در حال انجام است و طبق همان برنامه با فدراسیون رو به جلو حرکت می‌‌کنیم. مطلبی که تأکید دارم این است که مأموریت بعدی ما در جام ملت‌های استرالیا سخت‌تر از جام جهانی خواهد بود باید اشاره کنم رقبای محلی ما، امارات، قطر و بحرین پیش از موفقیت در جام ملت‌ها به شکست ایران فکر می‌کنند.

کی‌روش تصریح کرد: همه شما شناخت کافی روی من دارید از این به بعد هم تمرکز من برای آماده‌سازی تیم ملی خواهد بود. احتمال اینکه داوران تصمیمات اشتباهی بگیرند که مانند جام جهانی به ضرر ما باشد وجود دارد اما دیگر از داور صرف خبری نیست فقط یک راهکار دارند و آن این است که بهتر آماده شویم. اگر آماده‌سازی پیش از جام جهانی برزیل خوب بود سعی کنیم بهتر آماده شویم.

وی در مورد شرایط قراردادش خاطرنشان کرد: در این مورد صحبتی نمی‌کنم چون شخصی است البته باید بگویم که امروز به موضوعی در ایران پی بردم که پیش از این نمی‌دانستم آن هم این است که کفاشیان یک مذاکره‌کننده سختگیر است.

کی‌روش ادامه داد: وی حساسیت زیادی روی قرارداد داشت و باید اعلام کنم که برنده جلسه امروز کفاشیان بود و دیگر نمی‌خواهم تنها با وی مذاکره کنم.

*کفاشیان پس از جلسه:

وقتی آقای رئیس، خبرنگاران را قال گذاشت!

پس از پایان جلسه در حالی که خبرنگاران برای متوجه شدن از نقطه نظرات علی کفاشیان در خصوص توافق وی با ‌کی‌روش به دفتر وی رفتند، با امتناع وی از مصاحبه مواجه شدند و جالب اینکه رئیس فدراسیون در پایان این جلسه برای فرار از پاسخگویی به خبرنگاران با عملیاتی پلیسی و در یک چشم به هم زدن آنها را قال گذاشت.
 

منبع : فارس

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده