حمله دوباره العربيه به ايران

یک نت ـ بازوی رسانه‌ای عربستان سعودی برای جبران شکست‌های خود در منطقه تلاش دارد تا با دامن زدن به جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی عقده گشایی کند.
العربيه

شبکه تلویزیونی العربیه یکی از اصلی ترین شبکه‌های خبری بین المللی است که مطالب ضد ایرانی را منتشر می‌کند، این شبکه تلویزیونی در هفته اخیر در اقدامی بی‌سابقه به گفت‌وگو با «مریم رجوی» سرکرده گروه تروریستی منافقین کرد.

این در شرایطی است که کمتر از یک ماه پیش هم العربیه نشست سالانه تروریست‌های منافقین در فرانسه را به طور زنده پوشش خبری داد و سخنرانی تروریست‌ها را در این نشست منتشر کرد.

این اقدام شبکه وابسته به شاهزاده‌های سعودی در تبدیل به تربیون تروریست‌هایی چون منافقین در شرایطی است که تاکنون سابقه نداشته که یک شبکه خبری بین المللی سخنان سرکرده‌های تروریست‌ها و مراسم‌های منافقین را به این شکل مورد توجه قرار دهند.

شبکه العربیه طی سالیان گذشته همیشه در انتشار اخبار و مطالب بر ضد جمهوری اسلامی ایران در میان رسانه‌های عرب زبان پیشتاز بوده و حتی مطالبی به مراتب شدیدتر از رسانه‌های غربی علیه کشورمان منتشر کرده است.

از مصاحبه با افرادی چون عطاءالله مهاجرانی، علیرضا نوری‌زاده و بنی صدر تا مصاحبه با برخی از جدایی‌طلبان و حتی مصاحبه با عبدالمالک ریگی در برنامه‌ای به نام «صناعة الموت» که همگی نشان‌دهنده ماهیت و نوع نگاه مدیران این شبکه و علاقه آنها به ارتباط برقرار کردن و بلندگو شدن برای تروریست‌هایی است که همه جهان از آنها ابزار انزاجار می‌کنند الا وهابی‌هایی که با بهره گیری از دلارهای بادآورده نفتی همچنان در راستای اهداف شوم سیاسی و طایفه‌ای خود به دنبال گسترش آن هستند هرچند در ظاهر از آن تبری بجویند.

از نگاه ناظران رسانه‌ای این رفتار شبکه العربیه در واقع یک سیاست هماهنگ با دستگاه سیاست خارجی و دستگاه‌های امنیتی سعودی است، هرچند گاه و بی‌گاه مقامات سعودی از علاقه برای بهبود روابط و دعوت از مقامات ایرانی سخن می‌گویند ولی بازوی رسانه‌ای آنها شدیدترین و بدترین حملات رسانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی به اجرا درمی‌آورد تا به نوعی با دست پس بزنند و با پا پیش بکشند.

البته در این میان نباید این نکته را نیز از یاد برد که سعودی‌ها پس از دشوار شدن شرایطشان در منطقه، حملات رسانه‌ای و سیاسی خود را علیه جمهوری اسلامی بیشتر کرده‌اند،‌ العربیه پس از تغییر اوضاع در عراق، پیروزی‌های مقاومت لبنان بر صهیونیست‌ها، سرنگونی رژیم حسنی مبارک در مصر و انقلاب در بحرین بیش از همیشه حقد و کینه خود را از گفتمان انقلاب اسلامی ایران که از ابتدا شکل گیری حکومت‌های دیکتاتوری قبیله محور را به عنوان نمادهایی از دست نشاندگی برای خود تعریف کرده، بروز می‌دهد.

 

منبع: فارس

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده