راه هايي جادويي براي از بين بردن چين و چروك

یک نت ـ راه هايي جادويي براي از بين بردن چين و چروك
 چين و چروك

راه هايي جادويي براي از بين بردن چين و چروك

چین و چروک صورت امروزه به یکی از نگرانی های اصلی بانوان تبدیل شده است ، چرا که زیبایی را تحت تاثیر قرار داده و جوانی چهره را می کاهد.

چین و چروک صورت امروزه به یکی از نگرانی های اصلی بانوان تبدیل شده است ، چرا که زیبایی را تحت تاثیر قرار داده و جوانی چهره را می کاهد . ما در اینجا روش های شگفت انگیزی را جهت کاهش آنها به شما ارائه می دهیم که نتیجه آخرین تحقیقات دانشمندان است :

به پشتتان بخوابید

 آکادمی درماتولوژی آمریکا (AAD) اخطار می دهد که خوابیدن بعضی از حالت ها به طور مداوم و هرشب باعث ایجاد خطوط خواب می شود !! چین و چروک ها درسطح پوست تا هنگامی که شما به سمت بالا بخوابید ظاهر نمی شوند .خوابیدن به پهلو چین و چروک را در گونه ها و چانه افزایش می دهد، در حالی که خوابیدن رو به پایین خواب خطوط گود پیشانی را تولید می کند . برای کاهش تشکیل چین و چروک، AAD توصیه می کند روی پشت خود بخوابید .

خوردن ماهی ، به خصوص ماهی قزل آلا

نه تنها ماهی قزل آلا (به همراه دیگر ماهی های آب های سرد) منبع عظیم پروتئین که یکی از اجزای اصلی سازنده پوست است ، می باشد ؛ همچنین منبع عالی یک اسید چرب ضروری به نام امگا 3 شناخته می شود . متخصص پوست نیکلاس پریکون می گوید که اسیدهای چرب پوست راتغذیه کرده و آن را سفت و جوان نگه می دارند و این یعنی کمک به کاهش چین و چروک .
اخم نکنید – عینک مطالعه بزنید !

AAD می گوید حرکاتی مثل اخم کردن با به کارگرفتن بیش از حد برخی عضلات صورت، یک شیار در زیر سطح پوست ایجاد می کند ، این شیار در نهایت تبدیل به چین و چروک می شود. عینک مطالعه بزنید اگر به آن نیاز دارید ، این کار باعث می شود که برای مطالعه چشمتان را جمع نکنید تا چروک ایجاد شود .عینک آفتابی استفاده کنید که می تواند پوست اطراف چشم را از آسیب های نور خورشید محافظت کند وهمچنین موجب می شود اخم نکنید .

بیشتراز اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) استفاده کنید

این اسیدهای میوه طبیعی ، لایه بالایی سلول های مرده پوست را بر داشته و موجب کاهش پیدایش خطوط ریز و چین و چروک، به ویژه در اطراف چشمها می شوند . شواهد جدید نشان می دهد که در غلظت های بالاتر، AHAs ممکن است باعث تحریک تولید کلاژن شود !

کاکائو بخورید

در یک مطالعه منتشر شده در شماره 2006 مجله تغذیه، محققان دریافتند که کاکائو حاوی سطوح بالایی از دو فلاونول های غذایی (epicatchin and catechin) است که از تخریب پوست توسط نور خورشید جلوگیری کرده ، گردش خون رادر سلول های پوست بهبود بخشیده ، به آبرسانی کمک کرده و ظاهر پوست را خوب و صاف می کند .

صورت خود را بیش از حد نشویید

به گفته متخصصان پوست در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، این کار پوست را از چربی های طبیعی و رطوبت خودش که از آن در برابر چین و چروک محافظت می کند ، محروم می کند . از شستن بیش از حد صورت اجتناب کنید . مگر اینکه صابون شما حاوی مواد نگهدارنده رطوبت پوست باشد ، از یک پاک کننده صورت به جای صابون استفاده کنید .

ویتامین C موضعی استفاده کنید

درمطالعات انجام شده در دانشگاه تولان ، دریافته اند که ویتامین C می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد ،پوست را در برابر صدمات ناشی از اشعه UVA و UVB محافظت کرده ، مشکلات رنگدانه را اصلاح نموده ، و موجب بهبود شرایط التهابی پوست شود . با این حال، نکته در نوع ویتامین C مورداستفاده است . تا به امروز ، بیشترین امتیاز پژوهشی به L - اسید آسکوربیک به عنوان قوی ترین ماده برای کاهش چین و چروک داده شده است .

بیشتر سویا بخورید

تحقیقات نشان می دهد که سویا ممکن است به محافظت در برابر اشعه خورشید ویا التیام برخی از آسیب های خورشید که موجب پیری می شوند ، کمک کند . یک مطالعه که در مجله اروپایی تغذیه به چاپ رسید، می گوید که یک مکمل غذایی سویا که سایر مواد تشکیل دهنده آن شامل ویتامین ها، پروتئین ماهی، و عصاره چای سفید، هسته انگور، و گوجه فرنگی بوده ؛ ساختار و استحکام پوست را تنها پس از شش ماه بهبود بخشیده است .

مبانی مراقبت خوب از پوست را تمرین کنید

اگر شما واقعا به دنبال جوان نگه داشتن پوست خود هستید ، باید ملزومات آن را رعایت کنید . این توصیه ها قبلا شنیده اید اما باز هم تکرار می کنیم :

• از نورخورشید دوری کنید

• ضدآفتاب بزنید

• سیگار نکشید

• مرطوب کننده استفاده کنید .

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده