مردای متاهل خيلی مزاحمم ميشن

یک نت ـ من دختری محجبه و چادری هستم. بیرون از خانه پوشش خیلی ساده ای دارم. تا به حال یک بار هم آرایش نکردم. در برابر آقایان فوق العاده جدی و مغرور هستم تا حدی که دوستانم گاهی من را در این مورد مواخذه می‌کنند. اما مشکل بزرگی دارم و آن این است که آقایان خیلی مزاحم من ‌می‌شوند و متاسفانه من اصلا علت اش را نمی‌دانم چون تمام سعی ام را می‌کنم که از نظر پوشش و رفتار جلب توجه نکنم.
مزاحم

من دختری محجبه و چادری هستم. بیرون از خانه پوشش خیلی ساده ای دارم. تا به حال یک بار هم آرایش نکردم. در برابر آقایان فوق العاده جدی و مغرور هستم تا حدی که دوستانم گاهی من را در این مورد مواخذه می‌کنند. اما مشکل بزرگی دارم و آن این است که آقایان خیلی مزاحم من ‌می‌شوند و متاسفانه من اصلا علت اش را نمی‌دانم چون تمام سعی ام را می‌کنم که از نظر پوشش و رفتار جلب توجه نکنم. من اصلاً دلیل مزاحمت های خیابانی برای شخصی مثل خودم را متوجه نمی‌شوم. نمی‌دانم برای همه ی دختران و زنان محجبه هم چنین اتفاق هایی می‌افتد و فقط من زیادی حساس هستم، یا من واقعا در رفتار یا پوششم اشکالی دارم که در حال حاضر متوجه آن نیستم. اگر چه تعداد مزاحمت های خیابانی (ترمز کردن ماشین ها، متلک و ...) آنقدر هم زیاد نیست. اما همین تعداد کم هم واقعا من را عذاب می‌دهد بخصوص که مدام عذاب وجدان دارم از این که حتما تقصیر از خودم هست تقصیری که متاسفانه نمی‌دانم چیست.

بارها اتفاق افتاده که وقتی وارد محیط جدیدی شدم توجه آقایان جلب شده. و از اون بدتر اینکه حتی بارها مورد توجه آقایون متاهل قرار گرفته ام. البته باز تاکید می‌کنم که این توجه یک توجه مثبت نیست و اصلا منظورم این نیست که آقایان از من خوششان آمده. بیشتر توجهی بوده که منجر به مزاحمت شده و فقط باعث شده من از خودم متنفر شوم. مثلاً اوایل دوران دانشجوی ام، دوستانم مدام پیغام ها و پیشنهادات دوستی را که از سوی آقایان مطرح شده بود به من انتقال می‌دادند (که البته هیچ کدام مستقیم نبود و همه از دوستانم به عنوان واسطه استفاده می‌کرداند) که با تمام تصوراتی که از خودم داشتم در تضاد بود و باعث می‌شد روز به روز افسرده تر و منزوی تر شوم. چون همیشه فکر می‌کردم رفتارم طوری است که آقایان نباید چنین اجازه ای به خودشان بدهند و فکر می‌کنم اگر من واقعا ویژگی مثبتی داشتم خواستگاری می‌کردند نه اینکه پیشنهاد دوستی دهند و فقط به فکر سوء استفاده باشند.

خلاصه اینکه فکر می‌کنم اشکالی در کار من وجود دارد چون هیچ کدام از این توجه ها به خواستگاری منجر نشده و فقط به مزاحمت و عذاب کشیدن من منتهی شده. می‌خواستم بدانم از نظر آقایان این نوع مزاحمت ها برای هر کسی حتی محجبه ها می‌تواند اتفاق بیافتد؟ یا نوع خاصی از پوشش یا رفتار یک خانم چادری منجر به این مزاحمت ها می‌شود؟ چه باید ها و نباید هایی برای پیشگیری از این موارد هست؟ با تشکر

- پاسخ:

سلام به نظر بنده برای مشکل شما چند نکته قابل تصور است اول اینکه شاید شما آدم زیبا و جذابی هستید که در هر محیطی قرار می‌گیرید دیگران مجذوب شما می‌شوند. دوم اینکه زمانه فرق کرده و قبلا مرسوم بود که پسرها به مادرشان می‌گفتند برای فلان دختر برو خواستگاری که راه درستش هم همین است اما الان نه جا افتاده که با هرکس بخواهی ازدواج کنی اول باید مدتی باهاش دوست باشی وقتی که خوب او را شناختی بعد برو خواستگاری که این اشتباه است و مضراتی از قبیل سوء استفاده، عدم رضایت خانوادها با پی بردن به رابطه قبلی و... دارد. لذا شاید هدفشان ازدواج باشد. سوم هم مزاحمت های عمومی است که در سطح شهرها برای هر دختری هست و منحصر در شما نیست این احتمال با توجه به اینکه شما گفتید مقدار مزاحمت ها زیاد نبوده قوی تر به نظر می رسد لذا شاید خصوصیت خاصی نداشته باشی بلکه این خرابی جامعه است که سبب شده است که به شما پیشنهاد دوستی بدهند.

اما موارد قبلی که عرض شد معمولا در دانشگاها مرسوم است. بهترین راه برای پاسخ به این مزاحمت ها سکوت است ولی اگه برگردید و جواب اش را بدهید او هم جواب شما را می‌دهد و در نتیجه ممکن است برای شما مشکلی بوجود بیاورند. اما اگر از طرف هم دانشگاهی ها ی شما همچین پیشنهادی شد شما می‌توانید به همان واسط ها بگویید که من اهل روابط نامشروع نیستم ولی اگر کسی واقعا به قصدش ازدواج است بیاید جلو این آدرس خانه مان مادرش را بفرستد اگر گفتند نه اول با هم آشنا شویم بگویید نه وقتی آمدید خواستگاری خانه ما آنوقت تحت نظر خانواده ها هر چند جلسه ای که نیاز بود با هم حرف می‌زنیم به هیچ وجه حاضر به رابطه بدون اطلاع خانواده تان نشوید که مضرات جبران ناپذیری گریبان گیر شما خواهد شد.

بنابراین نمی‌شود گفت که همه این در خواست ها صرفا برای سوء استفاده است بلکه شاید هدف بعضی ها ازدواج باشد اما روش درستی را برای مطرح کردن خواست خود انتخاب نکرده اند که شما می‌توانید در مسیر درست خواستگاری هدایتشان کنید پس  بدانید که خودتان عیبی ندارید بلکه این عیب جامعه است که این کار نادرست را انجام می‌دهند و لذا نباید از این جهت خیلی ناراحت باشید و بهترین راه برای شما این است که اگر خواستگار مناسب دارید ازدواج کنید و با همسر از منزل خارج شوید تا کسی مزاحم شما نشود اما اگر این امکان ندارد سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رفت و آمد بدون همراه پرهیز کنید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

سلام متاسفانه با رواج بی حجابی ها و چشم چرانی ها و گسترش این اعمال ضد ارزش و فرهنگ ... چوب آن را متدینین و معتقدین به حجاب هم میخورند . به نظر من دوست خوبی را انتخاب کنید و همیشه با او باشید و به مزاحمتها کم محلی کنید و با یاد و ذکر خدا و حضرت زهرا (س) خود را در امان آنها در آورید
salam , be nazare man ham shoma ziba va jazab hastin shayad bish az had, ama az tarafi mishavad baraye namahraman va afrade nasaleme jamee in zibaio be hadeaghal resoond va penhanesh kard, az tarafi ham jameamoon kheyli kharab shode, mardaye mojarad va moteahel dige khate ghermezaro rad kardan , dige ensafo gheyrat too raftarashoon nemishe did, pakio dindari ke jaye khod dare, omidvaram zoodtar ye aghai ke liyaghate shoma va eteghadatetoon roo dare nasibetoon beshe va zoodtar ezdevaj konin , ta az in gerdabe tarsank ke hamamoon toosh mondim ta hadi raha beshin, age pishnahadiam bekham dade basham, nazare shakhsim ine ke az chador estefade konid, kheyli tasir dare, movafagh bashin :)