ناگفته های دایی درباره انصاری فرد

یک نت ـ علی دایی در برنامه ورزش و مردم: انصاری فرد هم از ما پول می خواست هم شرط انتقال به اروپا، به من گفت از اسپانیا و آلمان پیشنهاد دارم، گفتم به سلامت.
علی دایی

به گزارش یک نت، حرف های علی دایی  در ورزش و مردم امروز داغتر از حد تصور بود.مردی که به قول خودش 51 جلسه تمرینی,دو اردوی بدنسازی و 8 بازی تدارکاتی را به شاگردانش تحمیل کرده بود حالا آمده بود تا در برنامه 90 از حق شاگردانش دفاع کند.وقتی بهرام شفیع بحث را به کریم انصاری فرد کشاند،پاسخ های علی دایی از تمام گزارش های منتشر شده در رسانه ها داغتر بود.

کامبوزیا، شطرنج . باقی قضایا

*متاسفانه در مملکت ما طوری شده که هر کس خوب کار می کند را سعی داند خرابش کنند .با تمام احترامی که برای همه قائلم باید بگویم بعضی آقایان سیاسی وارد فوتبال ما  شده اند که به جای اینکه به کار خودشان بپردازند راجع به همه چیز حرف می زنند .من درباره ایشان قبلا حرف هایم را زده ام .ما در جایی که کار می کنیم باید همه نیرویمان را بگذاریم اگر ایشان هم تمام توان و قدرتش را روی شطرنج می گذاشت و ذهنش را معطوف به کارش می کرد آن اتفاقات در کره نمی افتاد و تیم شطرنج ما حذف نمی شد.

*روراست بگویم من ایشان را ندیده ام  و صحبت هم نکرده ام .با تمام احترامی که برای آنهایی که در شطرنج زحمت می کشند من فقط اسم بچه های این رشته را شنیده بودم اما این نتیجه ای که در کره به دست آمد اصلا در شان ما نیست.

*من والیبال و بسکتبال بازی کرده ام و در دوران راهنمایی شطرنج هم بازی می کردم .

*من هرچه دارم از آن بالایی دارم .در تمام زندگی ام خدا را با تمام وجودم حس کردم.یک هفته از آن اتفاقت نگذشت که مدیریت ایشان را نشان مان داد .

*من از روسیه آمده بودم که یکی از دوستان مشترک مان خواست یک جلسه مشترک با ایشان بگذارم اما من قبول نکردم.

*من آمده ام تا در پرسپولیس موفق شوم چون موفقیت پرسپولیس یک جمعیت 40- 30 میلیونی از هواداران را شاد می کند و به جامعه نشاط می دهد  به همین خاطر مقابل چیزهایی که به این مساله ضربه می زند می ایستم .چون قبول نکردم با ایشان دیدار کنم آن حرف ها را زد.

عجیبترین قرارداد عمر من

*روز اول که شفاهی با پرسپولیس توافق کردم کریم انصاری فرد جزواولین نفراتی بود که از باشگاه خواستم در تیم حفظ کند.با این همه مذاکرات ایشان با باشگاه اصلا خوب پیش نرفت.ایشان روزی که با محسن بنگر برای تمدید قرارداد به دفتر باشگاه رفت از باشگاه در این شرایط اقتصادی بد 760 میلیون پول پیش خواست.بعد هم تاکید کرد در حال ترانسفر شدن است و 15 روز برای انتقال به اروپا وقت می خواهد.من متن قرارداد او در سال قبل را با باشگاه دیدم و تعجب کردم.عجیب و غریب ترین قراردادی بود که در عمرم دیده بودم.پر از بند ها و تبصره هایی که درتمام عمر ورزشی خودم از آنها نشانی ندیده بودم.

به هرحال آقای انصاری فر به من گفت به خاطر تیم ملای یک هفته استراحت می خواهد.گفتم به شرطی اجازه می دهم که به اردبیل بیایی و در اردوی اردبیل حاضر شوی.آنجا با هم حرف می زنیم اما خبری از او نشد.بعد هم فهمیدم که به ترکیه رفته.باشگاه به من خبر داد.

*محسن بنگردر کمال مردانگی بدون قرارداد با تیم تمرین کرد و گفت هر روزی که بگویید تمدید می کنم اما از آقای انصاری فرد خبری نبود.ما هم ایشان را با اقای سیدصالحی که یکی از بهترین هاست جایگزین کردیم.دیگر به درد من نمی خورد.ایشان هفته قبل دوباره با باشگاه جلسه گذاشته و این بار 500 میلیون پول خواسته با 15 روز فرصت برای ترانسفر.من همچین بازیکنی را نمی خواهم.یکی خوب است که بتوان روی او حساب کرد.ما داریم سرمایه گذاری می کنیم.ایشان به من گفت که من از آلمان و اسپانیا پیشنهاد دارم و من هم گفتم اگر داری برو.هم برای خودت خوب است هم برای فوتبال ایران و تیم ملی.

*من بازیکنی می خواهم که با من بدنسازی کرده باشد.بازیکنی که با تیم بماند.کسی که می خواهد برود اروپا و با تیم هم بدنسازی نمی کند به کار من نمی خورد.

حمایت از رویانیان
*من به خاطر پرسپولیس از رویانیان دفاع کردم .شاید آمدن ایشان به فوتبال غلط بوده باشد اما وقتی یک سال و نیم دو سال برای ایشان هزینه کرده ایم و روی او سرمایه گذاری شده نباید آزمون و خطا انجام شود  و بر اساس چیزی که می خواهی ایشان را برداری.
*می خواهم بدانم به اندازه این همه مصاحبه ای که ایشان(کامبوزیا) در رسانه ها کرده و در همه سایت ها بوده به قول خودشان در بیست سال مدیریت شان در ورزش که ما هم نبودیم آیا انجام داده بودند؟
*پرسپولیس یک  تیم مردمی است  و من هم تا وقتی هستم باید از چیزهایی که به این تیم ضربه می زند دفاع کنم تا تیم وارد حاشیه نشود چون همه از من موفقیت می خواهند .مطمئنا جلوی هر چیزی که مانع از موفقیتم شود می ایستم.
*ایشان(رویانیان) پارسال  به ناحق صحبت هایی کرده بود که با حقیقت جور در نمی آمد اما اسم پرسپولیس آنقدر بزرگ است که هر قدر ما با هم اختلاف داشته باشیم به خاطر این اسم بزرگ راحت می شود کار کرد.

دایی:پرسپولیس را دو سال و نیم جوان کردم

*تقریبا تیمی که می خواستم را بسته ایم اما در یکی دو جایگاه نفراتی که می خواستیم را نتوانستیم بگیریم اما سریعا نفراتی را جایگزینشان کردیم.

* من ازروند آماده سازی تیم راضی ام.ما از 7 خرداد  تمرینات مان را شروع کردیم  و تا الان 51 جلسه تمرینی انجام داده ایم و 8 بازی تدارکاتی داشته ایم که تا شروع لیگ 2 بازی دیگر هم خواهیم داشت  تا با آمادگی کامل وارد بازی ها بشویم.

*من ممنون بچه هایی هستم که از اول تمرینات با ما بودند   و آنهایی که بعدا به ما اضافه شدند.

*خدا را شکر تقریبا تمام نفراتی که می خواستیم را جذب کردیم  و اصلا از روز اولی که تمرینات مان را شروع کردیم هدف مان قهرمانی بود.

*نمی دانم قضیه دهنوی چی شد و اینها را خود بازیکنان می دانند .من فقط لیستی به مدیریت دادم و ایشان هم سعی کرد نفراتی که خواسته بودم را جذب کند .فقط قاسم حدادی فر بود که متاسفانه شش ماه دیگر با تیمش قرارداد داشت که ما مارکو را جایگزین او کردیم.
*می خواهم صحبتی با هوادران پرسپولیس  داشته باشم  و اینکه ما سعی کردیم تیم مان را جوان کنیم .پارسال میانگین سنی تیم بیست و هفت و نیم بوده اما امسال 25 شده .ما  از 4 سهمیه لیگ برتری مان استفاده کردیم  و نفراتی هم که گرفتیم اکثرا آینده دار هستند که سهمیه حساب نمی شوند.ما دو جای خالی هم برای بازیکن خارجی داریم  و با 28 – 27 بازیکن تیم  مان را بستیم.ما 13 تا خروجی داشتیم که 10 تا را جایگزین کردیم .در یارگیری خوب بودیم و باید همت و غیرت کنیم تا به هدف مان برسیم.

بازگشت حقیقی به پرسپولیس
من  در سفری که به روسیه داشتم با رئیس باشگاه روبین کازان حرف زدم .در تیم آنها گلر اول شان گلر تیم ملی روسیه است .ایشان می گفت علیرضا خیلی خوب است اما باید جایی بازی کند.قرار بود او به تیم ترکیه ای به صورت قرضی برود تا بتواند به عنوان  گلر اول بازی کند چون هر چقدر که تمرین کنی به اندازه بازی کردن فایده ندارد .من بعد از آن با  علیرضا صحبت کردم و گفتم اگر می توانی قرضی بیایی در خدمتت هستم و می توانم از تو استفاده کنم که تا الان نتیجه ای نگرفته ایم.

رویارویی با تراکتور
مطمئنا رویارویی با تراکتورسازی در هفته اول بازی دشواری است  و خیلی دوست داشتیم با تیم های راحت تری شروع کنیم .با تمام احترامی که به بقیه تیم ها قایلم باید بگویم بازی با تراکتور خیلی سخت خواهد بود چون این تیم در سال های اخیر یکی از بهترین تیم های لیگ ما بوده و یا دوم شده یا سوم.سال قبل آخرین بازی پرسپولیس با تراکتور بود اما امسال اولین بازی اش مقابل این تیم خواهد بود.تراکتورسازی مربی بسیار با دانشی دارد که من افتخار شاگردی اش را داشته ام .این تیم بازیکنان بسیار خوبی هم دارد  و از آنجایی که خودم آذری هستم همیشه از این تیم حمایت خواهم کرد و دوست دارم در تمام بازی هایش به غیر از بازی با پرسپولیس موفق باشد.

حضور در استان ها یا کشورهای دیگر
این حرف ها که می گویند یک بازیکن آذری نباید به اصفهان برود یا برعکس درست نیست .به من می گفتند چرا تو که در پرسپولیس بازی کرده ای بعد از گل به این تیم خوشحالی می کنی اما من نمی توانم فیلم بازی کنم.من به جایی که در آن کار می کنم متعهدم چون از آن تیم حقوق می گیرم و زندگی ام را با آن می گذرانم.ما باید دیدهایمان را وسیع تر کنیم .کشتی گیری که رفته در آذربایجان کشتی می گیرد مطمئنا ما نتوانسته ایم خواسته هایش را برآورده کنیم  وگرنه هیچکس دوست ندارد برود در غربت و دور از خانواده اش کار کند.ما باید مشکلات ورزشکاران مان را ریشه ای حل کنیم.

انتقال دانش به جوان ها

ما باید از راس هرم تا پایین ورزش مان حرفه ای باشد.باید وزارت وزرات ورزش و فدراسیون حرفه ای برخورد کنند   و مدیرانی را در راس کار بگذاریم که کار حرفه ای را بلد باشند .اگر این مساله باشد به قسمت های پایین هم سرایت می کند وگرنه ما هر قدر کار کنیم و حرف بزنیم اگر کسی خریدار آنها نباشد فایده ندارد چون ما تصمیم گیرنده نیستیم .تا وقتی امثال ما تصمیم گیرنده نباشند نباید انتظاری داشته باشیم.

آکادمی پرسپولیس

مدیریت مال کسان دیگری است  و من تصمیم گیرنده نیستم.در همه جای دنیا آکادمی های باشگاه ها زیر نظر سرمربی تیم بزرگسالان باشگاه است اما در فوتبال ما اینطور نیست.من حمید استیلی را خیلی دوست دام و منظورم این است که این مسائل در فوتبال ما تعریف نشده که آکادمی جدا از تیم بزرگسال نیست.ما باید اول این مسائل را درست کنیم تا بعد امثال من ،کریم باقری و مهدی مهدوی کیا   خیلی از بزرگان فوتبال مان که به اروپا رفته اند بتوانند دانش شان را به جوان ها انتقال بدهند .

مدیریت در فوتبال

اگر مدیران را درست انتخاب کنیم و به آنها وقت بدهیم مطمئنا آنها می آیند سراغ ما اما متاسفانه جایگاه آنها لغزنده است و آنها به چک های برگشتی شان فکر می کنند.
من نه تنها در بایرن بلکه در تیم های دیگر اروپایی هم که بودم یک بار به اداره مالیات نرفتم چون حقوق ما را با کسر مالیات به ما پرداخت می کردند.تازه ما آخر فصل پول هزینه هایی که کرده بودیم را می گرفتیم.
ما همیشه دیده ایم هر وقت مدیری امکانات گرفته  باید همه چیز را کنار هم بگذارید  و آن وقت ببینید چه کاره ایم.اگر هر از گاهی سازمان،شرکت یا نهادی موفق بوده یک مدیر لایق داشته.در تمام دنیا اینطور است که یک مدیر لایق را در راس کار می گذارند  و تمام موفقیت ها اینطوری حاصل می شود .ما هم زمانی موفق می شویم که مدیر لایق و موفقی در راس کار باشد.
 

منبع: گل

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده