آخرین نقل و انتقالات لیگ برتر ایران

یک نت ـ نقل و انتقالات لیگ برتر آخرین روزهای خود را سپری می کند روزهایی که البته با حواشی و جا به جایی ستاره ها از تیمی به تیم دیگر همراه بوده است.
لیگ برتر ایران

به گزارش یک نت، فصل نقل و انتقالات برای هر تیم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد .این خریدهای خوب یک سرمربی است که در طول برگزاری مسابقات، نتیجه و اثر خود را بر روی عملکرد تیم خواهد گذاشت. منطق حکم می کند تیمی که بهترین مهره ها را در پست های مختلف از گلری گرفته تا دفاع و حمله جذب کند، در لیگ نیز با مشکل مواجه نخواهد شد .شاید برای همین شاهد تکاپو و فعالیت بسیار زیاد مسئولان باشگاه های مختلف باشیم .تا به این جای کار نیز شاهد جا به جایی بسیاری از بمب های نقل و انتقالات بوده ایم که به تفکیک هر تیم به آخرین وضعیت نقل و انتقالات در آستانه لیگ برتر سیزدهم می پردازیم، نقل وانتقالاتی که همچنان ادامه دارد.

** استقلال و شوک هشت شاکی!
استقلال تهران یکی از تیم هایی است که همواره فصل نقل و انتقالات پر کاری را پشت سر می گذارد.

شاید بزرگترین شوک آبی پوشان در آستانه فصل سیزدهم،جدایی شماره هشت همیشه شاکی این تیم یعنی مجتبی جباری باشد علاوه بر جباری، اشجاری ،حمودی، بائو، کیانوش رحمتی،‌ایمان موسوی، ویسنته آرزه، محمد رضایی، فرزاد حاتمی و طهماسیان نیز از این تیم جدا شدند.

مهدی نظری، جمشیدیان، محمد قاضی، عابدینی، پژمان نوری و نیکبخت واحدی نیز تا به این جای کار به جمع شاگردان قلعه نویی پیوسته اند . آندرانیک تیموریان و گوران لاوره نیز در آستانه پیوستن به تیم استقلال هستند.

** پرسپولیس بدون جادوگر
یکی از مهم ترین اتفاق های این دوره از نقل وانتقالات برای سرخپوشان پایتخت جدایی علی کریمی از پرسپولیس بود.

کریمی که پس از ناکامی پرسپولیس در جام حذفی سال 91 از فوتبال خداحافظی کرد مدتی بعد با جدایی از پرسپولیس به جمع سرخپوشان تبریزی پیوست تا در لیگ برتر سیزدهم در تراکتور بازی کند.

علاوه بر علی کریمی امسال پرسپولیسی ها شاهد جدایی مهدوی کیا، فشنگچی، محمد قاضی، ولاتکو دانوسکی، میثم نقی زاده ، معدنچی، و عادل کلاه کج بودند.

یونس شاکری، غریبی، محمد عباس زاده، کفشگری، علی عسگر، سید صالحی، میثم حسینی، امید عالیشاه، وسپانوویچ، نیز به پرسپولیس پیوستند و پیام صادقیان ، دهنوی و آبشک نیز در آستانه پیوستن به این تیم قرار دارند. ضمن اینکه انصاری فرد هم از پرسپولیس رفته است.

**تراکتور سازی و خرید ستاره
تیم مجید جلالی امسال فصل پر کاری در نقل وانتقالات داشت خرید علی کریمی یکی از اقدامات بزرگ سرخپوشان تبریز بود علاوه بر علی کریمی، حامد لک، دلیر، بائو، سعید دقیقی، صوفیانی، ربیع خواه و فرشید طالبی نیز به این تیم جذب شده اند.

در مقابل عقیل اعتمادی ، محسن فروزان، سید صالحی، قاسم دهنوی، مهدی ثابتی،‌عابدینی و اکرامی از این تیم جدا شدند و فلاویو لوپز نیز در آستانه جدایی است.

** سپاهان و خرید های گران قیمت
سپاهان اصفهان امسال در نقل و انتقالات خریدهای بسیار بزرگی انجام دادند. انگار طلایی پوشان اصفهان تبدیل به یک آهن ربای مغناطیسی قوی شدند که مهره های شاکی را با قیمت بسیار بالا به خود جذب کردند و همین قضیه اعتراض بسیاری از مدیران باشگاه ها را در پی داشت.

سپاهانی ها امسال تا به این جای کار یعقوب کریمی، رحمان احمدی، هادی عقیلی، حمودی، شجاع خلیل زاده ، آرش افشین، و مجتبی جباری را جذب کردند و حضور دهنوی پر حاشیه نیز محتمل است.

جمشیدیان، مهدی جعفر پور،حسن جعفری، سوشاک، خلعتبری، فرشید طالبی و سوکای نیز از این تیم جدا شدند. محمد باقرصادقی نیز در آستانه جدایی از جمع طلایی پوشان اصفهان است.

سپاهان در فصل دوازدهم به عنوان سومی در لیگ و قهرمانی در جام حذفی دست پیدا کرد.

** فولاد و خرید های نه چندان مطرح
فولادی ها همان طور که در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر دوازدهم خوب کار نکردند امسال نیز تا به این جا چندان مهره های مطرحی جذب نکرده اند. حسن جعفری ، مهدی بدرلو،جونیور، محمد رضایی، سرجیو وچاوز، مهره های جذب شده به فولاد بودند فرزاد حاتمی نیز در لیست سرخپوشان خوزستانی قرار دارد که البته هنوز پیوستنش به این تیم قطعی نیست.

در عوض فولاد امسال برخی از مهره های خوب خود را هم از دست داد .امسال آرش افشین، امیر آبادی ، میثم کریمی، پور خسروانی، ادریس کوچکی و طالب ریکانی از فولاد جدا شدند.

**نفت تهران و لیست پر کار نقل و انتقالات
نفتی ها که در فصل دوازدهم نیز یکی از تیم های قوی لیگ بودند تا به این جا هم تعداد زیادی مهره جذب کرده اند و هم بازیکنان زیادی از این تیم رفته اند. حسین ابراهیمی، پویا نزهتی، کامیابی نیا، وحید امیری، حمید بوحمدان، رسول نوید کیا، حسین رحیمی، اکبر صغیری ، دباغ و مهرداد اولادی به نفت جذب شدند.

یعقوب کریمی ، هادی شکوری، مصطفی سیفی، مهدی خیری، محسن یوسفی، میثم آقا بابایی ، میثم حسینی ، منوچهری و حامد فلاح زاده نیز از این تیم جدا شدند. مگنو باتیستا ، گوران لوبوویچ و داسیلوا نیز در آستانه جدایی این تیم هستند.

**مس و جدایی برخی مهره های قوی
در تیم مس کرمان مهره هایی همچون شجاع خلیل زاده، عنایتی، مهرداد کریمیان، منصور تنهایی، امرایی، نظر زاده، مهدی محمدی، میلان میاتوویچ، استفان باتس و ایوان پتروویچ از این تیم جدا شدند و شهرام گودرزی، حمید کاظمی، و آرش روشنی پور در استانه جدایی از این تیم هستند.

همچنین اکبر ایمانی، تظیف کار، تیغ نورد، هادی شکوری، مجتبی ترشیز، کریم اسلامی، رودباریان و ادینهو به جمع مسی ها پیوستند و فرشید باقری و علیرضا ابراهیمی نیز در آستانه پیوستن به این تیم کرمانی قرار دارند.

**راه آهن و لیست پرنامه
در تیم راه آهن شهر ری نیز هم تعداد خروجی ها بالاست و هم تعداد ورودی ها لیست بلند و بالایی به خود اختصاص داده است.
میلاد نوروزی، رامین رضائیان، وحید طالبلو، خالقی فر، علی علیپور، امین منوچهری، بهنام برزای، حامد فلاح زاده، محمد حسین پور و ایمان شیرزادی به این تیم جذب شده اند.
محمد محمدی، کفشگری، علیرضا عباسفرد، محمدرضا مامانی، ایگور کاسترو، علی عسگر، امید عالیشاه، جهانگیر عسگری و فرشید کریمی نیز از این تیم جدا شده اند.

**سایپا و خروج تنها 3 بازیکن
سایپایی ها امسال شرایطی داشتند که تنها 3 بازیکن به نام های غریبی، رحمان احمدی و سعید دقیقی از این تیم جدا شده اند و در عوض مهدی جعفرپور، بابک حاتمی، ناصحی، مشکل پور، ثابتی، میرزاپور، میلاد نصرتی –کیانوش رحمتی و کاسمین ونسا به این تیم پیوسته اند.

**صبای قم
در تیم صبای قم رضا عنایتی، محمود شفیعی، شهرام مهربان، امرایی و مهدی محمدی به این تیم پیوستند و میلاد نوری و رامین رضائیان، حامد لک، بختیاری زاده ،ویکروم، مهدی بدرلو ،کریم اسلامی، میثم خسروی، رزاقی راد و بهمن طهماسبی از این تیم جدا شدند و محسن خلیلی و قنبری نیز در آستانه جدایی از صبا هستند.

**داماش و لیست یک نفره خرید
داماشی ها تنها جهانگیر عسگری را خریداری کرده اند و علیرضا جهانبخش، حسین ابراهیمی ، رحیمی، حاجی زاده، کوشکی، نیکبخت واحدی و رودباریان از این تیم جدا شده اند و آبشک نیز در آستانه جدایی است.

**فجر سپاسی شیراز
در تیم فجر سپاسی شیراز، بهنام عسگرخانی، مصطفی صبری، عمار نیک کار، مهرداد کریمیان، کوهنورد، فؤاد آقایی، مجتبی زارع، محمد حیدری و معدنچی به این تیم پیوسته اند و خالد شفیعی، مهدی نظری و مجتبی ترشیز از این تیم جدا شده اند.

**ملوان بندر انزلی
در تیم ملوان بندر انزلی پژمان نوری، محمد حیدری، نزهتی، اولادی و هادی تأمینی از تیم جدا شده اند و ادریس کوچکی، اشجاری، دغاغله، مهدی شیری، محسن یوسفی، سید احمد مهدی زاده، مرتضی فلاحتی و آرمان قاسمی به این تیم پیوسته اند تا در فصل سیزدهم لیگ در ملوان توپ بزنند.

**ذوب آهن اصفهان
در تیم ذوب آهن اصفهان که در آستانه سقوط به لیگ دسته اول هم قرار داشت، روح اله عرب، مصطفی اکرامی، آرمین طلایی منش، وحید علی آبادی، اویس کرد جهان، تأمینی، مرتضی تبریزی و میلاد زنیدپور به این تیم پیوسته اند و علی مانوئل منوچهری نیز در آستانه جذب به این تیم است.

فوفانا، ایمان شیرزادی، محمد صادق بارانی، امیرحسین پوزش و علی گودرزی نیز از این تیم جدا شدند و برجلو، حمید پروا، علی جراح کار، پیام صادقیان، پهوان و محمد صلصالی نیز در آستانه جدایی از این تیم قرار دارند.

**آلومینیوم هرمزگان
در تیم آلومینیوم هرمزگان هیچ تیمی جذب نشده و پیرزاده، ناصحی، مجتبی زارع، ایمون زاید، تیغ نورد، میلاد میداودی و بهنام داداش وند از این تیم جدا شده اند.

**صنعت نفت آبادان
در تیم صنعت نفت آبادان نیز هیچ بازیکنی به تیم نپیوسته است و مصطفی صبری، خالقی فر، رسول نویدکیا، مشکل پور، دغاغله، کوهنورد، بهنام برزای و روح اله عرب از این تیم جدا شده اند و حسین کعبی نیز در آستانه جدایی است.

**پیکان
در تیم پیکان نیز هیچ بازیکنی جذب نشده و میلاد زنیدپور، کاروالیو، ایمان مبعلی، دباغ، سعید احمد مهدی زاده و جهانگیر عسگری از این تیم جدا شده اند.

**گهر درود
در تیم گهر درود نیز هیچ بازیکنی جذب نشده است و محمدرضا خرسند نیا، محمد پروین، رضا کاردوست، عمار نیک کار، محمود شفیعی و آرمان قاسمی از این تیم جدا شده اند و البته شهرام مهربان نیز در آستانه جدایی از گهر قرار دارد.

**استقلال خوزستان
در تیم تازه به لیگ برتر راه یافته استقلال خوزستان، بختیاری زاده، ویکروم، آچیله، میثم کریمی، کاروالیو، ابراهیم صالحی، مهدی چاهکوتازاده، ایمان مبعلی، میلاد میداوودی و عادل کلاه کج جذب شده اند و هادی خنیفر، کعبی و کریم شاهوردی نیز در آستانه پیوستن به این تیم هستند.علیرضا ابراهیمی از جمع بازیکنان این تیم جدا شده است.

**گسترش فولاد
در تیم تازه لیگ برتری شده گسترش فولاد، پیرزاده، حمیدرضا سلیمانی، خالد شفیعی، محسن فروزان، میثم نقی زاده، ایمان موسوی، محمود خمسه، بهنام داداش وند، دیگو چاواری و علی یونسی به این تیم پیوسته اند و دلیر ونوشی صوفیانی از این تیم جدا شده اند.
 

منبع: جام ورزشی

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده