سوار کاری مهناز افشار +عکس

یک نت ـ سوار کاری مهناز افشار +عکس
سوار کاری مهناز افشار +عکس

سوار کاری مهناز افشار +عکس

ایسنا: اولین آیین سوارکاری هنرمندان با حضور جمعی از اهالی هنر و مسوولان ورزش ایران برگزار شد.

اولین آیین سواکاری هنرمندان ایران به همت تعاونی «هنرمندان پارس» جمعه شب در مجموعه سوارکاری «دشت بهشت» کرج برگزار شد و تعدادی از هنرمندان به عنوان چهره‌های برتر معرفی شدند.

در این برنامه که با هدف حضور پررنگ هنرمندان در عرصه ورزش و همچنین تشکیل تیم سوارکاری هنرمندان با هدف تثبیت نام چوگان ایرانی برگزار شد، تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون و جمعی از هنرمندان تئاتر و موسیقی با یکدیگر رقابتی نمادین داشتند و در پایان 8 نفر از هنرمندان شامل مارال خلیلی، امید زندگانی، لیدا عباسی و بهناز توکلی از بازیگران، میلاد نیک آبادی کارگردان تئاتر، مسعود زنوزی راد هنرپیشه تئاتر و مرتضی مبکی موزیسین را در شیوه سوارکاری قابل تقدیر عنوان کرد.

کاظمیان مسوول هیات سوارکاری استان تهران با بیان اینکه در نخستین دوره مقام اول یا دومی مطرح نیست و هر 8 هنرمندانی که واجد شرایط سوارکاری دیده شدند تقریبا در یک سطح بودند.

او البته مارال خلیلی و امید زندگانی را هنرمندانی دانست که نسبتا بهتر از بقیه سوارکاری کردند.

مارال خلیلی در این‌باره گفت: از اینکه چنین برنامه‌ای برای هنرمندان برگزار می‌شود، بسیار خوشحال هستم و فکر می‌کنم این آیین در دوره‌های بعدی باشکوه‌تر انجام می‌شود. من هم هنرپیشه هستم، هم موسیقی کار می‌کنم و هم 5 سال است سوارکاری انجام می‌دهم که فکر می‌کنم موسیقی از هر سه رشته سخت‌تر است. فکر می‌کردم سطح رقابت بالاتر از این باشد و خودم را آماده کرده بودم اما به هر حال این نخستین رقابت سوارکاری هنرمندان بود و احتمالا در دوره بعدی جدی تر انجام می شود.

امید زندگانی هم مطرح کرد: تاکنون هیچ پرشی انجام نداده بودم و خوشحالم طبق نظر مربیان و پیشکسوتان سوارکاری حاضر در مراسم توانستم حرکت قابل قبولی داشته باشم. شروع برگزاری آیین سوارکاری حرکتی ارزنده است که امیدواریم در دوره های بعدی جدی تر انجام شود و ما هم با آمادگی بیشتری در آن حاضر شویم.

مهدی نادعلی زاده مدیرعامل تعاونی هنرمندان برگزاری این آیین را گامی نخست برای شکل‌گیری باشگاه سواکاری هنرمندان و آغاز کمپین حمایت از چوگان ایرانی دانست و گفت: تعاونی هنرمندان قصد دارد سالانه این آیین را برگزار کند.

در این برنامه که مهناز افشار بازیگر سینما دبیر آن بود هم به صورت نمادین سوار بر اسب شد و مسیر تعیین شده سوارکاری را در حضور حاضران طی کرد.

افشار که با مقداری تاخیر در برنامه حاضر شد درباره برگزاری این آیین اظهار کرد: آیین قشنگی است که من با فکر و انگیزه بالا دبیری آن را برعهده گرفتم و مطمئن باشید این راه را با حضور هنرمندان بیشتر ادامه می‌دهیم.

هادی ساعی عضو شورای شهر تهران نیز با حضور در این مراسم گفت: سوارکاری جزو رشته‌های خاص ورزشی بوده که چون انسان همراه یک موجود زنده ورزش می‌کند، فوق‌العاده لذت بخش است. من 15 سال است که سوارکاری می‌کنم و از اینکه در جمع هنرمندان حاضر شدم، بسیار خوشحال هستم.

در این مراسم هیات سوارکاری استان تهران از پیشنهاد برای تشکیل کمیته هنرمندان در فدراسیون سوارکاری خبر داد و خدایی دبیر فدراسیون چوگان نیز با حضور در برنامه اظهار کرد: فدراسیون چوگان از کمپین حمایتی از چوگان ایرانی حمایت کرده و حرکت زیبای هنرمندان ایران در این راه را بسیار ارزشمند می‌داند.

او به هنرمندان قول حمایت و همکاری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر ادوار بعدی این آیین را داد.

علیرضا خوشدل یکی از قهرمانان سوارکاری ایران و بازی‌های آسیایی هم در انتهای کار هنرمندان، پرش‌های جالب توجهی را با اسب انجام داد و با پریدن از موانع یک متر و هفتاد سانتیمتری، حاضران او را تشویق کردند.

در پایان مراسم ضمن تقدیر از هنرمندان شرکت کننده در آیین سوارکاری، تمامی هنرمندان و مسوولان ورزشی حاضر لوح حمایتی از نام چوگان ایرانی که اخیر توسط کشور آذربایجان مورد تهدید قرار گرفته است را امضا کردند و به جمع کمپین حمایت از این ورزش اصیل کشورمان پیوستند.
 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده