علاقه به پسرعمو

دختری بیست ساله هستم و به پسر عموی بیست و چهار ساله ام علاقه دارم و می خواهم با او ازدواج کنم . ولی ازعلاقه ایشان خبر ندارم . چه کار کنم ؟
حلقه نامزدی

یک نت ـ دختری بیست ساله هستم و به پسر عموی بیست و چهار ساله ام علاقه دارم و می خواهم با او ازدواج کنم . ولی ازعلاقه ایشان خبر ندارم . چه کار کنم ؟

با سلام خدمت شما و تشكر از ارتباط شما با ما

مشکل شما خیلی جدی نیست . چون ایشان پسر عمویشان است و با یک راه کار  می توانند بفهمند که خواهان ایشان هستند یا نه . ولی کسانی هستند که طرف غریبه است و خانم در دانشگاه و یا در محل کار این مشکل را دارد . و برای این ها سخت تر است البته نباید خانم انتخاب کند بلکه کاندیدا می کند .

ولی برای آن هم راه حل داریم . شما که خیلی مشکل ندارید  من توصیه می کنم که دختر خانم ها این جور مسائل شان را به مادرشان بگویند . البته به دختران دم بخت می گوییم نه دختر چهارده ساله . اما خانمی که بیست سال دارد و دم بخت است چرا نباید این مسائل را با مادرشان نگویند . شما در باره آینده و زندگی با مادرتان حرف بزنید . اینکه بعضی ها می گویند خجالت می کشیم درست نیست . این یک حیای عاقلانه نیست .

حضرت رسول فرمودند : ما دو نوع حیا داریم ، حیای عاقلانه و حیای احمقانه . این حیای خوبی نیست که شما به مادرتان  نمی گویید . این حیا خوب است که شما پسرعمویتان را دوست دارید و به او نمی گویید . این حیای عاقلانه است . چون اگر شما برویید و از او خواستگاری کنید مشکلات زیادی دارید . شما به مادرتان بگویید . مادر شما با زنموی شما در ارتباط است .

کافی است مادر شما دو بار از این پسر تعریف کند و بگوید شما چه پسر خوبی دارد . و این تابلو است که یعنی ما دختر دم بخت داریم . اگر شما میخواهید بسم الله . این محترمانه است و اگر آنها بخواهند ، عکس العمل نشان می دهند . همان موقع هم مادر پسر می گوید : دختر شما هم یک خانم به تمام معنا هستند . این یعنی اینکه ما در ذهنمان هست ولی الان آمادگی نداریم .

اگر عکس العملی نشان ندادند ، شما باید یک واسطه را بفرستید البته واسطه باید متعهد باشد و معلوم نشود از طرف شماست . اینکه خودش دید این دو جوان بهم  می خورند ، مطرح کند و باز خورد آنها را بگیرد . این یک راه کار است که به خانواده اعلام کنند .

مادرهایی هستند که یک چنین کاری را می کنند و از پسر تعریف می کنند ولی قصد ازدواج در ذهنشان نیست ، دقت کنند چون طرف فکر می کند شما چراغ سبز نشان داده اید و بعد عاشق دختر شما میشود و بعد میشنود شما دخترتان را شوهر دادید و بعد گله میکنند و شما می گویید : ما چنین قصدی نداشتیم و فقط تعریف کردیم . مادرها مواظب باشند . دختر خانم هایی که قوم و خویش نیستند ، باید واسطه داشته باشند نه پیک .حتما خانمی را واسطه بفرستید چون اگر آقا باشد در آینده مشکل درست میکند که این آقا کی بود ؟

خانمی مسن و متعهد . کسی که تعهد داشته باشد و نرود بگوید :من پیک فلانی هستم . این را واسطه کنند و بعد واسطه هم باید قدم به قدم جلو برود که آیا شما قصد ازدواج دارید ؟ و بعد قدم به قدم و تا وقتی قطعی نشده ، نباید نامی از شما بزبان بیاورد . چون ممکن است طرف زمینه ازدواج نداشته باشد و یا نامزد داشته باشد . 

موفق باشيد .

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

سلام .من حدود۱۰ساله که به پسرعموم علاقه دارم اما نمیدونم اونم دوسم داره یا نه.اونا تویه شهردیگه ان و من شاید سالی یه بارم نبینمش.از طریق هیچ کس حتی مادرمم نمیتونم بفهمم که اونم من دوست داره یانه چون مامانم شدیدا مخالفه.البته بازن عموم رابطش عالیه ها ولی میدونم که مخالفه.الان ۲۲سالمه وهنوز بلاتکلیفم دیگه خسته شدم توروخدا کمکم کنید .
سلام من دختری شانزده ساله هستم احساس میکنم به پسر عمویم علاقه دارم نمی دونم علاقه من در این سن به او درست است یا نه چجوری به پسر عموم بفهمونم لطفا کمکم کنید پسر عمویم بیست و یک ساله است
سلام منم عاشق پسر عموم هستم ولی سر یه تصمیم اشتباه باکس دیگه ازدواج کردم..الان خیلی پشیمونم نمی دونم پسر عمو م منو دوس داره یا نه اونا از لحاظ اقتصادی خیلی از ما بالا ترند فرهنگشان با ما فرق میکنه ولی من دوسش دارم ......به امید اینکه فراموشش کنم ازدواج کردم اما الان که یکی دوماه میگذره هنوز بهش فکر میکنم..لطفا راهنمایی ام کنید
ازز