تغییر پوشش مردان با زنان در شبکه من و تو+عکس

یک نت ـ تغییر پوشش مردان با زنان در شبکه من و تو+عکس
تغییر پوشش مردان با زنان در شبکه من و تو+عکس

تغییر پوشش مردان با زنان در شبکه من و تو+عکس

شبکه من و تو تنها به این قصه می اندیشد که تمامی مرزهای اخلاقی و انسانی ایرانیان را درنورد و در هم کوبد و آنچه برایش اصلا مهم نیست بی آبرو کردن مردان و زنان ایرانی است.

 

حالا دیگر سرو مشروبات الکلی و روابط زن و مرد آنقدر عادی و تکراری شده که جذابیت خود را از دست داده است، بفرمایید شام مرزی دیگر را فرو می ریزد.

 

در یکی از برنامه های بفرمائید شام که با حضور چهار نفر در دور یک میز شکل می گیرد این بار دو زن و دو مرد حضور داشتند که با الزام این شبکه انگلیسی لباسی برخلاف جنسیت خود و عرف جامعه ایرانی بر تن کردند.

 

 

مردان برنامه با دامن و آرایش زنانه و خانم ها با کروات و ظاهری مردانه و در ادامه به رقص و پایکوبی با یکدیگر پرداختند.

 

 

اما چرا نباید این اتفاق بیافتد:

البته دقت شود با یک بار اتفاقات زیر جاری نمی شود اما آنچه عیان است اینکه شبکه من و تو به دنبال فرهنگ سازی است.

 

نوع پوشش زن و تفاوت آن با لباس مرد، رابطه ‏اى مستقیم با تفاوت‏ هاى جسمى و روحى زن و مرد دارد. علاوه این که نوع پوشش فوق موجب پایین آمدن شخصیت انسانی و وهن و تحقیر انسان می شود.

 

اساسا این کار می تواند، حرکات و اخلاقیات زنان و مردان را نسبت به یکدیگر برعکس کند؛ یعنی مرد اخلاق زنانه پیدا کند و زن اخلاق مردانه؛ و این با فطرت و حکمت خلقت سازگار نیست.

 

دیگر اینکه این نوع پوشش، موجب حقارت و پایین آمدن شخصیت انسانی می شود که چنین چیزی را هم فقهای عظام در بحث مربوطه و در تعریف لباس شهرت ذکر کرده اند.

يكي از مهم ترین حكمت‏ هاي آن جلوگيري از تشابه دو جنس زن و مرد است؛ زيرا اين تشابه به تدريج زيان هاي گوناگوني را در خانواده و اجتماع پديد مي‏ آورد.

نه تنها زنان نبايستي خود را به شکل مردان دربياورند بلکه برعکس مردان نيز نبايستي خود را به شکل زنان در آورند.

در روايات متعددي از تشبه زنان به مردان و مردان به زنان نهي شده است. در چندين روايت اشخاصي که خود را به شکل جنس مخالف در بياورند يا در رفتار و لباس پوشيدن و ... خود را مانند جنس مخالف کنند مورد لعن خدا و رسول خدا ص قرار گرفته اند.

بي شک حرمت تشبيه زنان به مردان و بالعکس به خاطر مفاسدي است که اين کار براي فرد و جامعه در پي دارد.

دوگانگي شخصيتي و بحران هويت يکي از مهم ترين تاثيرات تشبيه به جنس مخالف است که زمينه انحرافات شخصي، رواني و هم اجتماعي را در پي خواهد داشت.

 

تشبيه به جنس مخالف زمينه اي براي جهت گيري کارکردي شخص و شخصیت فرد بر خلاف جنسيت خود است که به ناکارآمدي و معطل ماندن استعدادهاي شخصي و خدادادي مي انجامد.

 

شخصيت هر فرد اعم از زن يا مرد از مولفه هاي متعددي (ويژگي هاي وراثتي، محيطي، جنسيتي، ظاهري و...) تشکيل شده است که نقش تعيين کننده اي را در رفتار و کردار و حتي طرز فکر و صفات روحي و رواني ايفا مي کند.

 

يکي از مهمترين مولفه هاي شکل گيري شخصيت، ظاهر شخص است. تطابق و هماهنگي مولفه هاي مختلف شخصيت در شکل گيري هويت شخصي فرد که منشا اصلي تکامل رواني و رفتاري است نقش اصلي را ايفا مي کند.

 

عدم هماهنگي در رفتار و کردار و ظاهر مطابق با نقش جنسي و جنسيتي (مشابهت زن به مرد يا بر عکس) مهمترين عامل ايجاد بحران هويت در شخص مي گردد. بحران هويت سبب ايجاد مشکلات رواني و رفتاري متعدد (افسردگي ، عدم اعتمادبنفس، ...) و تاثيرات نامطلوب اجتماعي مي گردد.

 

اين امر سبب مي شود زني که از اين حيث داراي بحران شخصيت وهويت شده است توانايي ها و ارزش هايي را که خداوند در وجود او نهاده است ضد ارزش بداند.

 

زني که رفتار و کردار خود را شبيه مردان مي کند ديگر نقش همسري، مادري، خانه داري و فرزندداري را نقشي پست و فرومايه مي پندارد و تعالي و تکامل را در مردانه شدن جستجو مي کند.

 

از آنجا که ويژگي هاي طبيعي و ذاتي براي مردانه شدن را ندارد پس از مدتي سرخورده و ناکام به افسردگي و عدم اعتماد به نفس و بيماري هاي رواني ديگر مبتلا و در تکامل فردي و اجتماعي خود و ديگران اختلال ايجاد مي کند.

 

شبیه همین امر در مورد مردان نیز وجود دارد. مرد با ظاهر و متعاقب آن با ویژگی های زنانه نمی تواند به درستی پذیرای نقش مردانه باشد. چنین مردی نمی تواند پشتوانه عاطفی، مدیریتی و ... خانواده قرار گیرد و منجر به تزلزل خانواده و قبل از آن تزلزل شخصیت خویش می گردد.

تشابه زنان به مردان و تشابه مردان به زنان مهم ترین مشکل دوره آخرالزمان و از نشانه های ظهور است.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

این فقط برای شوخی بود چرا اینقدر مساله رو بزرگش میکنین، اگه ایجوریه که شما میگین پس چرا اکبر عبدی تو یه فیلم نقش یه خانم پیر بازی میکردن اون مشکلی نداشت اونوقت این که برای سرگرمی بود مشکل داره، چرا اینقدر من و تو رو بد جلوه میدین شاید چون واقعیتهای ایران رو نشون میده
جمع کن خودتو با این نظریات ...