رفتن به محتوای اصلی

بین دوراهی دو تا خواستگار موندم کدوم انتخاب کنم ؟

تاریخ انتشار:
یک نت ـ مدت یک سال است که با پسری به قصد ازدواج رابطه داشتم. اما با تمام تلاش هایم پدرو مادرم با ازدواج ما مخالف هستند. در حال حاضر، خواستگاری دارم که شرایط خوبی داشته و خانواده کاملا او را قبول دارند. اکنون برای جواب دادن به این خواستگار بر سر دوراهی مانده‌ام؟.
بین دوراهی دو تا خواستگار موندم کدوم انتخاب کنم ؟

مدت یک سال است که با پسری به قصد ازدواج رابطه داشتم. اما با تمام تلاش هایم پدرو مادرم با ازدواج ما مخالف هستند. در حال حاضر، خواستگاری دارم که شرایط خوبی داشته و خانواده کاملا او را قبول دارند. اکنون برای جواب دادن به این خواستگار بر سر دوراهی مانده‌ام؟

پدرو مادرم صرفا به این دلیل که قبلا با آن پسر رابطه داشتم قبول نمی‌کنند و البته کمی هم با والدینم موافق هستم. ولی از طرفی دلبستگی به دوست پسرم اجازه نمی‌دهد که راجع به این خواستگار جدید فکر کنم و از طرف دیگر می‌ترسم اگر با خواستگارم ازدواج کنم بعدها این پسر بخاطر تعصبی که روی من دارد برایم مشکل درست کند. پسری که با او دوست بوده ام شغلش مناسب است، اخلاقش خوب است، عاشق من است و از نظر دین و ایمان هم متوسط است. خواستگار جدیدم شغلش آزاد و خیلی پایبند به مسائل دینی.

با سلام و احترام؛

در ارتباط با این موضوع لازم است عرض كنم: ازدواج شما با خواستگار محترم مادامیكه دل و قلبتان در گرو شخص به اصطلاح دوست است، كار درستی نیست، چرا كه ممكن است همچنان این علاقه بعد از ازدواج نیز از بین نرود و مشكلات اخلاقی، خانوادگی و... را برای شما بوجود بیاورد.(بنده در میان برخی مراجعان، از این قبیل افراد سراغ دارم). و اصولا نه تنها در این شرایط ازدواج با این خواستگار درست نیست بلكه ازدواج با هر خواستگار دیگری هم كار اشتباهی است! مگر اینكه محبت این شخص را از دل خود بیرون كرده باشید.

از طرفی با توجه به مخالفت خانواده و همچنین سابقه دوستی میان شما و این شخص(به اصطلاح دوست)، این ازدواج هم چندان كار درستی به نظر نمی‌رسد، زیرا در پاره‌ای مواقع مردانی كه با دوست خود ازدواج می‌كنند بعد از ازدواج نسبت به آنها دچار شك و بدبینی می‌شوند و به تعهد ایشان نسبت به خود دچار تردید می ‌شوند كه این موضوع می‌تواند بنیان زندگی مشترك را متزلزل نماید.

از اینرو بهترین گزینه به اعتقاد ما این است كه در اولین گام با این شخص قطع ارتباط كامل كرده و در قدمهای بعدی رفته رفته ایشان را به فراموشی سپرده و آنگاه به موضوع ازدواج و انتخاب خواستگار بپردازید.

در پناه خدای متعال

موضوع

دیدگاه‌ها

mandana 1393/08/07 - 23:53

من هم همین مسئله برام پیش اومده دوست پسر اولیم همش حرف سر کار رفتنو میزنه و هر کاری رو هم نمیره متاسفانه پدرش فوت کرده و الان یه ماشین و یه خونه داره با مادرش زندگی میکنه مادرش باز نشسته است خرجشون از حقوق مادرهست توی این یک سال سر کار نرفته ولی پسر خیلی مهربون و خوبیه، من فکر میکنم بخاطر سن21سالش و یه خورده تنبله. هم نمیتونم کنارش بزارم مادرو خانواده ی خوبی داره ولی خواستگار که میاد من نمیدونم باز با این بمونم یا بایکی دیگه ازدواج کنم، شاید بره سر کار خوب بشه شایدم ثبات رو کارش نداشت، شاید خواستگار دیگم یه مشکل دیگه داشت اینجوری که هیچ کس که کامل نیست

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا