آراي كميته انضباطي در مورد حوادث دربي 78

یک نت ـ آراي كميته انضباطي در مورد حوادث دربي 78
آراي كميته انضباطي در مورد حوادث دربي 78

آراي كميته انضباطي در مورد حوادث دربي 78

اتفاقات رخ داده در دربی پایتخت و همچنین ضربه آندرانیک تیموریان به سینا عشوری در دیدار استقلال و ذوب‌آهن یکی از مباحثی بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این چند روز با آن درگیر بود. از سوی دیگر با توجه به گذشت چند روز از دربی پایتخت این شائبه به وجود آمد که چرا کمیته انضباطی آراء خود را در خصوص اتفاقات بازی پرسپولیس و استقلال و رفتارهای بازیکنان صادر نمی‌کند.

از همین رو خبرنگار خبرگزاری فارس با حضور در دفتر اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در خصوص شائبه‌های به وجودآمده صحبت‌هایی را انجام داد.

رئیس کمیته انضباطی ضمن تاکید بر اخلاقمداری و اعلام آرا به سایت فدراسیون فوتبال از اعلام رای به خبرنگار فارس خودداری کرد و خواست رسانه‌ها تا اعلام صدور رای صبور باشند.  

اسماعیل حسن‌زاده در ابتدای گفت و گوی خود با فارس، در پاسخ به این سؤال که چرا آراء رفتارهای بازیکنان در دربی صادر نشده و ظاهرا تا زمانی که تلویزیون صحنه‌ها را نشان ندهد رای صادر نمی‌شود، گفت: ببینید ما در خصوص نقض مقررات توسط باشگاه‌ها،‌ مربیان، بازیکنان و اشخاصی که مقام رسمی تیم‌ها محسوب می‌شوند چند قانون را پیش‌بینی کرده که یکی از آنها گزارش ناظران مسابقه و دومی شکایت از اشخاص است. سومین مسئله این است که قانون اختیاراتی را به رئیس کمیته انضباطی داده که خودش با توجه به تمامی ملاحظات رای صادر کند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال افزود: ملاحظات ما می‌تواند شامل مشاهدات تلویزیونی، رسانه‌های خبری، جرائد و روزنامه‌ها باشد و حتی اگر ناظر گزارشی ارائه نکند و حتی صحنه‌هایی را ندیده باشد ما می‌توانیم با مشاهدات خود و حتی تکرار صحنه‌ها رای را صادر کنیم.

حسن‌زاده ادامه داد: ‌مثلا در برخی موارد از اتفاقاتی مطلع می‌شویم و یا در سایر بخش‌های خبری سیما متوجه می‌شویم که در یک مسابقه اتفاقی رخ داده است. بلافاصله برای شخص مورد نظر پرونده تشکیل می‌دهیم ولی شما تصور کنید روز دوشنبه رایی را صادر و برای ابلاغ ارائه می‌کنیم همان شب برنامه نود پخش می‌شود و درست در حالتی که ما روز گذشته رای را صادر و برای ابلاغ ارسال کرده‌ایم همه تصور می‌کنند ما به خاطر برنامه شب گذشته نود بلافاصله آراء را اعلام کردیم.

وی تاکید کرد: این تصور که ما با پخش برنامه‌های تلویزیونی رای صادر می‌کنیم غیرمنصفانه و کذب است و متاسفانه برخی از تیم‌ها در کمال بی‌انصافی اعلام می‌کنند که ما از برنامه‌های تلویزیونی تاثیرپذیر هستیم. حتی اگر این موضوع باشد در قانون گنجانده شده و ما می‌توانیم با استناد به رسانه‌ها رای دهیم ولی اینگونه نیست. چون ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.

رئیس کمیته انضباطی در خصوص اینکه سرانجام چه تصمیمی در خصوص اتفاقات دربی گرفته شده است، گفت: امروز یا شنبه از طریق سایت فدراسیون فوتبال آراء اعلام خواهد شد ولی باید در خصوص بیانیه‌هایی که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قبل از دربی صادر کردند توضیح دهم.

وی ادامه داد: بعد از پیشنهادی که ما به دو باشگاه دادیم و آنها کمی اوضاع را تلطیف کردند جمع‌بندی کردیم و به زودی رای این حرکت نیز صادر خواهد شد.

حسن‌زاده افزود: رفتارهای دربی شامل دو بخش بود. یکی گزارشات  مستقیم به مقامات مسابقه و بخش دیگر رفتارهای بازیکنان شامل تیموریان،‌ صادقیان و بقیه است که رای آن را صادر کرده‌ایم و به احتمال فراوان امروز یا شنبه آن را رسما اعلام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: بازی روز گذشته استقلال مقابل ذوب‌آهن را تماشا کرده و رفتارها را رصد کردیم و انشاءالله رای آن هم صادر خواهد شد. باز هم تاکید می‌کنم ما ابتدا گزارش ناظر و مقامات مستقیم بازی را مشاهده می‌کنیم و سپس از طریق انعکاس و بخش‌های مهم خبری جمع‌بندی نهایی را صورت می‌دهیم.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده