رفتن به محتوای اصلی

آخرین خبرها از داعش

تاریخ انتشار:
یک نت ـ بحران امنیتی در عراق امروز ـ یکشنبه ـ وارد روز ششم شد. پس از لبیک مردم به ندای مرجعیت برای جهاد علیه تروریست‌ها، ارتش عراق فعال‌تر‌ از روزهای نخست بحران عمل می‌کند. اکنون خبرها حاکی از توقف پیشروی‌های داعش است.
آخرین خبرها از داعش

به گزارش یک نت به نقل از ، روز شنبه، روز پنجم بحران امنیتی در عراق را می‌توان روزی خونین برای تروریست‌ها دانست. منابع رسانه‌ای خبر دادند که طی این روز بیش از 250 تروریست داعشی در حملات ارتش عراق از زمین و هوا کشته شدند. تحول مهم دیگر، همراهی علمای اهل تسنن عراق با مراجع شیعه، در بصره بود که با محکوم کردن اقدامات داعش، از مردم خواستند تا به جهاد علیه تروریست‌ها وارد شوند.

گروهک تروریستی داعش که در پیوندی با باقیمانده‌های رژیم بعث عراق اخیرا در شمال این کشور در حال جولان است، پیش از این در سوریه شکست سختی از دولت و ارتش سوریه متحمل شد. این شکست از آن رو اهمیت دارد که تمامی دستگاه‌های اطلاعاتی و لجستیکی کشورهای مرتجع عربی، ترکیه، رژیم صهیونیستی و غرب از داعش و سایر گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت کردند. بااین وجود  براساس آخرین گزارش ها جریان هایی چون حزب بعث ، افسران گارد، ارتش و اطلاعات «صدام» ، گروهک موسوم به  «جیش المجاهدین» ، گروهک موسوم به «نقشبندیه» ، گروهک موسوم به «الجیش الاسلامی» ، گردان‌های موسوم به انقلاب «عشرین» ، و گروهک موسوم به «جیش الانصار»  از 20 خرداد ماه 93 تحت رهبری گروهک داعش در شمال عراق با دولت و ملت عراق وارد جنگ شده اند.

از طریق این خبر، قادرید‌ تمام اخبار مرتبط با بحران عراق را که در خبرگزاری فارس منتشر شده است دنبال کنید. در صورت تمایل به دیدن مشروح اخبار بر روی ساعت اخبار امروز کلیک کنید. این خبر در حال به روز رسانی است. همچنین اخبار روز گذشته در اینجا قابل دسترسی است.

* * * * * *

 

 

22:52 یک زن عراقی در شهر موصل دو تروریست داعشی را که قصد تجاوز به وی را داشتند کشت.

21:49 مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: قویا با دخالت نظامی آمریکا در عراق مخالفیم.

21:28 اتحادیه عرب روز یکشنبه برای بررسی تحولات عراق تشکیل جلسه اضطراری داد.

21:26 «قاسم عطا»، سخنگوی ارتش دولت عراق می‌گوید ارتش این کشور موفق به بازپس‌گیری برخی مناطق از نیروهای داعش شده است.

21:17 پایگاه خبری «المسله» عراق گزارش داده است که 150 مامور اطلاعاتی عربستانی از طریق مرز عراق با استان الحسکه سوریه وارد شهر موصل شده‌اند.

20:57 شیخ «جلال الصغیر»، یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق امروز یک‌شنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت که نیروهای ویژه عراق در انتظار عناصر داعش هستند و آنها را به سرنوشتی که سزاوار آن هستند، خواهند رساند.

20:21 «لیندسی گراهام» سناتور بلندیه آمریکایی خواستار مذاکره آمریکا با ایران بر سر بحران امنیتی عراق شد.

19:57 در جریان درگیری‌های ارتش عراق در نزدیکی مرز سوریه با تروریست‌ها، دستکم 179 عضو داعش کشته شدند.

19:13 «طارق الهاشمی» معاون فراری نخست‌وزیر عراق با استفاده از ناآرامی‌ها در این کشور خواستار کناره‌گیری «نوری مالکی» شد.

18:55 وقوع انفجار در خیابانی در بغداد به مرگ تن منجر شد. در این حادثه 23 نفر نیز زخمی شده‌اند.

17:42 در پیام‌هایی که در صفحه توئیتر منتصب به «حمید ابوطالبی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور منتشر شده، آمده است که ایران و آمریکا از لحاظ قدرت منطقه‌ای تنها کشورهایی هستند که امکان حل صلح‌آمیز بحران عراق را دارند.

17:34  یک مقام امنیتی عراق در گفت‌وگو با «فارس»: دولت عراق «توقف پیشروی داعش» را تثبیت کرد/ گام بعدی محاصره و تهاجم

16:42 مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق در بازدید از مقر نیروهای امنیتی در استان نجف خواستار پیوستن نیروهای داوطلب مبارزه با داعش به «سرایا السلام» شد.

15:51  تحلیلگر شبکه سی‌ان‌ان: داعش میراث جرج بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکاست

15:13  گروه عشائر موصل موفق شدند «ابووهب الدمشقی» سرکرده داعش که پست فرماندهی ساحل غربی دجله در موصل را برعهده داشت، به قتل برسانند.

15:10  فیلم اعزام داوطلبان عراقی برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش که در پاسخ به ندای مرجعیت حرکت کرده‌اند

14:32  سخنگوی وزارت خارجه فرانسه: پاریس فعلا تصمیمی برای خارج کردن اتباع خود از عراق ندارد

14:30  مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که تعداد داوطلبان مبارزه با تروریسم ده‌ها برابر بیشتر از نیاز میدانی است و نخست‌وزیر دستور تشکیل مدیریت بسیج مردمی برای سازماندهی امور داوطلبان را صادر کرده است.

14:11  «قرضاوی» و «اتحادیه علمای مسلمین» جنایات داعش در عراق را «انقلاب مردمی» خواندند 

13:55  رئیس پارلمان عراق بر خلاف مواضع علمای اهل سنت عراق، در سخنانی تفرقه‌آمیز اعلام کرد: اهل سنت قادر است بر تروریسم غلبه کند اما حاضر نیست تحت لوای نوری المالکی و شیعیان مبارزه کند.

13:50  گروه تروریستی داعش ادعا کرد که 1700 دانشجوی دانشکده هوایی تکریت را اعدام کرده است

13:34  ژنرال سه ستاره انگلیسی: افتضاحی در عراق به بار آوردیم که تا 50 سال ادامه دارد

12:50 یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون، خواستار محاکمه استاندار نینوا و فرمانده ستاد عملیاتی این استان به‌ اتهام خیانت بزرگ به‌ عراق شد.

12:40 در سایه زمزمه‌های همکاری آنکارا با داعش در عراق، استاندار نینوا که به اربیل گریخته گفت: به سرکنسول ترکیه هشدار دادم اما موصل را ترک نکرد.

12:23 لبیک عشائر «حسینات» در «ناصریه» عراق به حکم جهاد مراجع+تصاویر

11:26روزنامه ساندی‌تایمز از تهدیدهای عناصر گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام(داعش) علیه انگلیس خبر داد و نوشت: این عناصر تهدید کرده‌اند پرچم خود را در لندن به اهتزاز درخواهند آورد.

11:11 نقش تخریبی ترکیه در عراق و تشدید اختلاف شیعه – سنی: چگونه است که ترکیه در سوریه بدنبال دموکراسی عددی است اما این واقعیت را در عراق، نه تنها نمی‌پذیرد بلکه برای تغییر آن از هیچ کوششی فروگذار نیست؟

10:54جنایت جدید «داعش» در «صلاح‌الدین» عراق به روایت تصویر

10:22 نخست‌وزیر کردستان عراق گفت که نیروهای پیشمرگه برای اشغال هیچ منطقه‌ای وارد نشده‌اند و تمام اقدامات با هماهنگی بغداد صورت می‌گیرد.

09:23  دفتر آیت الله سیستانی اعلام کرد که ایشان از مردم خواسته است از هر اقدامی تفرقه‌افکنانه که رنگ‌وبوی اختلافات مذهبی و قومی داشته باشد اجتناب کنند.

08:54  «داعش» به نیروهای خود در «موصل» دستور داده است تا همه کتب درسی را به دلیل آنچه که آن را منافات با تعالیم اسلامی خوانده است، آتش بزنند.

01:27 زمانی که گروهی از داعشی‌ها قصد ورود به روستای زراعیه را داشت با مقاومت ساکنان این روستا مواجه شد که طی این درگیری همسر این زن عراقی زخمی شد و زمانی که یک داعشی قصد زدن تیر خلاص را داشت توسط زن روستایی هدف قرار گرفت و کشته شد.

01:11 رئیس کمیته امنیتی مجلس استان دیالی عراق اعلام کرد که در درگیری میان ارتش عراق با تروریست‌های داعشی در این استان 10 شبه نظامی کشته شدند و 4 خودرو آنها نیز منهدم شد.

01:00 وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش آماده است تا 12 میلیون دلار به آوارگان عراقی که درپی بحران امنیتی در این کشور وادار به ترک منازلشان شده‌اند، کمک کند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930325000016#sthash.f6OKv83R.dpuf

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا