عقد کردم اما يكی ديگه رو دوست دارم

یک نت ـ دختری نوزده ساله ام كه حدود هفت ماه پیش عقد کرده ام و هیچ احساسی به همسرم ندارم
قلب

دختری نوزده ساله ام كه حدود هفت ماه پیش عقد کرده ام و هیچ احساسی به همسرم ندارم و به شخص دیگری علاقه دارم که همه فکر و ذکرم به سوی اوست. نمی دانم چه کار کنم ؟

پاسخ:

پاسخ از حجت الاسلام حسین دهنوی:

ایشان فکر می کنند علت اینکه به همسرشان هیچ احساسی ندارند، همین فکر و ذکر ها است و همین مشغله ذهنی می باشد. من مطمئن هستم. چون فکر ماست که عمل و رفتار ما را می سازد. اندیشه بر تمام زندگی انسان حاکم است. ای برادر تو همین اندیشه ای مابقی خود استخوان و ریشه ای. حرف درستی است. همه وجود ما اندیشه است. خوب وقتی من فکرم جای دیگر باشد و دلم، در گروی جای دیگر است، خوب معلوم است همسرم را دوست ندارم و نمیتوانم عاشقش باشم. راه کارهای سوال قبلی را انجام دهید. بعد می بینید که عاشق همسرتان شده اید و حس خوبی نسبت به ایشان دارید.

اگر این فکرادامه پیدا کند ، حقوق او را هم رعایت نمیکنید و این گناه است. شما تا وقتی ازدواج نکرده بودید، حقی بر گردنتان نبود . ولی الان همسر شما بر گردن شما حق دارد و اگر این مشکل را حل نکنید حقوق ایشان ضایع میشود و شاید کم کم زمینه ارتباط پیدا شود که بسیار خطرناک است . شما به همان نسخه قبلی عمل کنید . احساستان نسبت به همسرتان عوض میشود .

گاهی می گویند ، همسرم را دوست ندارم و به دنبال کسی می گردم که دوستش داشته باشم تا احساس دوست داشتن ، از یادم نرود. حالاممکن است طرف قبل از ازدواج کسی را داشته و به او نرسیده، حالا می خواهد دنبال او برود و یا نه، حالامی خواهد به دنبال کسی بگردد که این نیاز دوست داشتنش را برطرف کند. گاهی موارد می خواهد از شوهرش جدا شود، بخاطر اینکه به محبوبش نرسیده. خوب شما چون به او نرسیده اید فکر می کنید یک جوری شیفته او هستید.

ولی اگر با رابطه ای که داشتید به او می رسیدید، وصال مدفن عشق است. دیگر این احساس را نسبت به او نداشتید . اگر به او می رسیدید، نقاط منفی او را هم می دیدید و بعد، آن که در آمال وآرزوی شما بود، آن طرف نخواهد بود.

تصویری از او داشتید، حالامی بینید عوض شده، در موارد متعدد داشتیم که تصمیم به جدایی گرفتند و جدا شدند که به محبو ب قبلی شان برسند و وقتی رسیدند، آرزو می کردند ای کاش نمی رسیدند . دقیقاً برنامه عوض می شود و آرزوی می کند کاش با همان مردی که قبلا زندگی می کرد، برسد و با او ازدواج می کرد. به طور مثال یک ظرف پر از آب را روی اجاق گذاشته ایم و هر قدر زمان می گذرد، این آب به نقطه جوش نزدیک تر می شود. چون بین آب و آتش ظرف قراردارد و آب و آتش بهم نمی رسند .

ولی اگر ما ظرف را برداریم و آب بهروی آتش بریزد ، آتش خاموش می شود. من توصیه ام به این افراد ، این است که با این فکرها مقابله کنند. این فکر، وسوسه شیطان است. از اوصاف پرهیزگاران و پارسایان این است که، با ذکر خدا، با شیطان مقابله کنند .

ان الذین التقواذا مسه طاعه منه الشیطان تذکر. حالا کسانی که این مشکل را دارند و می خواهند طلاق بگیرند و با عشق قبلی ازدواج کنند ، به آنها میگویند سوره واقعه را ، بویژه در شب بخوانید.

از رسول گرامی(صلي الله عليه و آله و سلم) روایت داریم: کسانی که سوره واقعه را می خوانند ، نامشان در زمره غافران نوشته نمی شود. کلاً طرف شوهر دارد. خوب است یا نقاط منفی هم دارد با این فکرکه اگر من با او ازدواج می کردم، خوب بود، عرض می کنم این اشتباه است. وقتی او بیاید، نقاط منفی بروز می کند و آن موقع احساس خسران می کنید.

ch3.iribtv.ir

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده