دوئل استقلال و پرسپولیس در نقل و انتقالات

یک نت ـ با کمي احتياط و اغراق مي‌توان عنوان کرد که اصل و فرع فوتبالفارسي روي کاکل پرسپوليس و استقلال مي‌چرخد.
دوئل سرخابی ها

کي مي‌بره؟ امير يا علي؟

با کمي احتياط و اغراق مي‌توان عنوان کرد که اصل و فرع فوتبالفارسي روي کاکل پرسپوليس و استقلال مي‌چرخد. هر چند در چند سال اخير و با رشد چند باشگاه شهرستاني فوتبال ايران از دو قطبي بودن فاصله گرفت اما با اوج‌گيري دوباره سرخابي‌ها فوتبال وطني ما به روزهاي گذشته نزديک و نزديک‌تر مي‌شود. اين روزها و در بازار نقل و انتقالات بازتاب اخبار فعاليت سرخابي‌ها مصداق ملموسي براي همين ادعاست. لحظه‌نگاري از نحوه مذاکره با ستاره‌ها و پرداختن به جزئيات قراردادهاي منعقده نشان مي‌دهد که هنوز استقلال و پرسپوليس در تمامي ابعاد فوتبال ما سردمدار و بي‌بديل هستند و خواهند بود.

 

جذابيت عامه‌پسند

در روزهايي که اخبار مربوط به فوتبال به حواشي رقابت‌هاي جام‌جهاني خلاصه مي‌شود، تنها اخباري که مي‌تواند فضا را تا حدي بشکند و توجه عموم فوتبالدوستان ايراني را به خود معطوف کند تحرکات سرخابي‌ها در بازار نقل و انتقالات است. همانگونه که در طول فصل اتفاقات و رويدادهاي فني و غيرفني اين دو تيم مورد توجه عموم هستند در اين عرصه نيز حرف اول و آخر را استقلال و پرسپوليس مي‌زنند. در واقع جدال اين دو در بازار پيش فصل يکي از جذاب‌ترين اتفاقات فوتبال در اين برهه از سال به شمار مي‌رود.

 

شرط ستاره شدن

به رغم تمام محدوديت‌هاي اقتصادي بازي در پرسپوليس و استقلال براي ستاره شدن يکي از بديهيات فوتبال ماست. آنهايي که مي‌خواهند ستاره شوند و ديده، راهي جز سرخابي شدن ندارند. همين ماجرا حساسيت اين موضوع را افزايش مي‌دهد به طوري که دوئل پرسپوليس و استقلال براي دروي ستاره‌ها تنور اين رقابت غيرفني را داغ‌تر از هميشه کرده است. پرسپوليس در روزهاي گذشته از فصل نقل و انتقالات و با در اختيار گرفتن سوشا مکاني، مهدي دغاغله و رضانوروزي به نوعي با توپ پر به استقبال بازار نقل و انتقالات رفت. اما آنسوتر امير قلعه‌نوعي نيز تمام سعي خود را به کار برد تا از قافله عقب نماند. فخرالديني، اميد ابراهيمي و شعبان‌زاده صيدهاي تابستاني سرمربي استقلال بودند. ستاره‌هايي که هر يک در تيم‌هاي گذشته خود براي خود نام و آوازه‌‌اي داشتند. حالا با توجه به دور خيز قابل‌توجه سرخابي‌ها براي جذب ستاره‌ها برنده دوئل قلعه‌نوعي و شهريار مي‌تواند در سرنوشت قهرمان فصل آينده تاثيري مستقيم داشته باشد.

 

ماراتن سرخابي

بي‌شک نه تنها در فوتبال ما بلکه درکشورهاي صاحب سبک و اسم نيز بسياري از افتخارات و جام‌هاي پيش رو در همان بازار نقل و انتقالات بين مدعيان تقسيم مي‌شود. در واقع تاريخ نشان داده که موفقيت در طول فصل رابطه مستقيمي با سياست‌ها و دست و دلبازي‌هاي مديران دربازار پيش فصل دارد. حالا بايد ديد با توجه به رقابت شديدي که استقلال و پرسپوليس براي جذب بازيکنان جديد و اغلب ستاره با يکديگر آن هم پس از يکي، دو سال غيبت دارند درنهايت سهم هر يک از دو تيم در اين ماراتن نفس‌گير و هزينه بر چه اندازه خواهد بود. پروسه‌اي که مي‌تواند دوباره هيجان، جذابيت و هياهو را به فوتبال ايراني بازگرداند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده