کودکی پس از 39 دقیقه مرگ زنده شد !+ عکس

یک نت ـ کودکی پس از 39 دقیقه مرگ زنده شد !+ عکس
کودکی پس از 39 دقیقه مرگ زنده شد !+ عکس

یک کودک که قلبش به‌مدت ۳۹دقیقه به‌طور کامل از کار افتاده بود، به‌طور شگفت‌انگیزی به زندگی بازگشت و اکنون اجازه رفتن به خانه از بیمارستان را پیدا کرده است.

 

کودکی پس از 39 دقیقه مرگ زنده شد !+ عکس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«زک هیلاری» ۲ساله چند ماه پیش دچار حمله قلبی شد. مادرش او را درحالی‌که کف اتاق خوابیده بود و نفس نمی‌کشید پیدا کرد و به سرعت با اورژانس تماس گرفت. تا رسیدن نیروهای امدادی که بیش از ۱۰دقیقه طول کشید، مادر زک سعی کرد با استفاده از تنفس دهان به دهان پسر خود را به هوش بیاورد اما موفق به انجام این کار نشد. هنگام انتقال زک به بیمارستان و بستری شدن در بخش هم تلاش پزشکان برای به کار انداختن قلب این کودک ادامه پیدا کرد. بعد از به کار افتادن قلب زک، پزشکان از مغز او عکسبرداری کرده و متوجه وجود تورم در آن شدند. از کار افتادن قلب به‌مدت ۳۹ دقیقه می‌توانست آسیب بسیار جدی به مغز وارد کند، به همین دلیل به پدر و مادر این کودک گفته شد خود را برای شرایط بدتر آماده کنند.

اما در کمال شگفتی زک روند بهبود را طی کرد و اکنون بدون داشتن کوچک‌ترین بیماری و عوارضی آماده رفتن به خانه است. مادر او که «هیلاری» نام دارد در این باره گفت: «در طول این چند ماه زک توانست همه مهارت‌های مهم مانند حرف زدن، راه رفتن، غذا خوردن و نگه داشتن اشیا را دوباره فرا بگیرد که این موضوع بسیار شگفت‌انگیز است. در روز حادثه من مشغول تماشای تلویزیون بودم که متوجه شدم پسرم در اتاق نیست. بعد از آنکه او را پیدا کردم، دیدم که او نفس نمی‌کشد و به همین دلیل به سرعت با اورژانس تماس گرفتم.» علت حمله قلبی زک هنوز هم به‌صورت یک راز باقی مانده و هیچ‌کس نتوانسته توضیح قانع کننده‌ای برای این موضوع پیدا کند.کادر پزشکی بیمارستان محل درمان زک معتقدند، این کودک یکی از عجیب‌ترین نمونه‌های حمله قلبی بوده که آنها تا‌کنون با آن روبه‌رو شده‌اند. تا‌کنون شنیده نشده که یک کودک بعد از گذشتن این مدت طولانی از قطع نفس زنده بماند و دچار هیچ‌گونه عوارض جانبی هم نشود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده