رفتن به محتوای اصلی

یونیسف و حمایت از کودکان

تاریخ انتشار:
یک نت ـ به گزارش ستاد خبري جشنواره بين المللي فيلم کودکان و نوجوانان، ميرعلائي که همراه با جعفر گودرزي مدير اجرايي جشنواره با منير‌ صفي‌الدين ديدار کردند، با اشاره به حضور موثر يونيسف در دوره قبلي جشنواره بر ضرورت خدمت رساني فرهنگي به کودکان دنيا تاکيد کرد.
یونیسف و حمایت از کودکان

سيداحمد ميرعلائي دبير بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم کودکان و نوجوانان با منير صفي الدين نماينده دفتر يونيسف در ايران ديدار کرد.

به گزارش ستاد خبري جشنواره بين المللي فيلم کودکان و نوجوانان، ميرعلائي که همراه با جعفر گودرزي مدير اجرايي جشنواره با منير‌ صفي‌الدين ديدار کردند، با اشاره به حضور موثر يونيسف در دوره قبلي جشنواره بر ضرورت خدمت رساني فرهنگي به کودکان دنيا تاکيد کرد. منير صفي الدين نيز با ابراز خشنودي از دستاوردهاي حضور يونيسف در دوره قبلي اين جشنواره ابراز اميدواري کرد در جشنواره بيست و هفتم نيز خدمات فرهنگي متنوعي براي کودکان و نوجوانان ارائه شود. منير صفي الدين با تاکيد بر تداوم حمايت اين نهاد از جشنواره بين المللي فيلم کودکان و نوجوانان گفت: اميدوارم امسال با قدرت بيشتري در کنار شما باشيم چرا که معتقدم اين جشنواره يکي از بهترين و مهم ترين جشنواره هاي فرهنگي کودک محور است که در ايران برگزار مي شود. ما به همکاري با بنياد سينمايي فارابي افتخار مي کنيم، چرا که فارابي نقش مهمي در حمايت از کودکان ايراني دارد. هم يونيسف و هم فارابي بر حمايت از حقوق کودکان متعهد هستند و اين همسويي اهداف مي تواند باعث تحقق حقوق همه کودکان ايراني باشد.

سيداحمد ميرعلايي در اين ديدار با اعلام شعار بين المللي جشنواره امسال با مضمون حمايت از حقوق کودکان درگير جنگ در دنيا به ضرورت اقدامات فرهنگي گسترده براي تربيت نسلهاي آينده تاکيد کرد و گفت: جشنواره امسال را به نام حضرت محمد (ص) پدر آسماني کودکان دنيا مزين کرده ايم و اميدواريم به برکت تقدس ياد نبي اکرم (ص) جشنواره اي پررونق و شايسته برگزار کنيم. حضور يونيسف بي شک اعتبار و شکوهي دوچندان براي اين جشنواره به همراه مي آورد و اميدواريم فرصت همکاري گسترده فراهم شود.

منير صفي الدين نيز با اشاره به شعار جشنواره گفت: مفهوم اين شعار از حوزه هاي بسيار مهم و اولويتهاي کليدي فعاليتهاي يونيسف است و اميدوارم دنيا به سمت صلح و پايان درگيريها برود، چرا که در اين درگيريها کودکان بيش از همه آسيب مي بينند. صفي الدين افزود: در دوره گذشته جشنواره فعاليت کاروانهاي فرهنگي بسياري از کودکان محروم را تحت پوشش قرار داد که شايسته تقدير است. يونيسف امسال با قدرت از اين کاروانها حمايت مي کند و اميدوارم نمايندگان ما نيز لااقل در چند سفر کاروانهاي فرهنگي جشنواره را همراهي کنند.

در اين نشست، مهتاب کرامتي سفير حسن نيت يونيسف در ايران نيز حضور داشت.

فارابي مي‌توانست کرکره جشنواره کودک را راحت پايين بکشد

 حسن نجاريان قائم مقام بنياد سينمايي فارابي درباره آخرين وضعيت برگزاري جشنواره فيلم کودک به سوره سينما گفت: براي برگزاري جشنواره فيلم کودک در اصفهان در حال رايزني و مذاکره هستيم. عوض شدن مداوم مکان برگزاري جشنواره اتفاق خوبي نيست، دوست داريم که جشنواره در اصفهان برگزار شود، همانطور که دو سال پيش به اصفهان منتقل شد.

وي افزود: دوستان شهرداري برخي تعهدات و توافقات في مابين را سال گذشته انجام ندادند و به تعهدات خود عمل نکردند. قرار بود توليد و اجراي جشنواره بر عهده ما و ميزباني با شهرداري باشد که متأسفانه دوستان به طور کامل تعهدات خود را عملي نکردند. تأکيد مي‌کنم که بخشي از تعهدات خود را خيلي خوب به جا آوردند.

وي افزود: هنوز در حال رايزني هستيم و به توافق قطعي نرسيده‌ايم. اين مسئله باعث نمي‌شود کارهاي جشنواره را متوقف کنيم. فارغ از اينکه جشنواره در کدام استان و يا حتي تهران برگزار شود کارهاي جشنواره و فعاليت‌هاي اجرايي در حال انجام است. فيلم‌ها دارد به دست ما مي‌رسد. فراخوان بين‌المللي منتشر شده. اسامي اعضاي هيئت انتخاب و داوري معرفي و اعلام شده است.

نجاريان گفت: از چند روز آينده اعضاي هيئت انتخاب کار خود را آغاز مي‌کنند. مقدمات اجرايي و ابتدايي جشنواره در حال انجام است. به محض توافق با دوستان براي برگزاري محل برگزاري جشنواره خبر را اعلام مي‌کنيم. همچنان اميدواريم که جشنواره در اصفهان برگزار شود. وي درباره نقدها به تأثير جشنواره کودک بر سينماي کودک گفت: اميدوارم روزي برسد که ما فارغ از اينکه در جشنواره حضور داريم يا نداريم، ذي‌نفع هستيم يا نه از تأثير جشنواره صحبت کنيم و نقدهايمان منصفانه باشد. بعضا برخي دوستان به دليل اينکه در جشنواره حضور دارند از تأثيرات مثبت جشنواره سخن مي‌گويند و کساني که در جشنواره نيستند نقد منفي مي‌کنند.

قائم مقام بنياد سينمايي فارابي گفت: وقتي معدل مي‌گيريم مي‌بينيم اکثر کساني که تأثير جشنواره را خنثي ارزيابي مي‌کنند کساني هستند که در جشنواره حضور ندارند و ذي‌نفع نيستند. بنياد سينمايي فارابي راحت مي‌تواند کرکره جشنواره کودک را پايين بکشد و بگويد چون سينماي کودک اکران خوبي ندارد يا مثلا تماشاگر جذب نمي‌کند، برگزاري جشنواره کودک ضروري نيست و بهتر است تعطيل شود.

وي ادامه داد: قطعا تأثيرات مثبت اين جشنواره براي ما عيان است. فيلمسازان براي جشنواره و به خاطر اين جشنواره فيلم مي‌سازند و فرصت ديده شدن در آن را غنيمت مي‌شمرند. محلي است که مهمانان خارجي از سراسر دنيا به صحبت و مذاکره با فيلمسازان ايراني مي‌نشينند و با هم مرتبط مي‌شوند. تأثيرات مثبت و افق‌هاي روشن جشنواره را نمي‌توان منکر شد. دوران مسئوليت ما رو به پايان است و دوستان ديگري جاي ما را مي‌گيرند ما هميشه به تأثير مثبت اين جشنواره معتقد بوده‌ايم و آن را همچون چراغي در درياي متلاطم مي‌بينيم که سينما را به سمت خوبي هدايت مي‌کند.

اين مدير سينمايي درباره آخرين وضعيت فيلم‌هاي «چ» و «آشغالهاي دوست داشتني» توضيح داد: «چ» همچنان در مرحله فني است. فردين خلعتبري مشغول ساخت موسيقي فيلم است. عليرضا علويان کار صداگذاري را انجام مي‌دهد. با تعداد پلان‌هاي زياد و سخت اين فيلم کارهاي جلوه‌هاي ويژه همچنان در حال انجام است. به محض آماده نمايش شدن فيلم اگر همچنان ما مسئول بوديم با مشورت ابراهيم حاتمي کيا کارگردان فيلم تصميم مي‌گيريم که فيلم را براي جشنواره فجر نگه داريم يا نمايش دهيم. اين تصميم‌ها مربوط به بعد از آماده شدن فيلم است. «آشغالهاي دوست داشتني» هم همچنان مراحل فني را مي‌گذراند. نجاريان درباره تحليل اکران بهار و پيش‌بيني اکران تابستان گفت: تحليل ويژه‌اي درباره اکران بهار ندارم. اينکه هر کس راجع به همه چيز تحليل ارائه دهد خوب نيست و تحليل کردن مسائل مختلف را بايد به کارشناسان مربوطه سپرد. اما اميدوارم با فيلم‌هاي متعددي که وجود دارد اکران خوبي را در تابستان داشته باشيم.

راه اندازي پايگاه اينترنتي جشنواره بين المللي فيلم کودک و نوجوان

همزمان با آغاز فعاليت پايگاه اينترنتي جشنواره بين المللي فيلم کودک و نوجوان، علي افشار به عنوان مسئول ستاد خبري اين جشنواره معرفي شد.

به گزارش ستاد خبري بيست و هفتمين جشنواره فيلم کودکان و نوجوانان، پايگاه اينترنتي اين جشنواره به نشاني icff.ir از صبح روز شنبه پانزدهم تيرماه فعاليت خود را آغاز مي کند. اين پايگاه به روال سالهاي گذشته مرجع رسمي اطلاع رساني درباره اين جشنواره خواهد بود و تازه ترين رويدادها و اخبار مرتبط با جشنواره در اين پايگاه انعکاس مي يابد.

همچنين جعفر گودرزي مدير روابط عمومي اين جشنواره، علي افشار را به عنوان مسئول ستاد خبري جشنواره منصوب کرد. علي افشار از فعالان باسابقه عرصه رسانه است که در سالهاي گذشته به عنوان مسئول ستاد خبري با جشنواره هاي فجر، کودکان و نوجوانان، ياس و ... همکاري کرده است.

بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم کودکان و نوجوانان پانزدهم تا نوزدهم مهرماه با حضور گسترده هنرمندان داخلي و خارجي برگزار خواهد شد

منبع: بانی فیلم

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا