مفتی سعودی: مُرسی با کمک ایران عزل شد!

یک نت ـ مفتی وهابی سعودی رویدادهای مصر را منتسب به ایران و شیعیان و جنگ علیه اسلام توصیف کرد و مدعی شد که قیام مصری ها علیه مرسی، با کمک ایرانی ها صورت گرفته است!
ایران

به گزارش مجله اینرنتی "یک نت" به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم "محمد النجیمی" مفتی وهابی سعودی که گویی از حقایق مصر کاملاً غافل است، برای بیان خصومت خود علیه ایران و شیعیان در تلاش است که انقلاب جدید مصری ها را به ایران و شیعیان نسبت و آن را علیه اسلام جلوه دهد، در حالی که شاه سعودی اولین فردی بود که از سرنگونی اخوانی ها در مصر شادمانی کرد و به عدلی منصور تبریک گفت!

مفتی سعودی برای اثبات ادعای عوامانه خود دلایلی ذکر و از وجود ائتلاف لائیک لیبرالیستی چپگرا در مصر سخن به میان آورده و می گوید: البرادعی لائیک، حمدین صباحی چپگرای پوپولیست و متحد حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و نظام سوریه، سامح عاشور که در مصر برای نظام سوریه کمک جمع آوری می کند و همچنین سید حسن نصرالله، نظام سوریه و ایران جنبش مصر را رهبری می کنند.

النجیمی وجود جنبش "تمرد مصر" در راس این تحولات را یکی دیگر از دلایل کودکانه خود ذکر کرده و می گوید این جنبش اکثر راهپیمایی ها و تظاهرات و اقدامات ارازل و اوباش(انقلابیون مصر) را هدایت می کند و "محمود بدر" رهبر آن  از طریق شبکه العالم ایران به عربستان و سلفی ها حمله می کند و عربستان را کشوری وهابی توصف می کند.

البته به نظر می رسد که این مفتی وهابی به هیچ عنوان شبکه العالم را تماشا نکرده است و گرنه مشاهده می کرد که محمود بدر هیچ وقت به تنهایی در استودیوی العالم حضور نمی یافت، بلکه به همراه او طرفداران سلفی ها و حتی هم مسلکان وهابی او نیز حضور می یافتند تا این شبکه از موضع بی طرفی خارج نشود.
این وهابی سعودی با ناخرسندی از تحولات مصر خاطرنشان می کند که هواداران جنبش اخیر مصر در میدان التحریر شعار تا "ابد با تو هستیم ای بشار اسد" را سر می دهند و خطیب آنها ارتش بشار را ارتشی بزرگ توصیف می کند؛ دروغی که نیازی به توضیح ندارد.

النجیمی برای بیان خصومت خود نسبت به ایران تمام حقایق رویدادهای مصر و مواضع ایران را نادیده می گیرد و ادعا می کند که ایران، غرب و لائیک ها عصیانگری در مصر را هدایت می کنند اما نمی گوید که ایران علی رغم برخی انتقادات داخلی برای بهبود روابط خود با مصر از کانال اخوان تلاش بسیاری کرد، اما اخوانی ها تنها به شیعه هراسی دامن زدند و اختلافات دینی را تشدید کردند.

وی می گوید به این حقیقت دست یافته است که رویدادهای مصر جنگ سیاسی یا فکری نیست بلکه جنگ علیه اسلام و دشمنی با اسلام با هدف ویرانی مصر و ایجاد هرج و مرج است.

این مفتی وهابی در ادامه مدعی است که رویدادهای مصر پرده از رویکرد خطرناک و پلید شبکه العربیه علیه اسلام و مسلمین برداشت و این حقیقت را برملا ساخت که  این شبکه در زمان فتنه از عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت نمی کند پس باید موضعی قاطع در برابر آن اتخاذ کرد زیرا از  چارچوب شرعی خارج شده است.
وی بازهم به بیان خصومت خود علیه ایران می پردازد و ادعا می کند که این شبکه رویکردی ایرانی دارد و گویندگانی در آن فعالیت می کنند که به داشتن گرایش ایرانی!! معروفند و پیشتر از مجریان سرشناس شبکه العالم بوده اند - مشخص نیست که منظور وی از کدام مجری و کدام برنامه العربیه در طرفداری از ایران است-  بنابراین ملت و حکام عربستان باید به هوش باشند و شبکه العربیه را رسوا و تحریم کنند.

این مفتی وهابی که گویا هنری جز کینه توزی و خصومت و تفرقه افکنی میان مسلمانان ندارد، به دورغ خطر ایران برای مصر را بیشتر از خطر سازمان تروریستی القاعده برای این کشور توصیف می کند و می گوید: به هوش باشید که اگر جبهه نجات در مصر به قدرت برسد، مثلث شیعی به مربع شیعی تبدیل می شود.

النجیمی به زعم خود از علما و حکام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و جهان عرب خواسته است قبل از آن که فرصت از دست برود مصر را دریابند! زیرا مصر نخستین دژ در مقابل اسرائیل است، اما بر خلاف انتظار وی به جز حکام قطر، دیگر سران کشورهای حاشیه خلیج فارس همگی به دولت و ارتش مصر برای برکناری مرسی و اخوان از دایره قدرت تبریک گفتند.

وی که عزم خود را جزم کرده تا انقلاب اخیر مردم مصر را به ایران نسبت دهد، به حساسیت های مذهبی دامن می زند و در بخش دیگری از سخنان خود به دروغ می گوید: زمانی که محمد مرسی به ایران سفر کرد و در اجلاس تهران صحابه را مدح کرد، شیعیان قسم خوردند که وی را ادب کنند و اینک سوگند خود را ادا می کنند!

این چهره سرشناس وهابی خاطرنشان کرد مرسی، صرف نظر از شیوه روی کار آمدنش، ولی امر شرعی است و خروج ارتش یا غیر ارتش علیه او جایز نیست و مردم مصر باید وی را حمایت کنند.

وهابی ها در حالی این روزها برای مرسی مویه سر می دهند که رفتار او و سران اخوان باعث سرنگونی نظام آنها شد و بدون شک مردم مصر اولین و آخرین تصمیم گیرنده در این مورد بودند.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده