رفتن به محتوای اصلی

مردي كه به رغم ميل باطني زن، اصرار به بي حجابي زن دارد

تاریخ انتشار:
یک نت ـ در صورتي كه شوهر به رغم ميل باطني زن، اصرار به بي حجابي زن داشته باشد، وظيفه چيست؟
مردي كه به رغم ميل باطني زن، اصرار به بي حجابي زن دارد

به جا و شايسته است رابطه‏ عاطفى و صميمانه خود را با وى بيش¬تر كنيد و در فضاى گرم و محبت‏آميز و در عين حال منطقى و بدون هرگونه مشاجره به بيان ارزش‏هاى حجاب بپردازيد. به وى گفته شود: به شما و نقطه نظراتت احترام مى‏گذارم، ولى پيروى از دستورات شوهر، با عصيان و سرپيچى كردن از دستورات الهى، صحيح و جايز نيست.

چه بسا هنوز از معايب و زشتى‏ها و عوارض سوء بدحجابى و بى‏توجهى به اين موضوع مهم، آگاهى و شناخت كافى ندارد. چه خوب است داستان‏هايى واقعى (كه مطالعه كرده يا شنيده‏ايد) كه به خاطر بى‏حجابى، خانواده و نظام آن و روابط زن و شوهر دچار اختلال شده و به سقوط كشيده شده است، براى وى نقل كنيد و او را نسبت به پيامدهاي بد آن آگاه نماييد.

در اين راه مى‏توانيد از برخى كتاب‏ها استفاده كنيد و يا وى را تشويق به مطالعه آن¬ها كنيد، مثلًا مسأله حجاب، شهيد مطهرى.

تأكيد مى‏كنيم با وى به مشاجره نپردازيد، بلكه نقطه نظرات مثبت ديگر وى را برجسته كنيد و بگوييد: فلان مطلب و يا فلان نظرت بسيار عالى است و به نظرم در اين مورد هم به توافق مى‏رسيم و چندان مشكلى نيست. صريحا و مستقيماً با ‏ نظرات منفى او مخالفت نكنيد.

راه ديگر اين كه: از طريق تهيه برخى نوارهاى مذهبى و تأثيرگذار و يا برنامه‏هاى تلويزيونى و يا برخى جلسات مذهبى و دعا (كه گوينده نفس گرم و تأثير مثبت دارد و مورد پذيرش همسرتان نيز مى‏باشد) به انتقال اين مطلب و اهميت مسأله حجاب بپردازيد.

راه سوم: با خانواده‏هاى مذهبى و متدين كه به حجاب اهميت مى‏دهند (اقوام يا دوستان) بيش¬تر رفت و آمد كنيد تا از آن¬ها الگو بگيرد و با دوستان يا فاميل بدحجاب كم¬تر رفت و آمد كنيد.

البته ممكن است يكي از علت¬هاي رفتار همسر شما عدم اعتماد به نفس باشد،‌ يعني برخي موضوعات،‌ باعث احساس كمبود شخصيت و جايگاه مرد ميان خانواده يا دوستان شده و وي را به چنين رفتاري دعوت نموده است تا به واسطه ارائه زيبائي¬ها و كمالات شما در صدد كسب توجه و اعتبار برآيد. در اين خصوص مي¬توان با تقويت اعتماد به نفس و بيان نقات قوت و برجستگي¬هاي شخصيتي او در قياس با گروه مورد نظر (خانواده يا دوستان)،‌ به جبران كاستي بپردازيد.

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

باران 1392/08/12 - 21:05

زندگي با همچين مردي جايز نيست
و احتياط واجب بر آن است كه از وي جدا شوبد

iman 1392/12/04 - 22:05

ارایش وحجاب زن نباید زوری باشد

hosein 1392/12/12 - 08:16

الان مشکل ما مرد قضیه است یا زن قضیه؟؟؟
بعد ثانیاً باید مشخص بشه حد آرایش چقدره؟؟؟؟ و معیار متعادل آرایش چیه؟؟؟
و ثالثاً عرف جامعه چیه؟؟ ر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا