بارش برف در برخی نقاط کشور طی هفته آینده

یک نت ـ مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از بارش برف در مناطق سردسیر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل طی روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد و گفت: در روز دوشنبه هفته آینده رشته کوه البرز نیز سپید پوش خواهد شد.
 بارش برف در برخی نقاط کشور طی هفته آینده

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از بارش برف در مناطق سردسیر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل طی روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد و گفت: در روز دوشنبه هفته آینده رشته کوه البرز نیز سپید پوش خواهد شد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افزایش سرعت باد در روزهای پنجشنبه و جمعه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، افزود: همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و برخی نقاط استان های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رگبار باران با رعد و برق پیش بینی می شود که در روزهای دوشنبه و سه شنبه تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین با کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه انتظار می رود در برخی نقاط مرتفع و سردسیر استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، دامنه های شمالی و جنوبی البرز در استان های گیلان، مازندران، گلستان، تهران، قزوین، البرز، سمنان و همچنین در مناطق مرتفع و سردسیر استان های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دمای هوا به ویژه در صبح روز سه شنبه به زیر صفر درجه برسد.

یه گفته وی از سه شنبه تا پایان هفته آینده باد و گردو خاک در شمال سیستان و بلوچستان سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران در روزهای آینده اظهار کرد: دمای هوای تهران در روز پنجشنبه با حداقل 22 و حداکثر32 درجه سانتیگراد و در روز جمعه با یک درجه کاهش و دمای حداقل 22 و حداکثر 32 درجه سانتیگراد، صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

امیدوار شهری با بیان اینکه دمای هوا در شمال کشور از روز یکشنبه کاهش خواهد می‌یابد، افزود: با گسترده شدن بارش ها درهفته آینده دمای هوا در سواحل شمال غرب و غرب کشور و دامنه های جنوبی البرز دمای هوا به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده