رفتن به محتوای اصلی

چه جوري بايد خودم را از لحاظ جنسي ارضا كنم؟

تاریخ انتشار:
یک نت ـ من اكثر سوالها در مورد صيغه رو خوندم يك چيزي توي همه جواب ها يكسان بود اونم اين جمله: ما شما را اول به ازدواج دائم توصيه ميكنيم. آخه بنده كه هيچ جوره شرايط ازدواج دائم را ندارم پس چه جوري بايد خودم را از لحاظ جنسي ارضا كنم؟.. ما نميتونيم كه با كسي ازدواج دائم كنيم ولي فقط از لحاظ جنسي ازش بهره ببريم ... من الان جوونيم 23 ساله، دانشجو، با كلي حرامات و بايد ها و نبايد ها از شما فقط درخواست دارم به اين سوال من پاسخ بدهيد كه آيا من داراي شرايط ازدواج موقت هستم يا خير؟
چه جوري بايد خودم را از لحاظ جنسي ارضا كنم؟

شرایط ازدواج موقت را دارم؟

من اكثر سوالها در مورد صيغه رو خوندم يك چيزي توي همه جواب ها يكسان بود اونم اين جمله: ما شما را اول به ازدواج دائم توصيه ميكنيم. آخه بنده كه هيچ جوره شرايط ازدواج دائم را ندارم پس چه جوري بايد خودم را از لحاظ جنسي ارضا كنم؟.. ما نميتونيم كه با كسي ازدواج دائم كنيم ولي فقط از لحاظ جنسي ازش بهره ببريم ... من الان جوونيم 23 ساله، دانشجو، با كلي حرامات و بايد ها و نبايد ها از شما فقط درخواست دارم به اين سوال من پاسخ بدهيد كه آيا من داراي شرايط ازدواج موقت هستم يا خير؟

با سلام و عرض ارادت خدمت شما پرسشگر گرامي از اينكه با ما در ارتباط هستيد خرسنديم و اميدواريم كه ارتباط شما با اين مركز تداوم داشته باشد.

همان طور كه مي دانيد، دين اسلام كامل، پويا و جامع است و به همين دليل بايد براى همه شرايط و در هر عصر و مكانى پاسخ‏گو باشد. از ويژگى‏هاى شريعت اسلامى و نظام حقوقى برخاسته از آن، آرمان خواهى، كمال گرايى و در عين حال واقع‏گرايى است. به همين جهت دستورالعمل‏ها و احكام آن، براى قشر خاصى نيست. هم براى انسان‏هاى آرمان‏گرا نسخه عمل دارد و هم براى انسان‏هايى كه در سطح ضعيف اخلاق و تقوا قرار دارند، اسلام همه را در قله نديده است تا كسانى كه در دامنه مانده‏اند، از اين سفره مبارك آسمانى و شريعت الهى وامانده باشند. اسلام به عنوان دينى واقع‏گرا و آرمان‏خواه، شريعت اعتدال ‏گرا نيز هست؛ لذا نه رهبانيت را تجويز مى‏كند و نه كمونيسم جنسى را؛ بلكه اساسى‏ترين راه حل را ازدواج دائم و تشكيل كانون گرم خانواده مى‏داند كه در تعاليم دينى، ازدواج محبوب‏ترين بنياد الهى دانسته شده است:

«قال رسول‏اللَّه (صلى الله عليه وآله): لَمْ يُرسِلَنى اللَّهُ تَعالى بِالرهبانيةِ ولكن بَعَثنى بالحَنَفيةِ السهلةِ السمحة... فَمَن اَحبّ فطرتى فَلْيَتَسَنَّن بسنتى و مِن سنتى النكاح»( فروع كافى، ج 5، ص 494 ) «خداوند متعال مرا به رهبانيت نفرستاد، بلكه بر اساس دين يكتاپرستى كه آسان‏گير و با گذشت و بزرگوارى است برانگيخت... پس هر كس كه فطرت و آئين ما را دوست دارد بايد بر سنت من الگوگيرى كند و از جمله سنت و آئين من ازدواج است». اگر ازدواج دائم ممكن نشد و بلوغ جنسى به بحران مى‏انجاميد، راه حل اضطرارى به عنوان ازدواج موقت را مقرر نموده است. مشكل آنجاست كه ما در زمينه ازدواج و كنترل غريزه جنسي توسط جوانان دچار معضل شده‏ايم؛ زيرا فضاى فرهنگى و اخلاقى جامعه، به دلايل مختلف - از جمله جوان بودن جامعه، گسترش بى‏حد و مرز آزادى‏ها، تهاجم فرهنگى، غفلت مسئولان از جوانان و مشكلات آنان و خلاصه ناامن بودن و تا حدى رواج ابتذال - عفاف و پاكدامنى را به امتحانى سخت مبدل ساخته است.

و متأسفانه تكنولوژى مدرن - اعم از اينترنت، ماهواره، موبايل و رسانه‏ها - نيز ابزارى شيطانى شده‏اند كه به بلوغ زودرس دامن مى‏زنند. از سوى ديگر ازدواج - كه در تعاليم قرآنى و نبوى با آسان‏ترين شيوه‏ها و به دور از تشريفات صورت مى‏گرفت و يك پيمان مقدس بين زن و شوهر بود - متأسفانه با تشريفات فراوان و چشم و هم‏چشمى، به صورت يك قرارداد و متأسفانه خيابانى و به دور از آگاهى و آينده‏نگرى صورت مى‏گيرد و به همين دليل بسيارى از آنها به جدايى و طلاق مى‏انجامد. چه قدر از جوانانى كه به خاطر مهريه زياد دختران، نمى‏توانند ازدواج كنند و يا حتى قدمى پيش نهند، چون وضعيت پسران جوانى را ملاحظه مى‏كنند كه به دليل مهريه سنگين، (به تعداد تاريخ تولد دختران) قبل از تشكيل خانواده و سامان‏يابى عاطفى و جنسى، جز احساس مسئوليت سنگين و پرداخت هزينه‏هاى تشريفاتى فراوان، بهره‏اى از ازدواج نبرده‏اند! پسران و دختران زيادى هستند كه گرفتار ذهنيات و اوهام چشم و هم‏چشمى دوستان و خويشاوندان، در مسئله جهيزيه، وا مانده‏اند! اين در حالى است كه رسول گرامى اسلام(صلى الله عليه وآله) فرمود: «اَفضلُ نساءِ اُمَّتى اَصبحْنَ وَجهاً و اَقلَّهن مَهراً»( وسائل الشيعه، ج 15، ص 10 و ج 14، ص 78)«بهترين زنان امت من، آنان هستند كه سفيدروترند، در حالى كه مهريه آنان اندك است».

برخى جوانان نيز دچار توهّمات شده‏اند و زندگى تجملاتى و آماده از هر جهت را در همان شروع زندگى خواهانند و چون فعلاً موجود نيست، از ازدواج هم خوددارى مى‏كنند، در حالى كه غرايز جوانى، اين توهّمات سرش نمى‏شود و اگر از راه مشروع نشد، از راه ديگر... عفاف هم يك بحث آرمانى است كه در اوج شهوت براى همگان ميسور نيست. پس چه مصيبتى در انتظار جوانان است تا آنان را به هلاكت معنوى يا مادى اندازد؟!نبايد توقع داشته باشيم در همان اوان زندگى همه چيز را داشته باشيم. آيا نمى‏توان چند سال اول را در كنار پدر يا مادر بسر برد؟ هرچند اين امر سخت است، ولى با اندكى تحمل و مدارا امكان‏پذير است. اگر ازدواج نكرديم و به گناه افتاديم و مستحق آتش قهر خدا شديم، بايد بدانيم گرفتار آتش عذابى خواهيم بود كه بسيار سخت‏تر و تحمل آن بسيار ناگوارتر است! و اين چه بدبختى بزرگى است؟!

پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله): «مِن بَركةِ المَرأةِ خِفّةُ مؤنتها و مِن شُومها شِدّةُ مؤنتها»( وسائل الشيعه، ج 15، ص 11) «يكى از نشانه‏هاى بركت زن، سبك بودن هزينه زندگى او است و از نشانه‏هاى بدقدمى زن، آن است كه هزينه زندگى او يا هزينه ازدواجش، سنگين باشد». آيا اين همه تشويق‏ها و تأكيدهاى پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) در ازدواج آسان و بدون تشريفات نبايد مورد توجه قرار بگيرد؟! در دوران صدر اسلام گاهى تعليم چند آيه قرآن به عنوان مهريه پذيرفته مى‏شد و زندگى همراه با خوشى و ايمان شروع مى‏شد. جامعه ما به خود آيد و در پرتو اين فرهنگ نورانى، معضلات خود را حل كند.در فرهنگ اسلامى، آن قدر حفظ عفاف و دورى از گناه و بهره‏مندى از لطف الهى، مهم است كه مسلمانان همه سنت‏هاى غلط و همه توهمات را به كنار گذاشته و حتى در جبهه جنگ ازدواج مى‏كردند؛ چنان كه در منطقه جنگى يكى از رزمندگان اسلام به نام خالدبن سعيد ازدواج كرد. طبقات ابن سعد، ج 4، ص 71 (جنگ اجنادين در سرزمين شام).چه خوش سروده است شاعر كه:

به دخترها دارم نصيحت

كه مى‏باشد پيغمبر را وصيت‏

كه از داماد، سيم و زر نخواهيد

به غير از پاكى گوهر نخواهيد

بپرس از او كه از ايمان چه دارى؟

نه از سيم و زر و بستان چه دارى؟

اگر داماد با تقوا و دين است‏مخور

غم زان كه دلسوز و امين است

 

‏ آري با كمي قناعت و پشت پا زدن به آداب و رسوم دست و پا گير ، مشكلات ازدواج، حل خواهد شد، اگر قرار باشد به دليل مشكل پسندى، كمبودهاى مادى، آزادى از قيد و بند خانواده! عذر ادامه تحصيل، تعصب‏هاى غلط مانند وجود خواهر يا برادر بزرگ‏تر و... به گناه بيفتيم و دامن خود را آلوده كنيم و از سعادت دنيا و آخرت محروم بمانيم، كدام منطق و عقلانيت اين بهانه را مى ‏پذيرد شايسته نيست با اين عذرهاى واهى و بهانه‏هاى نادرست نشاط و جوانى و پاكدامنى و عفاف خود را مخدوش كنيم. بسيارى از اين مشكلات مصنوعى است و برخى از آن‏ها واقعى است؛ اما به دليل اهميت حفظ عفاف و نشاط در سايه ازدواج، بايد بر آنها فايق آييم.

با ذكر مطالب بالا در قالب ذكر مواردي به بررسي سوال شما مي پردازيم:

1. انسان در زندگي خود با محدوديت هاي فراواني روبرو هستند به گونه اي كه نمي توانند به تمام خواسته هاي خود جامه عمل بپوشانند. بايد بياموزيم كه، هر چه مى‏خواهيم، نمى‏توانيم در اين دنياى مادى - كه آميخته با محدوديت است - به دست آوريم! يكي از اين محدوديت ها در جامه ما ازدواج موقت مي باشد كه متاسفانه از لحاظ فرهنگي هنوز در جامعه ما جايگاه خود را پيدا نكرده است، بنابراين شما نيز خواسته هاي خود را بايد بر اساس عرف جامعه تنظيم كنيد.

2. پرسشگر گرامي مي خواهم دوباره سوال شما را با خودتان مطرح كنم. چنانچه جواني چنين سوالي را با شما مطرح مي كرد، چه جوابي به او مي داديد؟ او را به گناه كردن ترغيب مي كرديد؟ با او همدردي مي كرديد؟ او را دل داري مي داديد؟ و يا اصلا مشكل او را غير قابل حل مي دانستيد و از مي خواستيد تا بي دليل دلخوش نباشد؟ كدام راه حل را به او پيشنهاد مي كرديد؟ به نظر شما راه حل ما كدام يك از اين موارد است؟ الان از شما مي خواهم تا لحظه اي از پاي كامپيوتر بلند شويد و با خود تامل كنيد و راه حل پيشنهادي خود را در كاغذي ياد داشت كنيد و بعد از آن با دقت اين پاسخ را مطالعه كنيد.

3. پرسشگر گرامي ما به صورت دقيق از شرايط زندگي و وي‍ژگي هاي شخصيتي شما آگاهي كافي نداريم، شما بايد با بررسي شرايط خود و آگاهي از آسيب هاي ازدواج موقت به صورت دقيق بررسي كنيد كه آيا مي توانيد اين آسيب ها را بر طرف كنيد و آن را به صورت كامل كنترل كنيد كه در اينصورت ازدواج موقت شما هيچ اشكالي ندارد در غير اينصورت بايد مقدمات ازدواج دائم خود را فراهم كنيد و تا زماني كه شرايط ازدواج براي شما فراهم مي شود، غريزه جنسي خود را كنترل كنيد.

4.كوران مشكلات:

زماني كه با مشكلات زيادي در زندگي روبرو مي شويد و استرس هاي رواني شما را تحت فشار قرار داده است، درآن زمان كه احساس مي كنيد تمام درها به روي شما بسته است و خود را در تنگنا مي بينيد، در چنين موقعيتي با شنيدن صداي اذان به ياد چه چيزي مي افتيد؟ به ياد خدا! آري در كنار تمام اين سختي ها خدايي وجود دارد كه از رگ گردن به ما نزديك تر و از مادر نسبت به ما مهربان تر. اكنون يك سوال، آيا با چنين خدايي جاي نااميدي براي من و شما باقي مي ماند. پس باور كنيم كه مشكلات بزرگ در برابر خداي بزرگ، كوچك و كوچكتر مي شوند. پس شما با اتكا و توكل بر خداوند مي توانيد بر مشكلات ازدواج خود غلبه كنيد.

5.انسان و قدرت خواستن:

اگر بخواهيد مي توانيد بر تمام مشكلات زندگي خود غلبه كنيد. درست است، تكرار مي كنم: اگر بخواهيد مي توانيد بر تمام مشكلات زندگي خود غلبه كنيد، پس تا زماني كه نخواسته ايد از دست هيچ كس كاري براي شما ساخته نيست، پس براي غلبه بر مشكل خود فقط يك چيز لازم است آن هم خواستن شما.

6. يك مشكل گاهي چند راه حل دارد:

شايد تصور شما از فراهم كردن مقدمات ازدواج اين است كه تنها يك راه براي اين كار وجود دارد و آن هم راهي كه به طور مرسوم مردم جامعه ما به آن پايبند هستند اما بايد بگويم براي ازدواج راه هاي مختلفي وجود دارد كه در زير به برخي از آن اشاره مي شود(شما مي توانيد در يافتن ساير راه حل ها به من كمك كنيد):

- مي توانيد با دختري ازدواج كنيد و زمان دوران عقد را بيش از حد معمول طولاني كنيد تا امكان ازدواج با فرد مورد نظر براي شما فراهم آيد.

- تا زماني كه توانايي اداره كردن خانواده را به صورت مستقيم نداريد بهتر است نزد خانواده خود باشيد و در كنار آنان از حمايت مادي و معنوي خانواده خود شما را در مواجهه با مشكلات زندگي ياري دهند.

- تا زماني كه به شغل دائمي پيدا نكرده ايد،‌ به صورت پاره وقت مشغول به كار شويد.

- هزينه هاي مقدمات ازدواج(مانند مرسم عقد و عروسي) را براي فراهم كردن امكانات زندگي مشترك صرف كنيد.

- با توجه به اينكه در صدد انجام وظيفه خود هستيد، بدون شك ياري خداند در انتظار شماست.

- سعي كنيد زندگي خود را بر پايه قناعت و ساده زيستي پايه گذاري كنيد.

7.پرسشگر گرامي مشكلات متعدد در پيش روي جوانان مجرد نمي تواند دليلي براي ارتكاب به گناه باشند. همانطور كه خود شما هم حتما در اطراف خود مشاهده كرده ايد هستند جواناني كه با ياري خدا و اتكاء بر قدرت اراده توانسته اند غريزه جنسي خود را كنترل كنند، شما هم مي توانيد يكي از آنان باشيد به شرطي كه با تمام وجود اين امر را بخواهيد.

موضوع

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا