بازداشت 8 عضو شورا / اختلاس 7 میلیاردی در شورای شهر رشت

یک نت ـ هشت نفر از اعضای شورای شهر رشت، دو شهردار سابق این شهر و هفت نفر از کارمندان شهرداری رشت به اتهام دست داشتن در اختلاس و رشوه‌گیری بازداشت شده بودند که از این میان سه نفر هنوز در بازداشت به سر می‌برند.
اختلاس در رشت

 8 نفر از اعضای شورای شهر رشت در جریان رسیدگی به یک پرونده اختلاس و رشوه‌گیری بازداشت شدند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، این خبر را محمدجواد حشمتی، رئیس کل دادگستری گیلان اعلام کرده و گفته است که «هشت نفر از اعضای شورای شهر رشت، دو شهردار سابق این شهر و هفت نفر از کارمندان شهرداری رشت به اتهام دست داشتن در اختلاس و رشوه‌گیری بازداشت شده بودند که از این میان سه نفر هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

او گفته است که "اعضای شورای رشت بیش از هفت میلیارد تومان اختلاس و ارتشاء کردند و به جرم آنها رسیدگی قاطع و قانونی شده است."
به گفته این مقام مسئول متهمان پرونده مذکور بین یک تا پنج ماه بازداشت شده بوده‌اند.

 

سابقه اختلاس در شوراهای شهر

اختلاس در شورای شهر رشت در حالی علنی می شود که در سال های گذشته، موارد مشابهی از آن در دیگر شهرهای بعضا بزرگ کشور نیز دیده شده است.
تیرماه سال گذشته اعلام شد که یک اختلاس 12 میلیارد تومانی از اموال عمومی مردم در شورای شهر اراک کشف شده است.

بر این اساس برخی از مدیران شهرداری نیز در این اختلاس دست داشته اند.

این در حالی است که پیش از آن و در اوایل سال 89 نیز خبری در خصوص پرده برداری از یک اختلاس در شورای شهر کرج نیز خبرساز شده بود.

بر اساس این گزارش، یکی از اعضای ضو شوراي اسلامي کلانشهر كرج از دست‌اندازي به بيش از 200 ميليارد ريال از بودجه بيت‌المال در شهرداري كرج خبر داده بود.

به گفته او، بر اساس بررسي‌هايي كه خود مديران خدمات شهري انجام داده بودند، طي سال‌هاي 87 و 88 مبلغ 9 ميليارد و 100 ميليون تومان در ارقامي كه به خدمات شهري براي رفت و روب خيابان‌هاي كرج پرداخت شده است، اختلاف حساب وجود دارد كه مجموع اين دو سال رقمي بالغ بر 18 ميليارد و 200 ميليون تومان مي‌شود.

بر این اساس این نماینده سابق شورای شهر با اعتراض مجدد و بررسی دوباره حساب ها، رقمي در حدود دو تا 3 ميليارد تومان دیگر اختلاف در هر سال 87 و 88 یافته است که مجموع آن بيش از دويست ميليارد ريال مي‌شده است.

به این ترتیب، اختلاس از سه شهر رشت، اراک و کرج در شورای شهر سوم در مجموع به مرز 40 میلیارد تومان نزدیک شده است.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده