تيم ملي بسکتبال ايران، چين را هم شکست داد

یک نت ـ تيم ملي بسکتبال ايران در آخرين ديدارش از مرحله گروهي رقابت‌هاي قهرماني آسيا به مصاف چين رفت و به پيروزي ديگر رسيد.
تیم ملی ایران

به گزارش یک نت، تيم ملي بسکتبال ايران در سومين ديدار خود از گروه C به مصاف چين مدافع عنوان قهرماني آسيا رفت و با نتيجه قاطع 70 بر51 به پيروزي رسيد. ايران با اين پيروزي به عنوان صدرنشين گروه سوم به جمع دوازده تيم برتر آسيا رسيد.

*کوارتر نخست: 26 بر 16 ايران

مهدي کامراني،‌ حامد آفاق،‌ صمد نيکخواه‌بهرامي، اوشين ساهاکيان و حامد حدادي ترکيب ايران را تشکيل مي‌دادند. کوارتر نخست با برتري کامل ايران آغاز شد. ايران با امتياز صمد نيکخواه بهرامي پيش افتاد و با عملکرد خوب دفاعي اجازه کار را به چين نداد.

دفاع ايران اجازه خود‌نمايي به حريف نمي‌داد و توپ ربايي‌هاي کامراني نيز فرصت امتيازآوري براي بسکتباليست‌ها ايجاد مي‌کرد. چين تا پنج دقيقه نخست بازي در امتيازآوري ناکام بود و 9 بر صفر از حريفش عقب بود تا اينکه بالاخره توانست توسط ژي لي به نخستين دو امتيازش برسد.

در ادامه نيز ايران دفاع خود را بهتر و بهتر کرد. کار دفاعي ايران به هيچ وجه به چيني‌ها اجازه کار نمي‌داد و از طرف ديگر فرصت‌هاي امتيازآوري به ملي پوشان مي‌داد که آنها نيز از آن استفاده مي‌کردند. سه دقيقه به پايان کوارتر نخست باقي مانده بود که ايران 17 بر 7 از حريفش پيش بود. صمد نيکخواه بهرامي ستاره ايران در کوارتر نخست بود که تا اين دقيقه از مسابقه 10 امتياز کسب کرده بود.

نکته جالب توجه در اين کوارتر اين بود که کادرفني چين ژي ژي ليان سنتر نام‌ آشناي خود را بازي ندادند و از وانگ ژي ژي سنتر کهنه کار خود نيز تنها دقايقي بهره بردند. با افزايش فاصله امتيازي بچيروويچ نيز به مهرهء‌هاي اصلي‌اش استراحت داد و بازيکنان جايگزين را به ميدان فرستاد. با اين شرايط ايران در اين کوارتر توانست حريفش را به خوبي کنترل کند و با دفاع تيمي خود با نتيجه 26 بر 16 به پيروزي رسيد.

*کوارتر دوم: 15 بر 8 ايران

با آغاز کوارتر دوم چين رو به پرتاب‌هاي سه امتيازي آورد که موفق بود. دو تيم در کار دفاعي خوب کار مي‌کردند و سعي داشتند از ضد حمله‌هاي خود استفاده کنند. شوت‌هاي سه امتيازي چين و توپ ربايي‌هاي کامراني در ميدان صحنه‌هاي زيبايي را ايجاد کرده بود.

حامد حدادي نيز در زير سبد چين قدرتنمايي مي‌کرد و امتياز کسب مي‌کرد. شاگردان بچيروويچ عملکرد خوبي داشتند و اشتباه‌هاي کمي داشتند. با استفاده از اشتباه‌هاي بازيکنان جوان چين موقعيت‌سازي مي‌کردند اما دو تيم در امتيازآوري موفق نبودند. ايران 35 بر 22 از حريفش پيش بود و بچيروويچ از موقعيت استفاده کرد تا نفرات نيمکت نشينش را وارد ميدان کند.

ايران در ادامه نيز تيم برتر ميدان بود و با قدرت زير سبد و نفوذهاي خوبش موقعيت بدست مي‌آورد و به امتياز آوري‌اش ادامه مي‌داد. سه دقيقه به پايان کوارتر دوم باقي مانده بود و ايران در اين کوارتر 11 بر 8 از حريفش پيش بود. چين در دقايق پاياني سيستم دفاعي‌اش را تغيير داد و توانست حمله‌هاي ايران را کنترل کند اما بازهم فضاسازي‌هاي کامراني که در اين دقايق ويسي را در کنارش داشت دفاع چين را برهم مي‌ريخت و در نهايت با نتيجه 15 بر 8 در کوارتر دوم به پيروزي رسيد.

نيمه نخست مسابقه با نتيجه 41 بر 24 به سود ايران به پايان رسيد.

*کوارتر سوم: 17 بر 13 چين

بچيروويچ در کوارتر سوم بيشتر سعي داشت به مهره‌هاي کليدي‌اش استراحت بدهد و چيني‌ها نيز از همين شرايط استفاده کردند و امتياز آوردند. دو تيم در دفاع خوب کار مي‌کردند اما در حمله ناموفق بودند. بازي پاياپاي پيش مي‌رفت و امتيازها کم بود. چيني‌ها با فضا سازي براي وانگ ژي ژي سنتر کهنه کار خود سعي داشتند فاصله امتيازي را کاهش دهند که بچيروويچ دوباره حامد حدادي را وارد زمين کرد. او دوباره يکه تازي‌اش را در ميدان آغاز کرد.

چين در ادامه کار سعي داشت برتري‌اش را در کوارتر سوم ادامه دهد و توانست با دفاع منطقه‌اي خوب حمله‌هاي ايران را متوقف کند. چين 11 بر 7 از ايران پيش بود و ملي پوشان کمي تمرکزشان را از دست داده بودند و همين مساله فرصت کافي را به چيني‌ها مي‌داد تا امتياز‌آوري کنند. توپ ربايي چيني‌ها نيز دفاع ايران را آزار مي‌داد و در نهايت چين در کوارتر سوم با نتيجه 17 بر 13 به برتري رسيد.

*کوارتر چهارم: 16 بر 10 ايران

ايران در کوارتر چهارم کارش را بهتر آغاز کرد.همان ابتدا با قدرت زير سبد حدادي صاحب چهار امتياز شد. ايران 58 بر 43 از حريفش پيش بود و با دفاع مناسب اين حاشيه امنيت را حفظ مي کرد. ايران در اين کوارتر نيز با دفاع خوب چيني ها را کنترل مي کرد و اجازه نمي داد آنها کاري از پيش ببرند. با اينکه ملي پوشان در موقعيت سازي موفق بودند اما بازي در اين کوارتر کم امتياز پيش مي رفت.

بچيرويچ سعي مي کرد با استفاده از تمامي نفراتش به بازيکنان اصلي استراحت بدهد و به همين دليل تيم ملي شادابي خودش را از دست نمي داد.

چهار دقيقه به پايان مسابقه باقي مانده بود که ايران 63 بر 44 از چين پيش بود. چيني ها تعداد خطاهاي تيمي شان نيز تمام شده بود و همين مساله عرصه را بر آنها تنگ تر مي کرد. دو دقيقه به پايان بازي مانده بود که ايران در کوارتر چهارم 11 بر 3 از حريفش پيش بود و تا انتهاي بازي نيز اين برتري را حفظ کرد و در نهايت توانست 70 بر51 برابر چين به پيروزي برسد. کوارتر چهارم نيز با نتيجه 16 بر 10به سود ايران به پايان رسيد.

به اين ترتيب ايران به عنوان صدرنشين گروه سوم راهي مرحله دوم مسابقات شد و بايد با سه تيم نخست گروه چهارم رقابت کند. رقابت هاي مرحله دوم قهرماني آسيا از دوشنبه آغاز مي شود.

منبع: ایسنا

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده