رفتن به محتوای اصلی

۱۰ درصد جمعیت کرمانشاه رو سالمندان تشکیل می دهند

تاریخ انتشار:
یک نت ـ مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه کرمانشاه 10 درصد جمعیت استان را سالمند عنوان کرد و گفت: کرمانشاه هشتمین استان پیر کشور است.
۱۰ درصد جمعیت کرمانشاه رو سالمندان  تشکیل می دهند

یک نت ـ فرحناز فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، ضمن گرامیداشت هفته سالمندان (۷ تا ۱۳) مهرماه به وجود 195 هزار و 701 سالمند 60 سال به بالا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ سالمندی استان ۱۰.۰۲ درصد است یعنی بیش از 10 درصد جمعیت استان سالمند هستند.

وی کرمانشاه را هشتمین استان پیر کشور اعلام کرد و گفت: 310 سالمند هم‌اکنون در پنج مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در شهرستان کرمانشاه نگهداری می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه دالاهو را با نرخ سالمندی 13.55 درصد و ثلاث باباجانی را با نرخ سالمندی 6.8 درصد را به ترتیب به عنوان پیرترین و جوان‌ترین شهرستای استان معرفی کرد و گفت: در استان 6 مرکز روزانه توانبخشی سالمندان داریم که با توجه به شیوع ویروس کرونا  خدمات فرهنگی، آموزشی این با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت سالمندان به صورت مجازی ارائه می‌شود.

وی در پایان اشاره‌ای به شعار هفته سالمندان امسال با عنوان «کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان»، داشت و گفت: مراقبت و سلامت جسمی، روانی سالمندان برای ما مهم است از این رو کسانی که توانایی و امکان حضور در مراکز نگهداری را ندارند با اعزام تیم‌های سیاری از پزشک، مددکار، پرستار، روانشناس خدمات را ارائه می‌دهیم.

موضوع

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا