پدرم خیلی خيلي غُر ميزند

یک نت ـ خيلي غُر ميزند با من و مادرم هم همين طور است ، مدام مي گويد که من ميميرم  و شما بدون من نمتونيد بعد من زندگي کنيدو خيلي نا اميد است؟ نمي دانيم چِش شده خيلي مارا آه و نفرين بد ميکند؟

غُر زدن

یک نت ـ پدرم 48 سال دارد در خانه خيلي به برادران کوچکم که دوقلو اند و 11 سال دارند خيلي غُر ميزند با من و مادرم هم همين طور است ، مدام مي گويد که من ميميرم  و شما بدون من نمتونيد بعد من زندگي کنيدو خيلي نا اميد است؟ نمي دانيم چِش شده خيلي مارا آه و نفرين بد ميکند؟  بعضا کفر مي گويد و ما خيلي ناراحت ميشويم‌، در خانه حرف هاي رکيک مي زند ،در خانه ي مان با ما بد است ولي در بيرون با مردم خيلي خيلي صميمي و خيلي ها اورا تحويل ميگيرند. با پدرم چه کار کنم که رفتار و اخلاقش خوب بشه .( مخصوصا اخلاقش و نا اميدي از زندگي )

تورو خدا سريع کمکم کنيد و هرچه راه کار ميدانيد سريع جوابم را بدهيد.

اجرتان با امام زمان (عج)

پاسخ:

تاسف ما را بابت سختی‌هایی که از این بابت متحمل می‌شوید پذیرا باشید. طبعا هرکس در زندگی از ناحیه پدر نیاز به کسب آرامش و اطمینان دارد. رفتار پدرتان سبب گردیده تا شما از این ویژگی در فضای عاطفی زندگی محروم شوید.

در خصوص علت چنین رفتارهایی نیاز به بررسی‌های بیشتری است. اما به صورت کلی می توان گفت احتمالا ایشان بابت مسئله‌ای ناراحت و در فشار روانی هستند. ممکن است در محیط کسب و کار بدهی بالا آورده باشند و یا از ناحیه همکاران در فشار باشند، یا اینکه هزینه‌های زندگی سنگینی بیش از حدی بر دوش‌شان ایجاد کرده باشد، یا شاید در برنامه‌ها یا نقشه‌هایی که برای زندگی داشته‌اند دچار شکست یا ناکامی شده باشند و یا احتمالات فراوان دیگری که با مراجعه به روان‌شناس قابل تشخیص هستند.

اینکه بیرون از خانه از خود چهره‌ای موجه نشان می‌دهند به خاطر روحیه آبروداری ایشان است. در واقع ایشان در خانه خود واقعی‌شان را از این بابت بروز می‌دهند که اهالی خانه را مورد اطمینان و نزدیک‌ترین افراد دور و بر خودشان می‌دانند.

- بهتر است در این مورد ایشان را تشویق به مراجعه به روان‌شناس و یا تماس تلفنی با مشاوران مرکز ما به شماره 096400 نمایید.

- احترام ایشان را حفظ نمایید و با محبت و عاطفه با ایشان رفتار کنید.

- نقاط مثبت پدرتان را فراموش نکنید.

- پیشگیری از ایجاد ناراحتی به وسیله ترک مکانی که احتمالا پدرتان عصبی شود.

- در صورتیکه وضعیت بدتر شد این مساله را با مشورت مادرتان، با شخصی دیگر از فامیل یا اطرافیان که نزد پدرتان دارای جایگاه است مطرح نمایید.

- جلسات خانوادگی باهم برگزار کنید و از پدر درخواست کنید حرف‌های دلش را برای شما بازگو کند و شما نیز به خوبی به حرف‌هایشان گوش نمایید و ابراز همدلی کنید.

- در صورتیکه ایشان از مشکل خاصی نام بردند همگی تلاش در رفع آن کنید.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده