باربی با رنگ و بویی از هیلاری کلینتون!+ عکس

یک نت ـ باربی با رنگ و بویی از هیلاری کلینتون!+ عکس
باربی

باربی با رنگ و بویی از هیلاری کلینتون!+ عکس

هشت صبح: عروسک های باربی  اسباب بازی هایی هستند در هیات انسانی و به طور عمده به شکل یک دختر طراحی و ساخته می شوند.

 عروسک ها به دلیل شکل انسانی خود توانایی ایجاد ارتباط و تاثیرگذاری فراوانی بر روی ذهن دختربچه ها دارند. باید توجه داشت که عروسک هرگز قادر نیست احساساتی را که در دختران برمی انگیزاند در پسران نیز تحریک نماید و این نه به توانایی عروسک که به سرشت و روحیات متفاوت پسران و دختران بازمی گردد.

هنوز از یادها نرفته است که در سال ۲۰۰۱ عروسک باربی در اولین فیلم کامپیوتری خود به نام باربی در فندق شکن ظاهر شد و از آن پس تا کنون تعداد قابل توجهی فیلم کامپیوتری، انیمیشن، فیلم سینمایی و... در مورد باربی تولید شده است.

فیلم ها و انمیشن هایی که می تواند تاثیر منفی زیادی روی سبک زندگی دختران ایرانی داشته باشد چرا که همه چیز باربی در زیبایی چهره، اندام و لباس خلاصه شده است.

 

حالا اما بی بی سی خبر داده که «باربی»، که این رسانه ان را محبوبترین عروسک جهان معرفی کرده ، درست در روز جهانی زن، هشتم مارس، شب تولدش را جشن گرفته و ۵۵ ساله شده است.

در این گزارش امده است: «باربی» ۵۵ ساله شد اما بر خلاف تصویر «دوریان گری» هرگز پیر نمی شود.

اندیشه آفرینش «باربی»  هنگامی پدید آمد که «روث هندلر»، بانوی آمریکایی دید که دخترش روی عروسکهایی که از کاغذ می ساخت، نام بزرگترها را می گذارد و آن ها را «بالغ» می پندارد.

خانم «هندلر» بی درنگ به همسرش پیشنهاد داد که برای نخستین بار عروسکی درست کنند و به بازار بفرستند که مانند عروسک های معمول تا آن روز و روزگار نمایشگر کودکان نباشد.

پس از ساختن چنین عروسکی، این زن و شوهر در سال ۱۹۵۹ یعنی درست ۵۵ سال پیش، نخستین نمونه «باربی» را که با یاری یک مهندس زبردست طراحی شده بود، در آمریکا به بازار فرستادند. گفته می شود که عروسک «باربی» را تا کنون بیش از یک میلیارد بار در گوشه و کنار جهان خریده اند.

راز محبوبیت جهانی «باربی»به روایت بی بی سی

این گزارش می افزاید، از آن روز تا کنون، برغم حضور ده ها نمونه تقلیدی از «باربی»، از محبوبیت این عروسک دلربا نه تنها کم نشده که روز به روز بر آن افزوده هم می شود. بگفته صاحبنظران، راز این محبوبیت «باربی» در رنگ عوض کردن و «ابن الوقت»(در واقع «بنت الوقت») بودن این عروسک مکش مرگ ما، به معنای خوب آن است؛ یعنی این بت عیار هر سال به رنگی برازنده همان سال در می آید.

«باربی»، گاه، به شکل و شمایل چهره های سرشناس هم در می آید، از «مریلین مونرو» بمب جاذبه جنسی گرفته تا «الیزابت تیلر». «باربی» حتی گاهی نیز مردان بزرگ جهان هنر را هم مجسم می کند، مردانی مانند «فرانک سیناترا»ی حنجره طلایی.

امسال هم خیلی ها معتقدند که «باربی»، دارای رنگ و بویی از «هیلاری کلینتون»، همسر رئیس پیشن جمهوری آمریکاست که در کابینه نخست باراک اوباما زمام وزارت خارجه کشورش را در دست داشت.

دوستداران خانم کلینتون معتقدند که این شباهت، نامزد شدن این حقوقدان و سناتور پیشین نیویورک در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا را نوید می دهد.

 از همین رو، دوستداران خان کلینتون شادمانند اما مخالفان او می گویند: «باربی»، با رنگمایه ای از خانم کلینتون از اصل محترم «بیطرفی سیاسی» منحرف شده است، و «باربی» همواره باید یک سر و گردن از مسائل روزگذر، بخصوص سیاسی، بلندتر باشد.

بی تردید اما عروسک، بالاترین نقش تربیتی را به ویژه در شکل‌دهی و پایه‌ریزی شخصیت دختران دارند. دختربچه‌ها، زنان آینده هر ملت هستند و برای انحطاط هر ملت بایستی دختران و زنان آن ملت را منحط تربیت نمود.

 همان‌گونه که برای اعتلای هر ملت، بایستی دختران و زنان آن ملت را متعالی تربیت کرد. از این منظر، نقش عروسک در تهاجم فرهنگی نقش بسیار برجسته‌ای است و به نظر می رسد به همین دلیل است که باربی از سوی رسانه های  غربی بسیار تبلیغ می شود.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

بسیار عالی هستند متشکرم از شما