رفتن به محتوای اصلی

آذربایجان غربی رتبه نخست عشایر در تولید شیر

تاریخ انتشار:
یک نت ـ مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: عشایر استان با دارا بودن بیش از ۲ میلیون واحد دامی و تولید ۵۰ هزار تن شیر در سال رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده اند.
آذربایجان غربی رتبه نخست عشایر در تولید شیر

یک نت ـ علی ناجی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی با داشتن ظرفیت ها و  پتانسیل‌های عشایری طبق ارزیابی های سازمان امور عشایر و سازمان برنامه و بودجه کشور بعد از استان‌های فارس و خوزستان، جایگاه سوم جمعیت عشایری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد تولیدات پروتئینی در آذربایجان غربی توسط عشایر تولید و به بازار عرضه می ‌شود، افزود: عشایر استان در امر تولید صنایع دستی داری و غیرداری و صنایع سنتی عشایری، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: از مجموع ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و مراتع، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار جزو قلمرو زیستی عشایر آذربایجان غربی است.

ناجی اضافه کرد: برای حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های عشایری در آذربایجان غربی امسال ۴۰ میلیارد ریال در امر بهسازی چشمه ها و تامین آب شرب عشایر در قالب ۶۸ پروژه عمرانی دامی و انسانی هزینه شده که برای سال بعد هم این خدمات رسانی برای عشایر صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: عشایر استان با دارا بودن بیش از ۲ میلیون واحد دامی و تولید ۵۰ هزار تن شیر در سال رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده اند.

موضوع

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا