رفتن به محتوای اصلی

7 ترفند برای رفع خستگی ذهن

تاریخ انتشار:
یک نت ـ میزان انرژی فراهم شده برای بدن در طول روز به ما امکان انجام فعالیت های مختلف را می دهد، در این حالت ذهنی خسته نخواهیم داشت. در نتیجه داشتن یک رژیم غذایی سالم و صحیح فاکتور بسیار مهمی است که می توان بواسطه آن از خستگی ذهنی جلوگیری کرد.
7 ترفند برای رفع خستگی ذهن

یک نت ـ به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز، گاهی اوقات در زندگی با احساسات مختلفی سروکار داریم و این احساسات موجب بروز استرس، نگرانی و انواع مختلف خستگی های ذهنی می شوند. بعلاوه وقتی احساس می کنیم که زمان کافی نداریم، نگرانی انجام همه کارها برما غلبه می کند. چطور باید خستگی ذهنی را برطرف کنیم؟

برای درمان خستگی ذهنی به نکات زیر توجه داشته باشید.

1.رژیم غذایی واقعا اهمیت دارد

میزان انرژی فراهم شده برای بدن در طول روز به ما امکان انجام فعالیت های مختلف را می دهد، در این حالت ذهنی خسته نخواهیم داشت. در نتیجه داشتن یک رژیم غذایی سالم و صحیح فاکتور بسیار مهمی است که می توان بواسطه آن از خستگی ذهنی جلوگیری کرد.

2. فعالیت جسمانی داشته باشید

در زمان ورزش یا انجام هرگونه فعالیت جسمانی، ذهن فعال می شود و مدت زمان بیشتری هوشیار می ماند. همین مساله مانع از بروز خستگی ذهنی می گردد.

بنابراین توصیه می شود که هرروز حداقل یک ساعت ورزش کنید. ساده ترین راه، قدم زدن در خارج از خانه ا، زیرا این کار باعث آرامش و از بین رفتن استرس می شود.

3. خواب کافی داشته باشید

هرفردی باید در طول شبانه روز 7-8 ساعت بخواند. استراحت کافی مانع از خستگی ذهنی و جسمی می شود. یادتان باشد که با خواب درواقع کل بدن شارژ می شود و می توان بعد از یک خواب کافی، روز را با انرژی مضاعف شروع کرد.

4. ذهنتان را ورزش دهید

ذهنتان را با برخی کارهای ذهنی مانند حل کردن جدول، سودوکو یا یافتن کلمات ورزش دهید. در حقیقت این کارها یکی از بهترین راه های ورزش دادن ذهن هستند. سودودکو می تواند در آینده اززوال عقلی جلوگیری کند. همچنین اگر به ادبیات علاقه مندید، از فرصت استفاده کرده و کمی کتاب بخوانید.

5. یک فضای کاری خوب داشته باشیدوقتی کارهای روزانه خود را بتوانید در فضای آرام و ساکت خانه انجام دهید، می توانید استرس را کاملا از خودتان دور کنید. بعلاوه حواستان باشد که برنامه کاری خود را آنقدر سنگین نکنید که لازم به صرف زمان و انرژی زیادی از شما باشد.

همیشه در طول کار، وقفه های کوتاهی ایجاد کنید. مثلا بلند شوید و کمی قدم بزنید. به این روش می توانید ذهنتان را کمی آرام کنید.

6. نفس عمیق بکشید

وقتی محلی که در آن مشغول کار هستید، تهویه مناسبی داشته باشد و دود سیگار در آن نباشد، کیفیت اکسیژن آن فضا هم بالا می رود. در نتیجه خون می تواند اکسیژن با کیفیتی را در بدن به چرخ درآورد و مانع از خستگی ذهنی شود.

7. دیدگاه مثبت نگرانه داشته باشیدوقتی ذهنی منفی باف با افکاری تاریک و مبهم داشته باشید، آنگاه احساس ناراحتی و انرژی منفی خواهید کرد. افکار منفی موجب برهم زدن حالات خلقی شده و در نتیجه منجر به بروز بیماری و حتی خستگی جسمی می شودبا داشتن دیدگاه مثبت و روشنفکرانه، چرخه معیوب افکار منفی را بشکنید.برای اجتناب از فرسودگی روانی، خستگی ذهن را با روش های گفته شده پاکسازی نمایید. اگر انجام این کارها برایتان مقدور نیست، می توانید با دوست مورد اعتمادتان صحبت کنید و یا می توانید از گروه های مشاوره و درمانی کمک بگیرید. با بروز خستگی ذهنی آن را از بین ببرید، زیرا تجمع این نوع خستگی رفته رفته تبیدل به سندرومی بنام سندروم فرسودگی روانی خواهد شد. اگر احساس می کنید که به هر طریقی در مسیر افکار منفی و این نوع خستگی قرار گرفته اید، حتما با یک مشاور یا متخصص در این زمینه مشورت کنید و آن را درمان نمایید.منبع: شهر خبر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا