رفتن به محتوای اصلی

چک کردن گوشي همسر بخاطر خیانت

تاریخ انتشار:
یک نت ـ چک کردن گوشي همسر خوب است يا بد در صورتي که احساس خيانت کنيم؟
چک کردن گوشي همسر بخاطر خیانت

یک نت ـ آيا چک کردن گوشي همسر خوب است يا بد در صورتي که احساس خيانت کنيم؟

پاسخ:

چک کردن گوشی همسر گرچه ابتدائا کار بدی نیست ولی زمانی که موجب از بین رفتن اعتمادها و حریم خصوصی شود شکاکیت است. شكاكيت در حد كم نشان‌دهنده تعصب، ‌دوست داشتن و غيرت است و باعث حفظ خانواده از برخي آسيب‌ها مي‌شود ولي حساسيت و بدبيني بيش از اندازه مثل يك بيماري عفوني است كه اگر به موقع درمان نشود، عفونت ناشي از آن، سراسر بدن را فرا مي‌گيرد، اعضاي او را از كار مي‌اندازد و به نابودي مي‌كشاند. بنابراين فرد بدگمان و بدبين كسي است كه برداشت‌هاي ذهني خود را از ديگران بر وجه زشت و نادرست حمل مي‌كند، در حالي كه مي‌تواند آن افكار خود را بر وجه شايسته‌تري نيز تعبير كرد.

در نسبت دادن يك كار به ديگري بايد به آن يقين داشت و ما تا يقين نداشته باشيم كه فردي عمل بدي انجام داده, نمي توانيم با قطع و يقين اظهار نظر كنيم. به صرف احتمال چيزي نمي‌توان آن را مسلم انگاشت و بر اساس آن اقدام كرد. قران كريم و احاديث اهل بيت ما را از گمان‌هاي بي جا باز مي‌دارند. قرآن كريم مي‌فرمايد: يأيُّهَا الّذِينَ ءامَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيراً مِّنَ الظَّنِّ إنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إثمٌ» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از بسيارى از گمان‏ها بپرهيزيد؛ چرا كه بعضى از گمان‏ها گناه است. (سوره حجرات، آيه12).

جهت برخورد صحيح  با اين  شک ها و افزايش اعتماد بيشتر راهکارهايي را تقديم مي‌نماييم.

- توجه به حساسيت‌هاي طبيعي: برخي واكنش‌هاي محبتي در ارتباط با ديگران از طرف يك خانم جوان به خاطر طبيعت روحيات زنانه و حالات شديد عاطفي اوست. در اين راستا شهيد مطهري (ره) مي‌فرمايند: «خوشبختي براي يك زن يعني به دست آوردن قلب يك مرد و نگاهداري او براي تمام عمر.»  مقداري از اين حساسيت‌ها در زنان طبيعي است؛ چون همواره ترس از دست دادن همسرشان را دارند؛ اما مهم پيدا کردن مرز حساسيت طبيعي و افراطي است که در فقط در صورت شناخت بيشتر و اعتماد بيشتر محقق خواهد شد.

-گفتگوي صميمانه: براي اينكه بتوانيد بر او تأثير مثبت بگذاريد اعتماد و محبت بين شما دو چندان شود، اوقاتي را تعيين كنيد كه با صداقت با هم به گفتگو و تفاهم بپردازيد.

- تبادل عاطفي: دوام و استحكام پايه‌هاي زندگي مشترك، نياز مستمر به ايثار عواطف صادقانه و صميمانه دارد. سعي كنيد در قلب، كلام و رفتار، همسر خود را بيشتر از گذشته مورد مهر و محبت قرار دهيد.

- از بين بردن زمينه‌هاي بدبيني: سعي کنيد زمينه‌هايي که موجب بدبيني مي‌شود، خودداري کنيد. روي روابط ايشان با نامحرمان حساسيت نشان ندهيد و همواره به اين موضوع توجه کنيد که خود ايشان هم مراقب اين موضوع است.

- همسرتان را درک کنيد: شما ذهنيت‌هاي منفي نسبت به همسرتان داريد که لازم است ضمن بررسي اين ذهنيت‌ها آنها را از بين ببريد. اين کار را در زمان آرامش و ارتباط کلامي بيشتر انجام مي‌شود تا تأثير بيشتري داشته باشد.

-کنترل افکار بدبينانه: سعي کنيد افکار بدبينانه خود را در مورد همسرتان کنترل کنيد و اين افکار را همواره با دلايل عاقل‌پسند همراه سازيد. مثلا اگر نامزتان با فروشنده‌اي صحبت کرد اين دليل را براي خودتان در جواب افکار صادر کنيد که به لحاظ شرعي صحبت‌هاي عادي و کاري بين محرم و نامحرم بدون اشکال است. با اقامه اين دلايل مي‌توانيد بر افکارتان غلبه کنيد.

بیشتر بخوانید:

مادرم با یکی از همکاران مرد خود رابطه دارد

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا