نکات مهم در تنظیم صندلی اداری

یک نت ـ چگونه صندلی اداری خود را تنظیم کنیم؟ صندلی اداری ارگونومیک (صندلی که با تنظیمات گوناگون برای کارآیی و راحتی در محیط کار طراحی شده است) یک ابزار است که زمانی که به درستی استفاده شود می تواند در حمایت بیشتر از کمر و حفظ موقعیت خوب در هنگام نشستن کمک کند. با این حال، تنها داشتن صندلی ارگونومیک کافی نیست - همچنین لازم است که صندلی اداری نسبت به بدن هر فرد تنظیم شود تا راحتی را بهبود بخشیده و دردهای شدید به ستون فقرات را کاهش دهد.
تنظیم صندلی

یک نت ـ اولین گام در تنظیم صندلی، ایجاد ارتفاع مطلوب میز یا ایستگاه کاری فرد است. این تصمیم در درجه اول بر اساس نوع کاری که انجام می شود و از سوی فردی که از صندلی اداری استفاده می کند تعیین می شود. ارتفاع میزها در محل کار می تواند متفاوت باشد. و نسبت به نیاز موقعیت های مختلف صندلی اداری، و یا نوع دیگری از صندلی ارگونومیک استفاده می شود.

هنگامی که ایستگاه کاری یا میز در مکان خود قرار گرفت، کاربر می تواند صندلی اداری را با توجه به حالت های فیزیکی خود تنظیم کند.

نکات مهم برای برای انتخاب صندلی اداری:
در اینجا مهمترین دستورالعمل ها به صورت یک چک لیست سریع تقسیم می شود تا اطمینان حاصل شود که صندلی دفتر و محل کار شما حد امکان راحت است و باعث کمترین استرس به ستون فقرات می شود.

 

 

1. موقعیت آرنج
اول، به راحتی نزدیک به میز خود بنشینید و بازوهای خود را به موازات ستون فقرات خود قرار دهید. دست ها را بر روی سطح کار خود قرار دهید (به عنوان مثال دسکتاپ، صفحه کلید کامپیوتر). ارتفاع صندلی دفتر خود را به بالا یا پایین تنظیم کنید تا اینکه آرنج ها در زاویه 90 درجه قرار گیرند.

2. تنظیم پاها و ران
بررسی کنید که اگر شما به راحتی می توانید انگشتان دست خود را بین ران خود و بر لبه صندلی اداری فرو کنید. اگر بیش از حد تنگ باشد، باید پای خود را با پایه ارتفاع قابل تنظیم صندلی را تنظیم کنید. اگر شما غیرمعمول قد بلند هستید و بین ران و صندلی بیش از یک انگشت فاصله افتاده است، شما باید میز یا سطح کار را بلندتر کنید تا بتوانید ارتفاع صندلی دفتر خود را بالا ببرید.

3. تنظیم ساق پا
پشت خود را به پشتی صندلی فشار می دهید، سعی کنید. اگر شما نمی توانید این کار را راحت انجام دهید، صندلی اداری خیلی عمیق است. شما باید پشت صندلی را به جلو تنظیم کنید، یک بالشتک (مانند یک کمربند پشتی کمری، یک بالش یا حوله دوار)، یا صندلی اداری جدید بگیرید.

4. تنظیمات پشت وساپورت کمر
پایین کمر باید در راستای پشت صندلی فشار وارد کند . صندلی باید در قسمت پایین کمر  برآمدگی منحنی شکلی داشته باشد که مانع ان شود که پایین کمر به سمت عقب یا بیش از اندازه جلو قرار بگیرد.
این برآمدگی کم پشت یا ساپورت برای به حداقل رساندن بار (فشار) در پشت شما در صندلی دفتر ضروری است. هرگز بر صندلی اداری ناصاف یا خمیده ننشینید، زیرا استرس بیشتری در ساختارهای کم پشت و به ویژه در دیسک های کمری ایجاد می کند.

5. نقطه استراحت چشم
چشمان خود را ببندید و به راحتی روی خود را رو به جلو قرار دهید. چشمان خود را به آرامی باز کنید چشم شما باید در مرکز صفحه کامپیوتر شما قرار گیرد. اگر صفحه کامپیوتر شما بالاتر یا پایین تر از نگاه شما باشد، باید آن را افزایش یا کاهش دهید تا فشار روی ستون فقرات را کاهش دهد.

6. تنظیم دسته  صندلی
پایین صندلی اداری را تنظیم کنید تا کمی از وزن بازوها را از شانه هایتان بلند کند. استفاده از دسته صندلی دفتر مهم است زیرا برخی از فشارهای ستون فقرات و شانه ها را از بین می برد و این باعث می شود که شما در صندلی تان کم کم رو به جلو و به حالت راست بودن حرکت کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره ی صندلی های ارگونومیک به سایت iFurniture مراجعه فرمایید.

راه حل دردهای ناشی از نشستن طولانی مدت
برای کاهش درد در دفتر فعال باشید: مهم نیست که صندلی اداری شما چقدر راحت است، وضعیت استاتیک طولانی مدت نه تنها برای کمر مناسب نیست بلکه یک عامل اصلی در زمینه مشکلات و فشار عضلات است.

برای جلوگیری از نگه داشتن پشت در یک موقعیت برای یک دوره طولانی، به یاد داشته باشید ایستاده حداقل یک دقیقه یا دو بار در هر نیم ساعت حرکات کششی و پیاده روی انجام دهید. حتی یک کشش سریع یا حرکتی کم - مانند راه رفتن به سمت آبدارخانه برای نوشیدن آب - کمک خواهد کرد.

پیاده روی بیست دقیقه ای حتی بیشتر باعث افزایش جریان خون می شود که مواد مغذی مهم را به تمام ساختارهای ستون فقرات منتقل می کند.

به طور کلی، تحرک و کشش به صورت منظم در طول روز، باعث سلامتی مفاصل، رباط ها، ماهیچه ها و تاندون ها می شود، که به نوبه خود موجب احساس راحتی، آرامش و توانایی تمرکز بر روی کار می شود.

 

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده