چه جوری از پسری جدا شم که دلش نشکنه؟

یک نت ـ چه جوری از پسری جدا شم که دلش نشکنه؟
گاهی انسان به خاطر تصمیمات اشتباهی که اتخاذ می کند، آسیب‌های فراوانی ابتدا به خود، سپس به دیگران می زند. طبیعی است ارتباطی که بین دو نفر ایجاد می شود، و در چارچوب عقل و منطق، شرع و عرف نباشد، ضربه هایی را به همراه خواهد داشت.

جدایی

یک نت ـ چه جوری از پسری جدا شم که دلش نشکنه؟

پاسخ:

گاهی انسان به خاطر تصمیمات اشتباهی که اتخاذ می کند، آسیب‌های فراوانی ابتدا به خود، سپس به دیگران می زند. طبیعی است ارتباطی که بین دو نفر ایجاد می شود، و در چارچوب عقل و منطق، شرع و عرف نباشد، ضربه هایی را به همراه خواهد داشت. از جمله آسیب‌های دوستی‌های دختر و پسر همین وابستگی ای است که به وجود می‌آید. به نظر می رسد شما به خوبی پی به این آسیب‌ها برده اید که تصمیم به جدایی از ایشان گرفته اید؛ از این لحاظ کار شما ستودنی است که تصمیم به ترک ارتباط با نامحرم گرفته اید. پس بدون این که افکار شبیه همین فکر که در سؤال به آن اشاره کرده اید در ذهن‌تان بیایید و پیش از این‌که افکار ناشی از ارتباط و وابستگی‌تان شما را برنجاند، بر تصمیمی که گرفته اید، قاطعانه بمانید و آن را عملی کنید.

رابطه ای که سرانجامی ندارد، باید در نطفه خفه شود. این بزرگترین لطفی است که شما به خود و طرف مقابل می کنید. پس دل شکستن معنا پیدا نمی کند. چرا که شما با ترک چنین رابطه ای هم به خود و هم به طرف مقابل بزرگترین خدمت را کرده اید. زیرا اجازه نداده اید، باتلاق رابطه حرام، شما و او را بیش‌تر در خود فرو ببرد. شاید به ظاهر شما و یا هر شخص دیگری که تصمیم به ترک رابطه می گیرد، دیگری را با این کار برنجاند، اما این رنجاندن، نه تنها از لحاظ دینی و شرعی و اخلاقی مشکلی ندارد، بلکه سفارش به آن شده است.

شما سخن از رنجاندن می کنید، در حالی که اگر این رابطه ناصحیح آشکار شود، نه تنها  یک نفر بلکه بسیاری از جمله پدر و مادرتون و خانواده می‌رنجند.  اصلاً تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر خدا از ما نرنجد بهتر از آن است که خیلی افراد از ما برنجند. شما به هر شکلی هست باید جدا شوید؛ این کار را زودتر انجام دهید تا آبروتون نشکسته، تا دل خودتون نشکسته، تا حیثیت خانواده تون نشکسته، تا زندگی و حیات تون نشکسته؛ با این کارتون فرصت ادامۀ زندگی را به خودتون و طرف مقابل‌تون داده اید. اجازه ندهید چنین افکاری شبیه این فکر رنجیده خاطر شدن این شخص، شما را از تصمیمی که گرفته اید، منصرف کند. رنجیدن به حق برای زمانی است که طرف مقابل حقی پیدا کرده باشد، در حالی که در جریان ارتباط ناصحیح هیچ یک از اطراف رابطه حقی نسبت به هم پیدا نمی کنند. پس قاطعانه ترک ارتباط کنید و برای قطع ارتباط به نکات زیر توجه فرمایید:

۱- سعی کنید با خود شناسی بر احساس و هیجانات خود مسلط شوید و به صورت افراطی و شدید، سرمایه گذاری عاطفی انجام ندهید. به دنبال راهکار برای برگرداندن او نباشید، بلکه به دنبال راهکار برای برگرداندن خودتان به زندگی عادی باشید.

۲- با احترام به خود و استقلال شخصیتی و برطرف کردن نیازها و کمبودها با اعتماد به نفس کامل و با هدف گذاری ارتباطتان را تنظیم کنید.

۳- با دیدن نقاط مثبت و خوبی های خودتان و اعتماد به خود در زندگی سعی کنید اساس بی نیازی از دیگران را در خود بنا کنید و در ارتباطات مجذوب کل شخصیت فرد نشوید بلکه به خود بگویید مثلا شوخ طبعی ایشان باعث ارتباط است نه سایر ویژگی های شخصیتی ایشان.

۴- سعی کنید به جای تمرکز و سرمایه گذاری روی این شخص، ارتباط با دوستان همجنس خود را گسترش دهید.
و.....

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده