رفتن به محتوای اصلی

امداد رسانی به 2100 سیل‌زده

تاریخ انتشار:
یک نت ـ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه 9 استان و 30 شهرستان در کشور درگیر سیلاب شده‌اند، گفت: تاکنون به 2100 نفر در سیلاب امدادرسانی شده است.
امداد رسانی به 2100 سیل‌زده

یک نت ـ ناصر چرخ‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام ، با اشاره به وقوع سیلاب در 9 استان کشور، اظهار داشت: استان‌های آذربایجان‌شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان و قزوین درگیر سیلاب شده‌اند.

 

وی افزود: همچنین 30 شهرستان تسوج، ایلام، ایوان‌غرب، مهران، ملکشاهی، شیروان، دره‌شهر، سنندج، دهگلان، سرپل‌ذهاب، جوانرود، کنگاور، بیستون، کرمانشاه، گیلانغرب، اسلام‌آباد، ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه، سنقر، کوهدشت، الشتر، الیگودرز، نورآباد، باغ‌ملک، لالی، سی‌سخت، نهاوند، ملایر و الوند درگیر سیلاب شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه 13 شهر و 30 روستا در این سیلاب‌ها آسیب دیده‌اند، عنوان کرد: تا ساعت 8 صبح امروز به 2100 نفر در سیلاب در استان‌های درگیر سیل امدادرسانی شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون 500 نفر اسکان داده شده‌اند، گفت: 6 نفر فوتی داشته‌ایم که 3 نفر از آن‌ها در استان ایلام و 3 نفر در استان لرستان بوده‌اند.

چرخ‌ساز تصریح کرد: 25 نفر به مناطق امن انتقال داده شده‌ و 220 واحد مسکونی از آب تخلیه شده‌اند. همچنین ١١ تیم متشکل از 56 نیروی عملیاتی از استان‌های خوزستان، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه به‌منظور امدادرسانی به استان ایلام اعزام شده‌اند.

‎وی به منابع و تجهیزات به‌کارگیری شده در سیل و آب‌گرفتگی اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات‌های انجام شده با حضور 500 نفر امدادگر در قالب 120 تیم انجام شده است. 90 دستگاه خودروی عملیاتی و 35 دستگاه موتورپمپ و لجنکش نیز در عملیات در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: در این عملیات‌ها 120 دستگاه چادر، 600 تخته پتو، 200 تخته موکت، 200 قوطی کنسروجات و 1000 قرص نان توزیع شده است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا