رفتن به محتوای اصلی

رقابتی ترین اقتصادهای جهان (عکس)

تاریخ انتشار:
یک نت ـ مهمترین عواملی که در اقتصاد رقابتی از افزایش قیمت ها جلوگیری می کنند شامل رقابت اقتصادی و تلاش هر چه بیتر برای جلب رضایت مشتریان با قیمت ها و کیفیت مناسب است.
رقابتی ترین اقتصادهای جهان (عکس)

یک نت ـ اقتصاد رقابتی به اقتصادی گفته می شود که در آن حضور و فعالیت بنگاه های دولتی و شبه دولنی در حوزه های مختلف تولید به حداقل ممکن رسیده و سرمایه گذاران بخش خصوصی با بیشترین آزادی و کمترین تشریفات ممکن بتوانند وارد یک صنعت خاص شده یا از آن خارج شوند.

در اقتصاد رقابتی، دولت ها هیچگونه محدودیتی برای قیمت ها مشخص نمی کنند، در تعیین قیمت مواد اولیه، نرخ بهره وام های بخش صنعت و تایین نرخ ارز مصرفی بنگاه های اقتصادی نیز دخالتی ندارند.از این رو مهمترین عواملی که در اقتصاد رقابتی از افزایش قیمت ها جلوگیری می کنند شامل رقابت اقتصادی و تلاش هر چه بیتر برای جلب رضایت مشتریان با قیمت ها و کیفیت مناسب است.

در این رابطه اخیر مجمع جهانی اقتصاد اقدام به انتشار لیست برترین اقتصادهای رقابتی جهان کرده است که در ادامه نگاهی بدان خواهیم داشت.

گفتنی است مجمع جهانی اقتصاد یکی از سازمان های بزرگ اقتصادی کشور سوئیس است که در واقع مکانی برای گردهمایی رهبران اقتصادی و سیاستمدارن اروپا و جهان محسوب می شود.

10. انگلیس

امتیاز: 5.4

رتبه قبلی: 9

9. سوئد

امتیاز: 5.4

رتبه قبلی: 10

8. فنلاند

امتیاز: 5.5

رتبه قبلی: 4

7. هنگ کنگ

امتیاز: 5.5

رتبه قبلی: 7

6. ژاپن

امتیاز: 5.5

رتبه قبلی: 6

5. هلند

امتیاز: 5.5

رتبه قبلی: 8

4. آلمان

امتیاز: 5.5

رتبه قبلی: 5

3. آمریکا

امتیاز: 5.6

رتبه قبلی: 3

2. سنگاپور

امتیاز: 5.7

رتبه قبلی: 2

1. سوئیس

امتیاز: 8.8

رتبه قبلی: 1

برچسب‌ها

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا