گران شدن 4 هزار تومانی گوشت گوسفندی

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در فروردین ماه سال‌جاری قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به دلیل بالا رفتن هزینه‌های کشتار و کاهش نرخ پوست گوسفند، ۳ تا ۴ هزار تومان افزایش یافت.
گوشت

یک نت ـ گوشت گوسفندی ۴ هزار تومان گران شد

 

علی‌اصغر ملکی افزود: کمبودی در ارتباط با تولید گوشت گوسفندی در بازار مصرف مشاهده نمی‌شود، اما قیمت این محصول از اواخر سال گذشته روند افزایش قیمت خود را آغاز کرده و در حال حاضر در خرده‌فروشی‌ها به 31 تا 32 هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: قیمت عمده هر کیلوگرم  شقه گوسفندی نیز که در اختیار مغازه‌دار قرار می‌گیرد، 28 هزار تومان است که در مقایسه با سال گذشته افزایش 3 تا 4 هزار تومانی دارد.

ملکی با اشاره به دلایل این افزایش قیمت اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما قیمت آلایش، چربی و پوست گوسفندی در مقایسه با ماه‌های قبل کاهش پیدا کرده که این امر دربالا رفتن قیمت تمام شده گوشت گوسفندی تاثیرگذار است؛ به طوری که قیمت هر عدد پوست گوسفند از 30 هزار تومان به 12 هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: کشتار گاه‌ها نیز در سال جاری بدون مجوز وزارت صنعت اقدام به افزایش قیمت کشتار خود کرده‌اند؛ به طوری که هزینه ذبح هر راس گوسفند در سال جاری از 2700 تومان به 10 هزار تومان رسیده است.

ملکی بابیان اینکه کشتارگاه‌ها تخلف و درآمد‌های پنهان دیگری نیز دارند که به آنها توجه نمی‌شود، اظهار داشت: برخی از کشتارگاه‌ها روده، خوئک و دنبلان گوسفندی را که مشکلات شرعی و بهداشتی در عرضه دارند جمع‌آوری و در بازار به فروش می‌رسانند.

ملکی گفت: دامپزشکی طرحی نیز در ارتباط باعرضه گوشت گوسفندی به صورت سرد دارد که این طرح از دو هفته آینده آغاز می‌شود.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی  خاطرنشان کرد: در این طرح، گوشت گوسفندی قبل از عرضه به بازار به مدت 24 ساعت نگهداری می‌شود تا خنک شده و بعد از این مدت به بازار عرضه شود. این امر نیز به دلیل افت نیم کیلویی و هزینه 50 تومانی نگهداری لاشه، باعث افزایش مجدد قیمت این محصول در بازار مصرف می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: افزایش قیمت گوشت گوسفندی در سال جاری میزان فروش تولید کننده و قدرت خرید مردم را کاهش داده است.

 

منبع: تسنیم

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده