رفتن به محتوای اصلی

حکم نگاه کردن مسابقات کشتی توسط زنان

تاریخ انتشار:
نگاه کردن خانم به مسابقات فوتبال یا کشتی یا شنا یا ورزش های دیگر که قسمتی از بدن مردها پیدا است چه حکمی دارد؟
حکم نگاه کردن مسابقات کشتی توسط زنان

یک نت ـ نگاه کردن خانم به مسابقات فوتبال یا کشتی یا شنا یا ورزش های دیگر که قسمتی از بدن مردها پیدا است چه حکمی دارد؟

حکم نگاه کردن خانم ها به مسابقات کشتی آقایان

پاسخ: به نظر آیت الله خامنه ای در صورتی که پخش مستقیم مسابقات فوتبال و کشتی و امثال آن باشد و یا با قصد لذت و ریبه نگاه شود، تماشا کردن برای خانم ها جایز نیست.

اما اگر فیلم مسابقات باشد و پخش مستقیم نباشد، در صورتی که خانم ها با قصد لذت نگاه نکنند و خوف مفسده در نگاه کردن نباشد، اشکال ندارد. (1)

به نظر آیت¬الله مکارم اگر مفسده داشته باشد و یا نگاه کردن با قصد لذت باشد، جایز نیست و اگر مفسده نداشته باشد و با قصد لذت نگاه نکند، اشکال ندارد و فرقی بین پخش مستقیم و غیر مستقیم نیست.( 2)

به نظر آیت الله سیستانی، احتیاط واجب آن است که زن ها مسابقات فوتبال و کشتی و امثال آن را- که قسمت های غیر متعارف از بدن مرد ها پیدا است- نگاه نکند و فرقی بین این که پخش مستقیم باشد یا فیلم باشد، نیست.(3)

به نظر آیت الله وحید نگاه کردن فوتبال و کشتی و امثال آن که قسمتی از بدن مردها نمایان است, برای خانم ها به احتیاط واجب جایز نیست.(4)

پی نوشت:1. آیت الله خامنه ای، اجوبة الإستفتائات، سؤال 1190.2. سؤال تلفنی (7840001-0251) از دفتر آیت الله مکارم شیرازی.3. سؤال تلفنی(77414150251) از دفتر آیت الله سیستانی.4. سؤال تلفنی(7740611-0251) از دفتر آیت الله وحید.

منبع: سایت پاسخگو

 

موضوع

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا