رفتن به محتوای اصلی

قصد ازدواج ندارم اما خواستگارام سمجه

تاریخ انتشار:
كسي به بنده پيشنهاد ازدواج داده است و به ايشان گفتم كه قصد ازدواج ندارم و اصرار او باعث شده كه احساس امنيت نکنم و آبرويم هم در خطر باشه
قصد ازدواج ندارم اما خواستگارام سمجه

یک نت ـ كسي به بنده پيشنهاد ازدواج داده است و به ايشان گفتم كه قصد ازدواج ندارم و اصرار او باعث شده كه احساس امنيت نکنم و آبرويم هم در خطر باشه، اين موضوع را فقط مادرم و دوستم مي دانند. مرا راهنمايي كنيد.

پاسخ: پيشنهاد ازدواج امرى عادى است و گاهى اوقات اصرار ورزيدن نيز امرى طبيعى است، زيرا طرف مقابل (پسر) به هر دليلى فردى (دخترى) را پسنديده است و دوست دارد با او ازدواج كند، از اين رو تلاش مى كند، اصرار مى ورزد، از واسطه استفاده مى كند تا به هدف خودش برسد. اين امر نبايد موجب نگرانى دختر شود، چه اين كه پيشنهاد ازدواج به دختر، بيانگر ويژگى هاى مورد پسند او است. افرادى بايد نگران باشند كه خواستگارى به سراغ آنها نمى آيد اما كسانى كه خواستگار دارند، بايد خدا را شكر كنند كه ويژگى هايى را در آنها قرار داده كه از نظر ظاهرى يا شخصيتى مطلوب ديگران هستند.

بر فرض كه اين فرد با جواب رد شما بعد از مدتى منصرف شود، فرد ديگرى ممكن است به خواستگارى شما بيايد. چه بسا به طور همزمان افراد متعددى از شما خواستگارى كنند. بنابراين نبايد از خواستگارى ديگران و اصرار ورزيدن آن¬ها نگران باشيد. حق انتخاب همسر با شماست، مى توانيد انتخاب كنيد و جواب مثبت دهيد يا رد كنيد.

اما اين كه گفتيد: احساس امنيت ندارم و آبرويم در خطر است، منظور روشن نيست. مگر مورد تهديد قرار گرفته ايد كه مى-ترسيد و آبروى خود را در خطر مى بينيد؟ اگر خواستگارى در حد تقاضاست و بر تقاضا و درخواست اصرار مى ورزد، در صورت عدم تمايل جواب رد دهيد و به پافشارى او توجهى نكنيد. اما اگر شما را تهديد مى كند، به راهكارهاى زير عمل نماييد:

1. به او هرگز نگاه نكنيد و با بى اعتنايى و تكبر با او برخورد نماييد.

2. هيچ¬گونه ارتباط كلامي، تلفنى يا نامه نگارى با او نداشته باشيد.

3. تا آن¬جا كه امكان دارد، از قرار گرفتن در معرض ديد او دوري كنيد.

4. حجاب خود را در مقابل او و ديگران بيش از پيش مراعات كنيد.

5. اگر در يك دانشگاه هستيد تا آن¬جا كه امكان دارد، ساعات درسى خود را به گونه اى تنظيم كنيد كه در يك كلاس با او قرار نگيريد و ساعات رفت و آمد شما با رفت و آمد او كم تر تلاقي داشته باشد.

6. مشكل خود را با خانواده خود در ميان گذاشته و از آنها كمك بگيريد.

7. در صورت تكرار اذيت ها مي¬توانيد به مراجع قانوني مراجعه نماييد.

8. هر راهي كه شما را از رويا رويي با او باز دارد، مفيد است.

9. اگر خواستگارى مناسب و مطابق با معيارهاى مورد پسندتان و خانواده، از شما خواستگارى كرد، هر چه زودتر ازدواج كنيد و او را براى هميشه از خودتان مأيوس كنيد.

تأخير انداختن ازدواج يا سخت گيرى در انتخاب همسر، نيز درس خواندن در دانشگاه و كلاس هاى مختلط (كه دختر و پسر كنار يكديگر هستند) چنين عوارضى را دارد. اجتناب از همه عوارض ممکن نیست. به نظر مى رسد به كارگيرى راهكارهاى فوق و رعايت موازين شرعى و البته ازدواج به موقع، نقش بسيار مهمى در جلوگيرى از مزاحمت ها و پيشگيرى از انحرافات دارد.

منبع : سایت پاسخگو

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا