رفتن به محتوای اصلی

گوجه فرنگی ناقابل كيلويي 10 هزار تومان

تاریخ انتشار:
قيمت گوجه فرنگي,قيمت گوجه فرنگي در بازار,علت گراني گوجه فرنگي,علت كم شدن گوجه فرنگي در بازار آبان و آذر 93
گوجه فرنگی ناقابل كيلويي 10 هزار تومان

یک نت ـ گوجه فرنگی از جمله محصولات کشاورزی و جالیزی است که کمتر کسی تصور می‌کرد این روزها نرخ عرضه آن حتی از میوه‌های درجه یک نیز بیشتر شود. گوجه فرنگی این روزها در بین میوه‌های جالیزی و درختی «آقایی» می‌کند و قیمت آن حتی از قیمت میوه «به» که 8 هزار تومان فروخته می‌شود 2 هزار تومان گران‌تر است.

تعدادی از شهروندان افزایش نرخ گوجه فرنگی را بسیار نامناسب دانستند و خواستار بازرسی اصناف نسبت به این موضوع شدند.

فروشنده گوجه فرنگی 10 هزار تومانی اظهار کرد: این گوجه فرنگی گلخانه‌ای است به همین دلیل هر کیلو 10 هزار تومان فروخته می‌شود.

وی که با دست خود گوجه فرنگی در سبد دیگری را نشان می‌داد، افزود: این گوجه فرنگی‌ها معمولی بوده و قیمت آن هر کیلو 8 هزار تومان است.

کاهش عرضه قیمت را افزایش می‌دهد

یکی از مسئولان بازرگانی داخلی گیلان درباره گرانی گوجه اظهار کرد: گوجه فرنگی در بازار میوه فروشان کیلویی حدود 4 تا 5 هزار تومان فروخته می‌شود.

وی که خواست نامش محفوظ بماند افزود: با توجه به سردی هوا و کاهش تولیدات کشاورزی و ورود نکردن به موقع آنها به بازار، موجب گرانی نرخ شده است.

این مسئول، قیمت‌گذاری روی کالای کشاورزی را به‌عهده جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: تولیدکنندگان هزینه حمل و نقل محصولات را روی نرخ آن لحاظ می‌کنند و به همین دلیل گران فروخته می‌شود.

وی درباره فروش 10 هزار تومانی و 8 هزار تومانی گوجه فرنگی در برخی از نقاط گیلان خاطرنشان کرد: کاهش عرضه موجب افزایش نرخ می‌شود.

وی خواستار افزایش نظارت بازرسان اتاق اصناف در این راستا شد.

منبع : فارس نيوز

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا