رفتن به محتوای اصلی

عقب‌نشینی داعش از كوباني

تاریخ انتشار:
با افزایش حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در کوبانی، شبه‌نظامیان تروریستی داعش امروز (چهارشنبه) از بیشتر مواضع خود در این منطقه خودمختار عقب‌نشینی کرده‌اند.
عقب‌نشینی داعش از كوباني

یک نت ـ مقام‌های محلی کوبانی اعلام کردند، حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش امروز شدت یافته و موجب شده است تا این تروریست‌ها به حاشیه کوبانی رانده شوند.

حملات شب گذشته ائتلاف ضد داعش در اطراف شهر کوبانی که با هماهنگی کامل نیروهای شبه نظامی کُرد این منطقه انجام شده است باعث شده ضربات سنگینی به گروه تروریستی داعش وارد شود.منابع محلی در شهر کوبانی گفته اند نیروهای ائتلاف ضد داعش شب گذشته با هماهنگی کامل با نیروهای کُرد در شهر کوبانی حملات دقیقی را علیه شبه نظامیان داعش در این منطقه انجام داده اند و ضربات سنگینی به آنها وارد کرده اند و نیروهای این گروه ناچار شده اند از بخشی از مناطق کوبانی عقب نشینی کنند.

نکته قابل توجه دیگر این است که تعداد قربانیان گروه داعش در حملات هوایی چندان زیاد نیست. در حالی که در ماه های گذشته صدها حمله هوایی علیه داعش انجام شده است اما تنها حدود دویست نفر از اعضای آن در این حملات کشته شده اند. 

عبدالرحمان تاکید کرد: این عقب نشینی پس از آن صورت گرفت که مواضع پشت جبهه گروه تروریستی داعش مورد حمله قرار گرفت و تعدادی از آنها به هلاکت رسیدند و به چهار خودروی آنها خسارت وارد شد.

گروه تروریستی داعش دوشنبه شب ،پس از سه هفته نبرد در اطراف کوبانی، وارد این شهر شدند.

روز سه‌شنبه نبردها در شرق، غرب و جنوب کوبانی (سومین شهر کردنشین سوریه) جریان داشت و ائتلاف چندین بار به اطراف این شهر حمله کرد.

گروه تروریستی داعش پیشروی به کوبانی (عین العرب) را از 16سپتامبر با تصرف روستاهای اطراف آن آغاز کرد.

این پیشروی سبب فرار  186 هزار تن از ساکنان این مناطق به سوی مرز ترکیه شده است.

صدها غیرنظامی در داخل شهر عین العرب (کوبانی) در شمال سوریه با هجوم تروریست های داعش به این شهر، در محاصره قرار گرفته اند.

منابع خبری از بکارگیری گازهای شیمیایی به دست تروریست ها در این منطقه خبر می دهند.

این منابع  با اشاره به حضور تروریست های داعش در مناطق مختلف کوبانی، از ۴۰۰ کشته طی سه هفته درگیری در این شهر خبر می دهند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به این که کوبانی در آستانه سقوط است؛ گفت: عملیات زمینی برای مقابله با داعش در سوریه و عراق ضروری است.

 سی و پنج تروریست داعش نیز در کمین نیروهای کردی در بیمارستال الامل در ورودی جنوبی کوبانی کشته شدند.

 بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد ، اقدام فوری به منظور محافظت از غیر نظامیان تحت محاصره در شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه را خواستار شد.

کوبانی که به عین العرب مشهور است، سومین شهر بزرگ کرد نشین سوریه در استان حلب با جمعیتی نزدیک به نیم میلیون نفر است.

برچسب‌ها

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا