رفتن به محتوای اصلی

میخوام با دختر دایی ازدواج کنم

تاریخ انتشار:
یک نت ـ من از مدت‎ها قبل برای ازدواج، دختر دایی‌ام را در نظر داشتم و واقعا از لحاظ اخلاقی، فرهنگی، درک و شعور و... بسیار باهم تناسب داریم، ولی اکنون به دلیل تجربه بد ازدواج فامیلی که در خانواده دیده‎ام و همینطور معایب دیگری که در ازدواج فامیلی وجود دارد (ژنتیکی و..) نسبت به آن (ازدواج فامیلی) دلسرد شده ام.
میخوام با دختر دایی ازدواج کنم

من پسری ۲۵ ساله هستم، شرایط ازدواج را کم و بیش دارم ولی مشکلم اینجاست که بدجوری دودل هستم!

من از مدت‎ها قبل برای ازدواج، دختر دایی‌ام را در نظر داشتم و واقعا از لحاظ اخلاقی، فرهنگی، درک و شعور و... بسیار  باهم تناسب داریم، ولی اکنون به دلیل تجربه بد ازدواج فامیلی که در خانواده دیده‎ام و همینطور معایب دیگری که در ازدواج فامیلی وجود دارد (ژنتیکی و..) نسبت به آن (ازدواج فامیلی) دلسرد شده ام.

واقعا در دوراهی عقل و احساس مانده‎ام. در ضمن خانواده‎ام دیگر رغبتی به ازدواج فامیلی ندارند، مخصوصا پدرم که شدیدا مخالف است. لطفا سوالم را پست کنید تا دوستان هم نظر دهند.

پاسخ:

سلام بر شما. در مورد نگرانی از مشکلات ژنتیکی ازدواج فامیلی، لازمه عرض کنم، هر ازدواج فامیلی این نتیجه را نمی دهد، چنانكه هم اكنون بسیاری از انسان سالم و شایسته در دنیا زندگی می‎كنند كه از ازدواج های فامیلی‎اند. در خیلی از كشورها قبل از هر ازدواجی سعی می شود آزمایش دقیق ژنیتكی از عروس و داماد بعمل آید كه با مثبت بودن نتیجه، این گونه ازدواج ها صورت می گیرد.[1]

و این تنها علت نیست بلکه علت‎های دیگری مثل وجود ژن ناقص در یکی از پدر و مادر، استفاده از مواد الکلی و مخدر، وجود بیماری های ناقل در فرد و... وجود دارد که ربطی به فامیل و غیر­ فامیل ندارد و در میزان احتمال خطر هم تاثیر دارد. لذا صرف فامیل بودن دلیل بر نگرانی نیست و شما می‌توانی قبل از ازدواج با مراجعه به مشاوره ژنتیک و بررسی احتمال خطر، از مشکلات احتمالی پیش گیری کنی.

اما در مورد تجربه تلخی که از ازدواج فامیلی شاهد بودی شما نباید با دیدن یک مورد خود را نگران و ناراحت کنی شاید آنها در انتخابشان اشتباهی کرده بودند یا اینکه تناسب‎های لازم ازدواج یعنی تناسب‎های فکری اخلاقی رفتاری و اعتقادی را نسنجیده بودند.

به هر حال شما اگر از راهش وارد شوی و عاقلانه پیش بروید به مشکل نمی‎خورید، فلذا ابتداء بسنجید که آیا با دختر دایی‌تان از تناسب‎های لازم ازدواج برخوردار هستید یا خیر؟

اگر مناسب هم بودید سعی کنید خانواده خود را راضی نمایید. بصورت منطقی و با لحنی صمیمی به آنها بگویید: همان‎گونه که گاهی اوقات ازدواج‎های غیرفامیلی باشکست مواجه می‎شوند، ممکن است ازدواج‎های فامیلی نیز باشکست مواجه شوند ولی این دلیل نمی‌شود که شما هم ازدواج خوب و موفقی نداشته باشید و همچنین از مزایای ازدواج فامیلی بگویید از جمله آشنایی کامل از طرف و خانواده اش، شناخت بیشتر طرفین از هم و...

منابع:

[1]امینی، ابراهیم، انتخاب همسر، قم، سازمان تبلیغات اسلامی، چاپ سوم، 1372، ص150 به نقل از مجله دانشمند، سال شانزدهم، ش177، ص21.

موضوع

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا