دختر 17 ساله اي كه عاشق مرد زن دار شده

یک نت ـ سلام، دختر 17 ساله‌ای، فریب مردی را خورده که این شخص قبلا یک ازدواج ناموفق داشته و در ضمن یک بچه هم دارد و این موضوع را هم به این دختر خانم نگفته بود. این آقا از طریق دوستان دختر به او نزدیک شده و خودش را آدم معتقد و پایبندی معرفی کرده و در مورد ازدواجش فقط گفته بود؛ یک ازدواج ناموفق داشتم و همه چیز تمام شده است؛ در حالیکه از مسائل دیگر از جمله؛ بچه داشتن، چیزی نگفته است. حسابی دل این دختر را برده.
دختر 17 ساله اي كه عاشق مرد زن دار شده

سلام، دختر 17 ساله‌ای، فریب مردی را خورده که این شخص قبلا یک ازدواج ناموفق داشته و در ضمن یک بچه هم دارد و این موضوع را هم به این دختر خانم نگفته بود. این آقا از طریق دوستان دختر به او نزدیک شده و خودش را آدم معتقد و پایبندی معرفی کرده و در مورد ازدواجش فقط گفته بود؛ یک ازدواج ناموفق داشتم و همه چیز تمام شده است؛ در حالیکه از مسائل دیگر از جمله؛ بچه داشتن، چیزی نگفته است. حسابی دل این دختر را برده.

بعد از یک مدت، خانواده آقا گویا خانمش بوده، دختر خانم را تهدید کرده که اگر از زندگی شوهرم بیرون نروی، همه چیز را به پدر و مادرت می‌گویم.

از طرفی رابطه این دختر خانم اصلا با مادرش خوب نیست و پدرش هم هر چیزی را بخواهد، برایش فراهم کرده و اعتماد بی‌جا به دخترش دارد و مردی است که به سرعت از کوره در می‌رود؛ یعنی اگر قضیه این آقا و دخترش را بفهمد نمی‌توان پیش بینی کرد که چه بلایی سر دخترش و آن آقا بیاورد. این دختر خانم ظاهرا می‌گوید؛ دیگر رابطه‌ای با آن آقا ندارد، ولی حال خوشی هم ندارد. حرفش این است که؛ چه اشکالی دارد من با این آقا ازدواج کنم، بچه او را نگه می‌دارم.

الان وظیفه من چیست؟ آیا پدر این دختر را از رابطه‌ دخترش با آن آقا با خبر کنم؟ لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ سوال:

با سلام، ابتدا از این که ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید تشکر می‌کنم.

مشخص است که این دختر خانم از روی احساس و نه از روی منطق به آن آقا دل بسته است و ادامه این روند باعث می‌شود که ایشان تصمیم احساسی برای زندگی خود بگیرد.

امّا اینجا یک سوالی مطرح است و آن اینکه آیا این دختر خانم با وجود فهمیدن دروغ و کتمان حقیقت از سوی آن مرد، باز هم حاضر به ادامه ارتباط با ایشان می‌باشد یا نه؟

اگر حاضر به ادامه ارتباط نباشد و تنها مشکل این باشد که چگونه ایشان را از زندگی خود فراموش کند، راهکارهای خاص خود را دارد که در ادامه متذکر آن می‌شویم.

امّا اگر هنوز قصد دارد که به ارتباط با آن آقا ادامه دهد و به قصد ازدواج برای خود تخیل سازی می‌کند، شما می‌توانید به این صورت ایشان را راهنمایی کنید و به او بگویید:
اگر واقعا طرف مقابلت، قصد دارد با تو ازدواج کند، باید اول تکلیفش با زندگی خودش مشخص شود؛ اینکه خانمش در آینده زندگی او چه نقشی دارد؟ آیا می‌خواهد او را طلاق دهد یا نه؟ اگر طلاق ندهد تو حاضر هستی با یک هوو و یک بچه زندگی کنی؟ اصلا علت ناسازگاری این خانم با شوهرش چیست؟ از کجا معلوم که خانمش سر ناسازگاری با همسرش را دارد؟ آیا تا به حال با خانمش در مورد این موضوع صحبت کردی؟ این آقا را چقدر می‌شناسی و ... و از او بخواهید در مورد این سوالات به صورت منطقی به یک پاسخ برای خود برسد، نه برای اینکه به شما پاسخ بدهد و شما را قانع کند؛ بلکه به او یادآور شوید؛ پاسخی بدهد که حداقل خودش از پاسخ خود، قانع شود.

حال اگر به هر دلیلی این دختر خانم حاضر به ازدواج با ایشان با هر شرایطی باشند، به جای مخالفت با ایشان به صورت منطقی و عاقلانه به او بگویید اگر قصد ازدواج با آن آقا را داری، باید از الان به بعد، ارتباطت را با او قطع کنی و به او بگویی که اگر قصد ازدواج با من را داری به خواستگاری من بیا و ...؛ چون اگر واقعا این آقا قصد ازدواج با تو را داشته باشد، پس از مدتی از قطع کردن ارتباط و حل کردن مشکلات خود، باید به خواستگاری تو بیاید. در اینصورت معلوم می‌شود که واقعا قصد ازدواج با تو را دارد یا نه.
از طرفی این را هم به ایشان متذکر شوید که اگر ارتباطت را با ایشان قطع نکنی چه بسا خانم این آقا یا خانواده‌اش از نحوه ارتباط شما به والدین تو اطلاع دهند به طوریکه لو رفتن رابطه سبب لطمه به آبروی خانواده و ازدواج بعدی تو می‌زند و و الدین تو با این قضیه مخالفت خواهند کرد و قضیه خیلی بغرنج‌تر خواهد شد.

همچنین این مطلب را هم اضافه کنید که ممکن است ارتباط تو با آن آقا از جهت شرعی و دینی نادرست و گناه آلود باشد و ادامه این ارتباط چه بسا باعث شود که از رحمت و مغفرت خدا دور شوی.

امّا شما به عنوان راهنما، فعلا نیازی نیست که به پدر ایشان از این موضوع، خبر دهید؛ بلکه چه بسا گفتن این مسئله، کار را سختتر کند؛ چون به احتمال زیاد با توجه به توضیحاتی که از والدین ایشان داده‌اید، آنها واکنش منفی از خود نشان می‌دهند و با این قضیه مخالفت می‌کنند و چه بسا این دختر خانم هم به دلیل تحریک احساسات و واکنش منفی والدین، بیشتر سر موضع خود باقی بماند و با مخالفت والدین خود هم مخالفت کند و بیشتر ترغیب به ارتباط با آن آقا شود.

بنابراین؛ بهتر است راهی به ایشان نشان داده شود که خود دختر خانم به این نتیجه برسد که ادامه این ارتباط و نتیجه آن به ضرر خود و خانواده‌اش خواهد بود و یک عمر پشیمانی را به دنبال دارد.

امّا اگر این دختر خانم قصد دارد ارتباطش را با آن آقا قطع کند، و تنها مشکلش چگونگی فراموش کردن این موضوع است، ما این راهکارها را به ایشان توصیه می‌کنیم؛

- کلید فراموشی این است که دل شما از رسیدن به او ناامید شود.
- توجه کنید که این عشق مثل اعتیاد روح و جسم شما را نابود خواهد کرد و سعی کنید از آن متنفر شوید.
- خود را برای مدتی سختی کشیدن آماده کنید.
- فکر نکنید که فراموش کردن محال است؛ چون عدّه‌ی زیادی از دخترها توانسته‌اند پس شما هم می‌توانید.
- هر وقت به یادش می‌افتید سعی کنید بیشتر به عیوب و نقصها و دروغهایی که به شما گفته فکر کنید.
- هر گونه نشانه‌ی او را از بین ببرید یا از خود دور کنید و جایی که شما را یاد او می‌اندازد نروید.
- خود را به حدی مشغول کنید تا وقت فکر کردن به او را نداشته باشید و همچنین اوقات فراغت را با یادگیری مهارتهای هنری، مهارتهای زندگی، تفریح و بازی و مطالعه و ... پر کنید.
- در نشستهای دوستانه و فامیلی و سفرهای جمعی و کلاسهای مختلف بیشتر شرکت کنید.
- از تنهایی که باعث فکر کردن در مورد آن شخص می‌شود بپرهیزید.
- فعالیتهای ورزشی فکر شما را مشغول و انرژی شما را تخلیه می‌کند.
- ارتباط محبت آمیز با مادر و اعضای دیگر خانواده و یا دوستان صمیمی را تقویت کنید.
- ارتباط عاشقانه قلبی با خدا و اهل بیت(علیهم‌السلام) برقرار کنید.
- از دعا و گریه در درگاه خدا غافل نشوید؛ چون هم سبک می‌شوید و هم ممکن است که خدا دل شما را از این علاقه خالی کند.

با آرزوی موفقیت

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

خشت اول گر نهد معمار کج تاثریا میرود دیوار کج/مردهایی که درغ یا مکر بکار میبرند اصلا بدرد زندگی نمیخورند