رفتن به محتوای اصلی

اشتباه عجیب دایی درباره بازیکنان اروپایی!

تاریخ انتشار:
یک نت ـ دفاع تمام قد علی دایی از شاگردان اعتصاب کننده اش روی خط برنامه نود، اتفاق غافلگیرکننده ای نبود. بدون تردید بازیکنان پرسپولیس بدون مجوز او دست به چنین حرکتی نمی زدند.
اشتباه عجیب دایی درباره بازیکنان اروپایی!

دفاع تمام قد علی دایی از شاگردان اعتصاب کننده اش روی خط برنامه نود، اتفاق غافلگیرکننده ای نبود. بدون تردید بازیکنان پرسپولیس بدون مجوز او دست به چنین حرکتی نمی زدند.

دایی در روزهای اعتصاب هر روز با یک مصاحبه تند علیه مدیرعامل و وزارت ورزش خبرساز می شد و تلویحا اعتصاب در این مقطع از فصل را تصمیمی منطقی می دانست. بخش عجیب صحبت های امشب دایی، اشاره او به دستمزد بازیکنان اروپایی بود. سرمربی قرمزها در توجیه رفتار ناخوشایند بازیکنان این تیم و البته سوال کنایه آمیز نظرسنجی نود، از فردوسی پور پرسید:«چرا در کشورهای اروپایی رسانه ها به دستمزدهای 20 تا 30 میلیون یورویی بازیکنان اعتراض نمی کند؟».

شهریار فوتبال ایران که روزگاری که در یکی از بهترین باشگاه های جهان بازی کرده، باید به خوبی بداند که داستان دستمزد بازیکنان اروپایی به  طور کامل با دستمزد بازیکنان ایرانی تفاوت دارد. نخست باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر هیچ بازیکنی در دنیای فوتبال قرارداد 30 میلیونی ندارد. گران ترین قرارداد این سال ها متعلق به سامی اتوئو بود. ستاره کامرونی برای حضور در باشگاه آنژی 20 میلیون یورو دریافت کرده بود. در شرایط فعلی رقم قرارداد درج شده در آخرین قرارداد مسی با بارسلونا 10.5 میلیون یورو است و ستاره ای نظیر گرت بیل که با دشواری های زیادی به رئال مادرید اضافه شده، در حدود 17 میلیون یورو در سال حقوق می گیرد. در ادامه اشاره به این نکته ضروری به نظر می رسد که بازیکنان شاغل در اروپا می توانند در راه درآمدزایی کمک شایانی به باشگاه های شان بکنند. باشگاه هایی که در لیگ های دارای ساختار درست فعالیت دارند، هزینه خرید بازیکن و مبلغ حقوق سالیانه او را به سادگی از راه هایی نظیر فروش پیراهن، مراسم معارفه و البته در اختیار گرفتن بخشی از حق تبلیغات او به دست می آورند. در مقابل فوتبالیست های میلیاردی ایرانی حتی در راه بازگرداندن چند هزار تومان از مبلغ پر از صفر قراردادشان کاری از پیش نمی برند.

منبع : جام نیوز

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا