رفتن به محتوای اصلی

وقتي آدم برفي ها در همدان جان مي گيرند +عكس

تاریخ انتشار:
یک نت ـ وقتي آدم برفي ها در همدان جان مي گيرند +عكس
وقتي آدم برفي ها در همدان جان مي گيرند +عكس

وقتي آدم برفي ها در همدان جان مي گيرند +عكس

این روزها با بارش‌های مداوم برف در همدان، بازار ساخت آدم برفی و تندیس‌های برفی نیز گرم شده است.

به گزارش فارس، این روزها، زمستان تور سپید خود را بر سر شهرها و روستاها گسترانیده و روزهای زیبایی را در معرض دید مردم قرار داده است.

شاید به خاطر سرمای هوا احساس شود که نباید در این روزها زیاد از خانه بیرون رفت اما همین امر موقعیتی را فراهم می‌کند تا به همراه خانواده به دل طبیعت زمستانی رفته و از این فصل سرد برای گرم کردن اوقات استفاده کرد.

با وجود اینکه در فصل زمستان از تفریح‌های تابستانی کاسته می‌شود اما علاقه‌مندان به برف و زمستان فرصت را در این فصل غنیمت شمرده و برای بهره‌مندی از این نعمت خدادادی به اماکن تفریحی و دامنه‌های کوه می‌روند.

بوستان ارم همدان این روزها میزبان جوانان و نوجوانانی است که علاوه بر برف‌بازی، علاقه‌مند به ساخت تندیس‌های برفی نیز هستند.

گنجنامه که در دامنه کوه الوند قرار گرفته و هر سال به لحاظ دمایی برف زیادی در آنجا انباشته می‌شود، مکان مناسبی برای دوستداران فصل زمستان است به نحوی که آدمک‌هایی را به شکل‌های مختلف می‎سازند که با کاهش محسوس دما عمر آنها نیز افزایش یافته است.

این روزها با گذر از اماکن تفریحی پوشیده از برف، شاید نتوان روی نیمکت‌ها نشست اما می‌توان تفریح سالمی داشت و از این فصل سرد اوقات فراغت گرمی را برای خود مهیا ساخت.

تندیس یک رفتگر برفی در یکی از بوستان‌های همدان به طوری هنرمندانه ساخته شده که همه کودکان و نوجوانان با دیدن آن به وجد آمده و خود نیز تلاش می‌کردند آدم برفی مشابه آن یا در حد آن را بسازند.

«مردی که دست بر چانه غرق در تفکر بود» دیگر تندیس برفی بود که در مقابل یک گل‌فروشی ساخته شده بود که بسیار هنرمندانه روی آن کار شده بود.

مرد گل‌فروش راجع به چرایی ساخت این تندیس به خبرنگار فارس اظهار کرد: در ایام زمستان که فصل بسیار زیبایی است باید تفریحات زمستانی کرد و ساخت این تندیس نیز در همین راستاست.

در کوچه‌ای که آدمک‌های برفی کوچکی در مقابل درب هر منزل ساخته شده نشان از شور و شوق کودکان و نوجوانانی است که از تعطیلات مدارس استفاده کرده و دست به چنین هنرنمایی زده‌اند.

اما جوانان نیز دست کمی از کوچکترها نداشته و با دوستان خود در پارک‌های سطح شهر آدم‌ برفی‌هایی را درست کرده‌اند که با توجه به دمای هوا باقی مانده است.

از جمله این آدم برفی‌ها می‌توان به زرافه‌هایی که شاخ آنها را شاخ‌های خشکیده درختان تشکیل داده اشاره کرد که در نوع خود جالب توجه است.

اما مسابقات آدم برفی در مدارس نیز بسیار جذاب و دیدنی است به طوری که زنگ‌های تفریح و یا زنگ ورزش خود را صرف این کار خلاقانه کرده‌اند.

این کار علاوه بر اینکه لذت تفریح در فصل زمستان را به نوجوانان می‌چشاند سرعت و کار گروهی را نیز در خود جای داده و موجب رشد خلاقیت و نوآوری در آنها می‌شود.

در هر حال زمستان فصل خاموشی و انزوا نیست و باید ضمن محافظت از خود برای بروز بیماری از تفریحات سالم در این فصل بهره گرفت و روزهای گرمی را در سرمای زمستان تجربه کرد.

این روزها پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آماده برگزاری هفتمین جشنواره زمستانی است و با گنجاندن جشنواره آدم برفی، این جشنواره شور و حال بیشتری به خود خواهد گرفت که شهروندان می‌توانند از برنامه‌های این جشنواره نیز بهره‌مند شوند. 

بازگشت بالا