رفتن به محتوای اصلی

پشت پرده عدم توافق ایران با 1+5 فاش شد

تاریخ انتشار:
یک نت ـ پشت پرده عدم توافق ایران با 1+5 فاش شد/ اگر مذاکرات شکست بخورد چه خواهد شد؟
پشت پرده عدم توافق ایران با 1+5 فاش شد

مراسم عزاداری شب عاشورا در ضاحیه جنوبی بیروت با حضور پرشور عزاداران و سخنرانی دبیر کل حزب الله لبنان برگزار شد.

«حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله» که امشب بر خلاف شب‏های گذشته بدون ویدیو کنفرانس و با حضور در جمع عزاداران حسینی سخن می گفت نکات مهمی از تحرک برخی دولتمردان مزدور عرب برای شکست توافق ایران با غرب بیان کرد.

وی از دلیل اصلی عدم توافق ایران با کشورهای 1+5 در مذاکرات اخیر ژنو پرده برداشت و گفت: به اعتراف «لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی، مقامات برخی کشورهای عربی در زمان برقراری نشست ژنو با «نتانیاهو» تماس گرفتند و مصرانه از وی خواستند تا نگذارد مذاکره کنندگان در ژنو به توافق نهایی دست یابند!

وی ادامه داد: اسرائیل تمام نفوذ خود را در راستای تجاوز آمریکا به سوریه به کار بست و امروز هم از مذاکرات هسته ای بین ایران وگروه 1+5 نگران است. این رژیم در شرایط کنونی مبدل به متحد برخی از کشورهای منطقه و برخی جنبش های مخالف شده است و در پی سوق دادن آمریکا به سمت ایجاد جنگی جدید در منطقه است.

نصرالله با اشاره به اینکه متأسفانه هم اکنون برخی از کشورهای عربی در کنار گزینه های تخریبکارانه اسرائیل قرار گرفته اند خطاب به کشورهای عرب منطقه هشدار داد: ای برادران مزدور عرب! اگر ایران با غرب توافق نکند چه می‏شود؟ چه چیزی جایگزین این توافق است؟ کشورهای حوزه خلیج فارس بدانند که جایگزین توافق بین ایران و کشورهای غربی، وقوع جنگ در منطقه است.

دبیرکل حزب الله به سابقه مزدوری برخی حکام عرب هم پرداخت و گفت: در زمان جنگ 33 روزه برخی سران عربی با رژیم صهیونیستی مذاکره می کردند تا جنگ در لبنان را متوقف نکند؛ چراکه آرامش در لبنان به منافع آنها ضرر وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها تصور می‏کنند که می‏توانند مانند یک رژیم بزرگ شرایط خود را به منطقه تحمیل کنند افزود: اسرائیل باید از پیاده سازی طرحش در منطقه و از آنچه که در لبنان و کشورهای عربی رخ داده خرسند باشد؛ زیرا کشورهای همجوارش دارای شکاف هستند و اسرائیل می‏تواند به تنهایی قدرت بزرگ منطقه شود. آنان می‌خواهند با برخی سران عرب منطقه هماهنگ شوند و بتدریج عادی سازی روابط با کشورهای عربی را در دستور کار قرار دهند. با وجود این، اسرائیل نگران آینده است و یک روز پاسخ اقداماتش در منطقه را خواهد دید؛ زیرا هر کسی که سم به کارگیرد روزی خود از آن در امان نخواهد بود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به نقش اصلی رژیم صهیونیستی در تمامی فتنه انگیزی ها و ترورها در جهان اسلام ادامه داد: هم اکنون «نتانیاهو» متخصص مسایل شیعه و سنی شده است، انگار که درباره اهل سنت و تشیع کارشناسی گرفته است! و می‏بینید که چگونه درباره ایجاد تفرقه در جهان اسلام سخنرانی می کند!

نصرالله تأکید کرد: طرح همیشگی اسرائیل این است که کشورهای اطرافش تجزیه شوند تا موجودیتش را تثبیت و شروطش را تحمیل کند. لذا از همه نفوذش بر آمریکا استفاده کرد تا علیه سوریه وارد جنگ شود اما شکست خورد.

دبیرکل حزب الله لبنان سپس با پرداختن به موضوع جاسوسی سیاسی در جهان اظهار داشت: در لبنان همه از جاسوسی اسرائیل سخن می گویند؛ اما آیا امکان دارد از شبکه جاسوسی آمریکا سخن به میان نیاورد؟ سفارت آمریکا لانه جاسوسی است و شبکه جاسوسی آمریکایی ها در منطقه "عوکر" لبنان واقع شده است، اما برخی ها آن را نادیده می گیرند. جاسوسی و شنود دستگاه‏های ارتباطی همه را در بر می گیرد و هیچکس از آن در امان نیست؛ لذا همه ما باید در مقابل آن تحرک داشته باشیم. ما به عنوان مقاومت این آمادگی را در مقابل موضوع جاسوسی اسرائیل برای خود ایجاد کرده ایم و اگر دولت لبنان نتواند در این خصوص کاری انجام دهد، مقاومت توانایی کمک به آن را دارد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر وزیر امورخارجه آمریکا درخصوص مقاومت پرداخت و گفت: «جان کری» در عربستان اعلام کرد با مسؤولان سعودی توافق کردیم که به حزب الله اجازه داده نشود آینده لبنان را ترسیم کنند و در ساختار کشور جایگاهی داشته باشند. این اظهارات بی معناست و هیچ چیزی را برای ما تغییر نمی دهد. این سخنان این سخن در واقع اعتراف آنها به قدرت حزب الله و مقاومت است. این مقاومت بود که نقشه آمریکایی ها و برخی کشورهای عربی برای لبنان ومنطقه را نقشه بر آب کرد بنابراین حرف‏های «جان کری» درخصوص مقاومت، نه چیزی را به عقب می اندازد و نه چیزی را جلو می برد.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: مقاومت، مردم لبنان و ارتش آن بودند که در سال 2006 توطئه اسرائیل و آمریکا را خنثی کردند. هیچ کسی نمی تواند ما را از عرصه حذف کند و ما نیز نمی خواهیم کسی را حذف کنیم؛ بلکه می خواهیم همکاری و مشارکت وجود داشته باشد. هیچ کسی در خارج از لبنان نمی تواند آینده لبنان را ترسیم کند.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره کارشکنی جریان 14 مارس در روند تشکیل دولت در لبنان تاکید کرد: اگر بعضی‏ها در انتظار تحقق پیروزی در سوریه با تشکیل دولت در لبنان هستند من به آنها می گویم شما در این کار هرگز پیروز نخواهید شد.

وی در ادامه خطاب به گروه های مخالف حزب الله گفت: برخی می گویند مذاکرات هسته ای ایران با غرب شاید موضوع حزب الله را به پایان برساند؛ این در حالی است که هر کس ایران را بشناسد می‏داند که این حادثه اتفاق نخواهد افتاد؛ بلکه پس از توافق ایران وغرب بر سر پرونده هسته ای، حزب الله ومقاومت قدرتمند از همیشه خواهند شد.

سید حسن نصرالله با قدردانی از حمایت ایران و سوریه از مقاومت اسلامی تأکید کرد: در دشوارترین شرایط، این موضوع که حزب الله متحدان خود را بفروشد اتفاق نخواهد افتاد.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر ادامه دادن راه امام حسین(ع) از سوی مقاومت و شیعیان، از تلاش های ارتش و گروه های امنیتی لبنان در تأمین امنیت شب های عزاداری قدردانی کرد.

 

منبع : ابنا

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا