رفتن به محتوای اصلی

صفحه ظریف از 500000 لایک گذشت + عكس

تاریخ انتشار:
یک نت ـ صفحه فیسبوک محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مدتی کوتاه بیش از نیم میلیون لایک خورده است.
 صفحه ظریف از 500000 لایک گذشت + عكس

 صفحه فیسبوک محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در مدتی کوتاه بیش از نیم میلیون لایک خورده است.

 محمد جواد ظریف پس از تصدی وزارتش، در واقع نخستین مسئول بلندپایه کشور بود که به طور رسمی و علنی در فیسبوک فعالیتش را گسترش داد و برنامه ها و بخشی از خاطرات روزانه اش را آنجا منتشر می کند. و گاهی به برخی کامنت ها نیز پاسخ می دهد. همین روحیه باعث شده که او در مدت کوتاهی در فضای مجازی محبوبیت بالایی کسب کند و صفحه فیسبوکش روز گذشته نیم میلیون لایک را بگذراند که در بین صفحه های فارسی زبان فیسبوک، رقم قابل توجهی است.

 

ظریف در توییتر نیز حساب کاربری فعال دارد. یکی از جنجال برانگیزترین توئیت های وی نیز تبریک سال نوی عبری به یهودیان بود که واکنش های بسیاری را برانگیخت از جمله واکنش کریستی پلوسی دختر نانسی پلوسی، رهبر حزب دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس سابق این مجلس که در پاسخ به این توئیت نوشت که: «سال نو می‌توانست شیرین‌تر باشد اگر شما به انکار هولوکاست از سوی ایران پایان می‌دادید.» و در پاسخ به کریستی پلوسی، جواد ظریف در توییترش نوشت: «ایران هیچگاه هولوکاست را انکار نکرده است، مردی که تصور می‌شد این کار را (انکار هولوکاست) کرده است، دیگر رفته است. سال نو مبارک»

رابین رایت عضو انستیتوی صلح امریکا در واکنش به این اقدام به واشنگتن پست گفت: «این اثرگذارترین دیپلماسی عمومی ایران در ۳۴ سال گذشته است.»

محمد جواد ظریف در مصاحبه با خبرنگار دیلی بیست، دیوید کیز، در پاسخ به فیلتر بودن فیس بوک و در عین حال، داشتن اکانت فیس بوک بلند خندید و گفت «زندگی همین است». دیوید کیز هم در جواب سفیر ایران سخن وزیر ایران را تکرار کرد: «زندگی همین است».

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
بازگشت بالا