راننده رییس اسبق بانک مرکزی 25 هزار میلیارد تومان ثروت دارد و 10 میلیارد دلار بدهی +عكس

یک نت ـ بابک زنجانی در گفت‌وگو با آسمان، بخشی از دارایی‌های خود را این‌گونه لیست می‌کند: شرکت هواپیمایی قشم، هلدینگ سورینت، باشگاه فوتبال راه‌آهن، First Islamic Bank مالزی، بانک «ارزش» تاجیکستان، موسسه‌ای مالی اعتباری در امارات، سهامدار شرکت هواپیمایی «انور» ترکیه و در مجموع 25 هزار میلیارد تومان سرمایه.
راننده رییس اسبق بانک مرکزی 25 هزار میلیارد تومان ثروت دارد و 10 میلیارد دلار بدهی +عكس

بابک زنجانی در گفت‌وگو با آسمان، بخشی از دارایی‌های خود را این‌گونه لیست می‌کند: شرکت هواپیمایی قشم، هلدینگ سورینت، باشگاه فوتبال راه‌آهن، First Islamic Bank مالزی، بانک «ارزش» تاجیکستان، موسسه‌ای مالی اعتباری در امارات، سهامدار شرکت هواپیمایی «انور» ترکیه و در مجموع 25 هزار میلیارد تومان سرمایه.

او درباره بدهی‌های خود هم می‌گوید: وزیر نفت گفته است من بیش از 2 میلیارد دلار بدهی دارم اما بدهی من به این وزارتخانه یک میلیارد و 200 میلیون یورو بیشتر نیست. در کل حدود 10 میلیارد دلار بدهکارم!

زنجانی جزئیات مذاکرات خود با سعید مرتضوی را توضیح می‌دهد و ادعا می‌کند: با یک جعبه شیرینی به خانه مرتضوی رفتم و فردای آن روز در سازمان تامین اجتماعی مذاکره کردیم. فاضل لاریجانی هیچ پولی از من نخواست.

او با بیان اینکه «سرباز بانک مرکزی بودم و راننده رئیس کل اسبق بانک مرکزی»، می‌گوید که «کارم را با صادرات پوست گوسفند شروع کردم» و «اولین کارمزدم از فروش ارز 17 میلیون تومان بود».

بخشی از جملات کلیدی او در این گفت‌گو به این شرح است:

- در طول دو سال زندانی شدن، سوپر مارکت زندان را اداره می‌کردم.

- هرگز به دفتر مشایی نرفتم اما ایشان را در جاهای مختلف دیده‌ام.

- از یک نفر 20 میلیارد چک داشتم که کم‌کم پاس شد.

- 200 میلیون دلار در تاجیکستان سرمایه‌گذاری کرده‌ام.

- 17.5 میلیارد یورو از پول ایران را به حساب‌های کشور منتقل کرده‌ام.

- در بانک مرکزی با وزرای سابق نفت و تجارت و همچنین آقای بهمنی جلسه داشتم.

- هنوز ازدواج نکرده‌ام.

 

منبع: شبکه ایران

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

خدا ازت پس بگیره ان شاله از گرگ هم طمعت بیشتره
بله دیگه... یجورایی هرکی به هرکیه،،،هرکسی به هرطریقی که میتونه سرمایه رو برمیداره و فرداش فرار خارج کشور...! من نمیدونم آیا اصلا نهاد نظارتی واقعی هست رو کار اینا،یا شایدم هست و ...