با اينكه شريك جنسي دارم ولي بازم خودارضايي مي كنم

یک نت ـ من با اينكه شريك جنسي (از راه مشروع) دارم اما لذتي كه گاها ازين كار مي برم رو نمي تونم ترك كنم. اگه اين كار(استمنا) نبود كه تا حالا ميمردم چطوري ميشه واقعا؟ من فكر ميكنم اين جريان براي وقتي كه ازدواج ميسر نباشه خوبه.
با اينكه شريك جنسي دارم ولي بازم خودارضايي مي كنم

من با اينكه شريك جنسي (از راه مشروع) دارم اما لذتي كه گاها ازين كار مي برم رو نمي تونم ترك كنم. اگه اين كار(استمنا) نبود كه تا حالا ميمردم چطوري ميشه واقعا؟ من فكر ميكنم اين جريان براي وقتي كه ازدواج ميسر نباشه خوبه.

پرسشگر محترم نگاه مثبت و اعتماد شما به اين مجموعه را قدر مي دانيم و همچنين از صداقت شما در بيان مساله خود تشكر مي نماييم.

دانشجوي گرامي آسيب هاي خودارضايي از چند منظر قابل بررسي است، خصوصا از همان جهت كه شما مطرح كرده ايد، يعني روابط زناشويي، كه فرد را در رابطه با همسرش با مشكلاتي مواجه مي نمايد. از لحاظ روانشناختي «وقتي رابطه جنسي[با همسر] رضايت بخش نيست يا به علت بيماري يا ... »( كاپلان سادوك، خلاصه روانپزشكي، جلد 3، ص 16) فرد به ارضاء نياز جنسي فيزيكي و نه فيزيكي_ رواني، از طرق انحرافي روي مي آورد. بنابراين انجام اين عمل در زماني كه فرد داراي همسر مي باشد، علاوه بر وجود رشد نايافتگي رواني_ جنسي در فرد، خبر از وجود يك مشكل در روابط زناشويي نيز دارد، كه البته درمان پذير مي باشد.

در ادامه ما به آسيب هاي خودارضايي از لحاظ رواني، معنوي و خصوصا اجتماعي، به صورت كوتاه مي پردازيم تا معلوم شود كه اين عمل نه قبل از ازدواج و نه پس از آن، نه تنها نمي تواند مفيد باشد؛ بلكه حتما فرد را گرفتار آسيب هاي جدي خواهد كرد.

خودارضايي از حيث رواني تاثيرات سوئي بر فرد مي گذارد در اين زمينه موسس مكتب روان تحليل گري يعني زيگموند فرويد، معتقد بود « كه نورآستني در نتيجه افراط در خودارضايي پديد مي آيد»(كاپلان سادوك، خلاصه روانپزشكي، جلد 3، ص 38)، البته اين تشخيص حداقلي، تقريبا مربوط به صد سال پيش است و امروزه وجود شواهدي به ما نشان داده است كه احساس گناه و افسردگي، كاهش اعتماد به نفس، خودكم بيني و در موارد پيشرفته تر حتي تفكر خودكشي و... از عوارض رواني خودارضايي مي باشد.

از لحاظ معنوي نيز اديان مختلف از جمله اسلام اين عمل را تحريم كرده اند و آثار منفي معنوي در دنيا و آخرت براي آن برشمرده اند. طبعا فردي كه اين عمل را انجام مي دهد نه تنها از رحمت پروردگار دور مي باشد؛( رسول خدا صلي الله عليه و آله: كسى كه خودارضايى مى‏كند، ملعون است (ميزان الحكمه، ح 18751))؛ بلكه خود فرد نيز همين احساس تلخ دوري از پروردگار خويش را تجربه مي كند و در نتيجه آن و به مرور زمان از دين كه يكي از نياز هاي وجودي و مايه آرامش انسان است فاصله مي گيرد و چنين فردي مطابق آنچه كه در روايات به صورت قطعي آمده است در آخرت نيز گرفتار عذاب خواهد شد. به عنوان نمونه امام صادق عليه السلام فرمود: براى كسى كه خودارضايى كند در قيامت عذاب دردناكى در نظر گرفته شده است. (ميزان الحكمه، ح 18749)

اما يكي از آسيب هاي نقد تر و محسوس تر آن براي افراد، آسيب هاي اجتماعي آن مي باشد. ناسازگاري خانوادگي، بي‏ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتواني در ارتباط با همسر، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزّت، پاكي، شرافت و جايگاه اجتماعي، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگي مشترك‏ برخي از عوارض اجتماعي آن مي باشد كه واقعا قابل تامل مي باشد. (نگا: قائمي، علي، خانواده و مسائل جنسي كودكان، تهران: انتشارات انجمن اوليا و مربيان، چاپ دهم، 1376)

از لحاظ جسمي نيز فرد پس از مدتي، تغييراتي در جسم خود مشاهده مي نمايد و علاوه بر اينكه از وجود اين علائم در خود رنج مي برد، به علت فاش شدن رازش ممكن است به گوشه گيري و انزوا نيز روي بياورد.

بنابراين با وجود چنين مشكلات و مسائلي و حتي با احتمال وجود چنين مشكلاتي، هر انسان عاقلي به اين نتيجه خواهد رسيد كه، چند لحظه لذت در مقابل اين همه پيامدهاي ناگوار نخواهد ارزيد.

امتیاز: 
هنوز رایی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

دوست عزیز به خدا توکل کن تو باید این کار را ترک منی و حتما می تونی 2 راه برای ترک این کار 1 کمتر تو حموم یا مکان تنها بمون. 2زیبایی ها ولذت های شریک جنسیت را پیدا کن و از اون هرچه بیشتر لذت ببر حتی اگه شده به خودت تلقین کن
راه های کنترل و روش های کم کردن و از بین بردن نیروی شهوت و تمایلات جنسی زناشویی برای جوانان مجرد: هنگامی که خداوند نیروی شهوت و تمایلات زناشویی را برای بقای نسل، در وجود انسان قرار داد، برای کنترل و ارضای آن ازدواج دائم را مقرر فرمود و به آن سفارش بسیار نمود و در هنگامی که شرایط برای ازدواج دائم فراهم نبود، برای اینکه ایمان و پاکدامنی انسان لطمه نخورد، ازدواج موقت را مقرر فرمود. البته با رعایت شرایطش که در اسلام بیان شده است. اما اگر در کل شرایط برای ازدواج فراهم نبود باید چه کار کرد؟! چگونه باید از ایمان و پاکدامنی خود مراقبت نمود؟! باید دانست که اگر کسی حقیقتا و از سر اخلاص بخواهد خود را حفظ کند، خداوند نیز او را یاری خواهد کرد. البته برای این کار ما دستورات عملی هم در دین داریم که در اینجا با استفاده از بعضی روایات و دستورات بزرگان دین به برخی از شیوه های کنترل شهوت اشاره می نماییم: - روزه گرفتن و در صورتی که امکان آن وجود ندارد، کم غذا خوردن بطوری که روزی بیشتر از دو وعده غذایی نخورد وقبل از سیر شدن دست از غذا بکشد. - نخوردن غذا های تحریک کننده مانند: پیاز، خرما، تخم مرغ،غذاهای چرب یا پروتیینی با کالری بالا و... - خوردن موادی که شهوت را کم می کند، مانند: آبلیمو، کافور، سرکه(که مالیدن آن به بدن هم موثر است) و... - کنترل چشم و نگاه نکردن به نامحرم و ندیدن صحنه های حرام یا تحریک کننده، مانند: فیلم ، عکس و... این مورد بسیار مهم است زیرا انسان اگر ورودی های خود را یعنی چشم و گوش را کنترل کند و اجازه ندهد بدی ها و گناهان وارد وجودش شوند، آنگاه خروجی هایش یعنی اعمال ، رفتار و... هم خوب و درست می شوند. و از گناهان فرسنگ ها فاصله می گیریم. زدست دیده و دل هر دو فریاد --- که هرچه دیده بیند دل کند یاد. - از بین نبردن و نتراشیدن موهای زائد بدن چون باعث تضعیف قوای جنسی می شود. - دوری کردن از خوردن غذاها و لقمه های حرام و استفاده از غذای حلال و پاک. - در حالت جنب نبودن و داشتن وضو و با وضو بودن که باعث ایمن و دور شدن از وسوسه شیاطین می شود. - ورزش کردن و تحرک بدنی برای سوزاندن کالری های انباشته شده و اضافه بدن و دوری از تنبلی و تن پروری. - مشغول کردن فکر و اندیشه خود به کار و فعالیت و دوری از بیکاری و آزاد گذاشتن و رها کردن فکر و اندیشه به سمت افکار و تخیلات نادرست. - تنها و دمر(به شکم) نخوابیدن. - زیاد استغفار کردن.